חדשות

תרומת ענק היסטורית לבית ספר לרפואה: כל הסטודנטים ילמדו חינם

אחת מתרומת הצדקה הגדולות למוסד חינוכי בארה"ב וככל הנראה הגדולה ביותר לבי"ס לרפואה: ד"ר רות גוטסמן תרמה מיליארד דולר מלגות לכל מי שיתקבל ללימודי רפואה במכללת אלברט איינשטיין בברונקס. צפו:

הפילנתרופית ד"ר רות גוטסמן. "התרומה תאפשר לרופאים צעירים להתחיל את הקריירה ללא חובות". צילום: youtube

תרומה של מיליארד דולר תאפשר שכר לימוד חינם לכל מי שיתקבל ללימודים בבית הספר לרפואה במכללת אלברט איינשטיין בשכונת ברונקס בניו יורק. זוהי אחת מתרומת הצדקה הגדולה ביותר למוסד חינוכי בארה"ב וככל הנראה הגדולה ביותר לבית ספר לרפואה. ההודעה על כך הותירה את הסטודנטים הנרגשים בהלם (צפו בהמשך). על התרומה דיווח השבוע ה-New York Times.

התרומה היא של ד"ר רות גוטסמן (93), פרופסור ותיקה במכללה, שם למדה טיפול בלקויות למידה, פיתחה מבחן מיון וניהלה תכניות אוריינות. ד"ר גוטסמן כיהנה כיו"ר מועצת המנהלים של ביה"ס לרפואה במשך 55 שנה והתרומה היא על שם בעלה המנוח, דייויד גוטסמן, שהיה בן טיפוחיו של וורן באפט והיה אחד המשקיעים הראשונים בחברה שלו, "ברקשייר האת'ווי".

בני הזוג גוטסמן היו פילנתרופים של שירותי הבריאות. בשנת 2010 תרמו 25 מיליון דולר להקמת המכון לחקר תאי גזע ורפואה רגנרטיבית של הקולג'. דייויד גוטסמן כיהן גם בהנהלת בית החולים הר סיני בניו יורק.

התרומה בולטת לא רק בגודלה המדהים, אלא גם משום שהיא מיועדת למוסד רפואי בברונקס, הרובע העני ביותר בעיר. בברונקס יש שיעור גבוה של מקרי מוות בטרם עת והוא מדורג כמחוז הלא בריא ביותר בניו יורק. במהלך הדור האחרון, מספר מיליארדרים העניקו מאות מיליוני דולרים לבתי ספר ידועים יותר לרפואה ולבתי חולים במנהטן, הרובע העשיר ביותר בעיר.

ד"ר גוטסמן אמרה שתרומתה תאפשר לרופאים חדשים להתחיל את הקריירה שלהם ללא חובות לבית הספר לרפואה, שלעתים קרובות מגיעים ליותר מ-200,000 דולר וכי היא מקווה שזה ירחיב את קהל הסטודנטים גם למי שלא יכולים להרשות לעצמם ללמוד רפואה.

במהלך השנים ראיינה ד"ר גוטסמן עשרות סטודנטים פוטנציאליים ללימודי רפואה במכללת איינשטיין, שבה שכר הלימוד הוא יותר מ-59,000 דולר בשנה. רבים מהאנשים שראיינה סיימו את לימודיהם עם חובות. לפי בית הספר, כמעט מחצית מתלמידיו היו חייבים יותר מ-200,000 דולר לאחר סיום הלימודים. ברוב בתי הספר לרפואה אחרים בעיר ניו יורק, פחות מרבע מהרופאים החדשים היו חייבים סכום כזה.

כמעט מחצית מהסטודנטים לרפואה בשנה הראשונה של "איינשטיין" הם ניו יורקים, וכמעט 60% הן נשים. כ-48% מהסטודנטים הנוכחיים לרפואה באיינשטיין הם לבנים, 29% הם אסיאתים, 11% הם היספנים ו-5% הם שחורים.

נושאים קשורים:  תרומה,  פילנתרופיה,  מלגות לימוד,  מכללת אלברט איינשטיין,  חדשות,  ד"ר רות גוטסמן,  לימודי רפואה
תגובות
אנונימי/ת
01.03.2024, 18:16

לפי השם הגברת יהודיה, היה יותר מוסרי מבחינתה בזמן הנוכחי המסובך לתרום לסטודנטים יהודים בישראל. זאת הבעיה שיהודים לא דואגים זה לזה, רוצים להיות יפי נפש.

אנונימי/ת
02.03.2024, 11:35

קנאה? לאומנות?שנאה עצמית? מה? איך אתה יודע מה מוסרי מבחינתה?