חדשות

איגוד הפנימאים: להמשיך את מודל התמרוץ למחלקות הפנימיות

ראשי האיגוד לרפואה פנימית בפגישה עם שר הבריאות אוריאל בוסו: יש לקבוע תקציב רב שנתי לחיזוק הרפואה הפנימית וליישם במלואן את המלצות ועדת טור כספא

מימין לשמאל: פרופ' הראווי עמיטל, שר הבריאות אוריאל בוסו, פרופ' אבישי אליס וד"ר חפציבה גרין. צילום: יח"צ

שר הבריאות אוריאל בוסו, נפגש בסוף השבוע (ה') עם ראשי האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, לדיון על תפקוד המחלקות הפנימיות בבתי החולים ואתגריהן.

השר בוסו שמע מיו"ר האיגוד, פרופ' אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית ב"בילינסון", ממזכירת האיגוד, ד"ר חפציבה גרין, מנהלת מחלקה פנימית ב"קפלן", ומגזבר האיגוד, פרופ' הווארד עמיטל, מנהל מחלקה פנימית ב"שיבא", על חשיבות הרפואה הפנימית בתוך מערכת הבריאות, האתגרים היומיומיים של ניהול המחלקות העמוסות והמחסור בתקנים וכוח אדם – בעיקר במחלקות הפנימיות בבתי החולים בפריפריה.

הפנימאים דרשו מהשר לקדם את המשך מודל התמרוץ של המחלקות הפנימיות וקביעת תקציב רב שנתי לחיזוק הרפואה הפנימית. בנוסף, ביקשו לקדם יחד עם המשרד אחידות במספר הרופאים בכל המחלקות, בהתאם להמלצות ועדת טור כספא, שטרם מומשו במלואן.

כזכור, ועדת טור כספא המליצה על 16 תקנים של רופאים בכל אחת מהמחלקות הפנימיות, ואילו כיום קיים פער במימוש ההמלצה, בעיקר במחלקות בבתי החולים בפריפריה.

בפגישה מסר השר הבוסו כי "המשרד שם דגש על צמצום הפערים ועל מתן שירותי בריאות טובים בכלל בתי החולים ברחבי הארץ. המחלקות הפנימיות מהוות נדבך חשוב במערכת הבריאות ויש לשמור ולחזק את הצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות״, אמר השר בפגישה. אני ער לבעיות ולקשיים, ולכן יחד עם צמרת המשרד נמשיך לפעול לחיזוק הרפואה הפנימית".

נושאים קשורים:  רפואה פנימית,  פרופ' אבישי אליס,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  ועדת טור כספא,  חדשות
תגובות