חדשות

כ-80% מהמתמחים עברו בהצלחה את בחינת שלב ב' ברפואה פנימית

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "על אף המלחמה והגיוס המסיבי של רופאים מתמחים, הצלחנו לקיים את הבחינה במועד שנקבע ללא שינוי במתכונת המבחן"

מתמחים ברפואה. אילוסטרציה

יותר מ-200 מתמחים נבחנו אתמול (ד') בבחינת שלב ב׳ ברפואה פנימית, מהם כ-80% עברו את הבחינה בהצלחה. "על אף המלחמה ועל אף הגיוס המסיבי של רופאים ורופאות מתמחים, או של בני משפחה מקירבה ראשונה, הצלחנו לקיים את הבחינה במועד שנקבע עם כמות משתתפים גדולה", מסר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, מנהל מחלקה פנימית בביה"ח בילינסון.

ד"ר מירב אינגביר, מנהלת מחלקה פנימית במרכז הרפואי איכילוב, אשר ניהלה לראשונה את הבחינה מטעם האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, ציינה כי "הבחינה שמרה על מתכונת קלינית עדכנית ורלוונטית וייצגה נאמנה את רצוננו כפנימאים לשים דגש על התנהלות קלינית ראויה של המומחיות והמומחים ברפואה פנימית".

היא הודתה למנהלי המחלקות, שהתגייסו והתייצבו בהתנדבות לבחינת המתמחים ברפואה פנימית, חרף עומסים כבדים במיוחד השבוע במחלקות הפנימיות בבתי החולים.

פרופ' אליס, ביקש להודות לד"ר אינגביר, "שנכנסה לנעליו הגדולות של פרופ' ראובן פורת (גם הוא ניהל מחלקה פנימית באיכילוב), אשר ניהל ביד רמה ובמשך שנים את תחום הבחינות מטעם האיגוד לרפואה פנימית, היה אחראי על שאלוני הבחינות ועל הלוגיסטיקה סביבן, ותרם בכך רבות לקידום דורות של מתמחים ברפואה פנימית לדרגת מומחים ברפואה".

עוד אמר אליס כי "היו לנו באיגוד ובהר"י דילמות לא מעטות טרום הבחינה, האם בתנאי מלחמה נצליח לשמור על רמת בחינה שגרתית, ועד כמה הכשרת המתמחים במחלקות נפגעת מאז 7 באוקטובר. למרבה השמחה, שאלון המבחן היה במתכונת זהה לעבר, וכך גם אחוז ההצלחה בבחינה".

המתמחים שעברו בהצלחה את הבחינה יקבלו תואר מומחה ברפואה פנימית לפי הפז"מ האישי של כל אחד ואחת בתהליך ההתמחות.

נושאים קשורים:  בחינות רישוי,  רפואה פנימית,  פרופ' אבישי אליס,  ד"ר מירב אינגביר,  חדשות,  מתמחים
תגובות