חדשות

קריאה לאוצר: עדכון מחירי השירותים בבתיה"ח לפי הסכמי השכר

פורום בתיה"ח העצמאיים-ציבוריים דורש מהאוצר לעדכן את מחירי שירותי בתיה"ח בהתאם לשכר המינימום ולא להשהות את העדכון בחצי שנה: "הפגיעה בחוסנם של בתיה"ח בעת מלחמה היא פגיעה בחוסן הלאומי"

המרכז הרפואי שערי צדק. אחד משבעת בתי החולים העצמאיים. צילום: אורי לנץ/ פלאש 90צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פורום בתי החולים הציבוריים דורש ממשרד האוצר לעדכן את מחירי שירותי בתי החולים בהתאם לשכר המינימום ולא להשהות את העדכון בחצי שנה.

מכתב שכותרתו "עדכון שכר המינימום ללא עדכון מחירי בתי החולים הוא פגיעה אסורה בבתי החולים הציבוריים-עצמאיים בזמן המלחמה", נשלח אתמול (ד') ע"י בתי החולים עצמאיים-ציבוריים אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שר הבריאות אוריאל בוסו ויו"ר ועדת הבריאות בכנסת, חה"כ יוני משריקי.

"המשמעות של דחיית עדכון בשישה חודשים היא בלתי נתפסת ממש – העמקת הגירעון התזרימי והתקציבי של בתי החולים הציבוריים-עצמאיים בסכום שמוערך בין 30 ל-35 מיליון שקל", טוענים בבתי החולים הדסה ושערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, הצרפתי, הסקוטי והמשפחה הקדושה בנצרת. "מדובר בתקלה חמורה המאיימת על יכולתם של בתי החולים להמשיך לספק שירותי רפואה חיוניים", התריעו.

הכותבים מתייחסים להחלטה של ועדת המחירים שהתקבלה בחודש אוגוסט האחרון, לפיה כל התייקרות שכר מהותית תגולם בעדכון מחירי שירותי בתי החולים במועד. "כלל זה נוסף לנוסחת עדכון מחירי הפיקוח בבתי החולים, אשר עוקבת אחר התייקרויות התשומות במדדי למ"ס רלוונטיים בפיגור של שישה חודשים. בכך הותאם נוהל עדכון מחירי בתי החולים להוראות חוק פיקוח מחירים ונמנעה פגיעה מיותרת והרסנית בהיקף של מאות מיליוני שקל בבתי החולים הציבוריים-עצמאיים".

לדבריהם, הקריאה שלא ליישם את ההחלטה ולהימנע מעדכון בשיעור קרוב ל-1% היא הפרה בוטה שתשפיע מהותית על בתי החולים. הם מזכירים כי מעבר לעדכון הסכמי השכר, הם מופלים בהשוואה לבתי החולים של המדינה.

"גם אם ועדת המחירים תפעל בהתאם להחלטתה מחודש אוגוסט ובהתאם לחוק הפיקוח, עדיין תושת על תקציב בתי החולים הציבוריים-עצמאיים הוצאה חד פעמית של מעל 15 מיליון שקל בשל תנאי התשלום שקבעה המדינה לקופות החולים ("הרבעון האבוד") והאפליה המובנית מול בתי החולים של המדינה במימון התזרים", צוין. "ההוצאה האמורה תצטרף לעלות הרבעון האבוד שהוטלה על בתי החולים הציבוריים-עצמאיים בגין הסכמי השכר הרבים שנחתמו בשנת 2023, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, שעד היום המדינה מסרבת לממן".

פורום בתי החולים חותם את פנייתו בשאלה "האם הדבר הנכון לעשות בשעת חירום זו היא להביא את בתי החולים, המהווים תשתית חיונית, עד לנקודת שבירה ממש? וכל זאת תוך הפרה בוטה החלטות קודמות ובעיקר של חובת המדינה לעדכן את מחירי הפיקוח בהתאם לחוק הפיקוח.

"הפגיעה המיותרת בחוסנם של בתי החולים בזמן מלחמה היא פגיעה בחוסן ובביטחון הלאומי ממש. אנו בטוחים כי לא תיתנו לכך את ידכם וכי תנחו את הגורמים הרלוונטיים במדינה לפעול בהתאם לאחריותם ובהתאם לחוק".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפנייה כי מדובר בצעד רוחבי בכל המשק. ממשרד הבריאות נמסר כי: "המשרד רואה חשיבות עליונה בשמירה על היציבות הפיננסית של כלל הגופים במערכת הבריאות, ובכלל זה שיפויים עבור הסכמי שכר ושינויים בשכר המינימום. ועדת המחירים הבינמשרדית דנה ותמשיך לדון בעניין במטרה להבטיח שיפוי הוגן למערכת האשפוז בכללותה".

נושאים קשורים:  בתי חולים עצמאיים,  משרד האוצר,  שירותים רפואיים,  שכר,  תקציב בתי החולים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.03.2024, 18:56

את סמוטריץ' מעניינים דברים אחרים...