ישראל במלחמה

ההסתדרות הרפואית מגנה את הקריאה לפגוע בבתי החולים בעזה

"פגיעה במפקדות טרור הנמצאות בתוך בית חולים היא זכותו של צה"ל ואף חובתו", טוענים כ-100 רופאים, חברי "רופאים לזכויות חייל צה"ל" | הלשכה לאתיקה בהר"י בתגובה: "רופאי הר"י לא יעודדו פשעים נגד האנושות"

פצועים פלסטינים מתקיפה אווירית ישראלית מפונים לבית החולים בחאן יונס, דרום רצועת עזה, 14 באוקטובר 2023. צילום: עטיה מוחמד/ פלאש 90

כ-100 רופאים חתומים על מכתב המפציר בצה"ל לירות על בתי החולים בעזה בהם מסתתר החמאס. הרופאים, המזוהים כחברי "רופאים לזכויות חיילי צה"ל", כתבו כי "הפקרת אזרחי ישראל והגנה לרבי מרצחים רק בשל הסתתרותם בבתי חולים - לא תעלה על הדעת".

ההסתדרות הרפואית מיהרה להגיב בנושא ובהודעה שפרסמה תחת הכותרת "התבטאויות רופאים בנושאי המלחמה", נכתב: "גם בימים רגישים אלה, בעת מלחמה, תפקיד הרופאים לטפל בפצועים. ההסתדרות הרפואית בישראל ורופאי ישראל ימשיכו להיות נאמנים בהתחייבותם לאמנות הבינלאומיות, המגינות על צוותים ומתקנים רפואיים. הרופאים נשבעו לרפא ולא להרוג".

על ההודעה חתומה ד"ר תמי קרני, מ"מ יו"ר הלשכה לאתיקה, יו"ר בית הדין של הר"י, מבלי לציין ספציפית למי היא מכוונת. "שמירה על מוסריות מייחדת את מדינת ישראל. לאורך ההיסטוריה, רופאי ישראל לא הסכימו להיגרר להידרדרות מצפונית ומוסרית, אשר האויב הגיע אליו. אנו נמשיך לדבוק בתפקידנו ונמשיך בריפוי, שיפור איכות ואריכות חיים של מטופלינו. רופאי הר"י לא יעודדו פשעים נגד האנושות", נכתב.

בקריאת הרופאים שהופצה במוצ"ש נכתב, בין השאר: "מי שמערבב בין בתי חולים לטרור חייב להבין שאין לו שום מקום בטוח והוא לא יכול להיאחז בקרני המזבח של בתי החולים על מנת לייצר טרור ולקבל הגנה". עוד כתבו כי "פגיעה במפקדות טרור הנמצאות בתוך בית חולים היא זכותו של צה"ל ואף חובתו.

"לאחר שצה"ל הזהיר שוב ושוב את בתי החולים לחדול מהשימוש הציני הנעשה בהם עבור טרור ולאחר שכלל האזרחים התבקשו לפנות את האזור לאור הימצאות מחבלים בו, יש חובה להשמיד את קני הצרעות ובתי החולים המשמשים להם למחסה, ויפה שעה אחת קודם".

הרופאים החתומים אינם מתייחסים בהודעה שכתבו לכ-250 חטופים וכ-30 נעדרים שהמקומות בהם הוסתרו בעזה אינם ידועים.

נושאים קשורים:  בתי חולים,  אתיקה רפואית,  ד"ר תמי קרני,  רופאים לזכויות חיילי צה"ל,  ישראל במלחמה,  חדשות,  עזה,  חמאס
תגובות

שלום אני חושב שהר"י אינו יכול לתמוך באויב האכזר שלנו. המכתב של הרופאים לכויות חיילי צה"ל הוא מכתב ליגיטימי ומשקף מחשבות של אלפי רופאים.

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:16

בית חולים כמפקדת טרור ומחסה למנהרות עם קני שיגור טילים לכל הארץ. מטרה לגיטימית לחיסול. הפוליטיזציה של הר"י מתבטאת גם בתגובה המתחסדת. מדובר בתגובה המתעלמת מהקורבנות שהרוצחים מעזה, רצחו, שרפו, אנסו, ערפו. חובה להרוס בכל דרך ובלי היסוס כל מסגרת המשרתת את הטרור הנאצי.
הקם להורגך השכם להורגו.

06.11.2023, 22:34

ואז גם נסכן את חייהם של 240 החטופים ?
או שהעיקר מבחינתך זאת נקמה ולא חשוב המחיר שעלולים לשלם מאות משפחות של חטופים.
כן , גם זאת גישה...
לגיטימית ? לא בטוח

07.11.2023, 08:29

יבגני, לא לתמוך באויב כי אם לתמוך במוסר שלך כרופא יהודי. כרופא לקחת על עצמך חובה גבוה יותר. אתה מחויב לחיי אדם באשר הם.

07.11.2023, 11:59

לא קראתי בשם מקום שהר"י תומכת באויב.

07.11.2023, 17:46

יבגני אתה צודק במאה אחוזים, וההתיפיפות של הר"י מעוררת חלחלה.

07.11.2023, 17:52

אמנון להד שלום. מה שכתבת הוא קשקוש פרוגרסיבי ילדותי. כשהילדים שלנו לוחמים בעזה אין מקום ל"מוסר (בעד האויב) עם חובה גבוהה יותר", אלא למוסר פשוט שבו אדם מגן על ילדיו.
בית חולים שהוא מפקדה צבאית לכל דבר וקיבל די והותר התראות פינוי וזמן ממושך מאוד לפינוי אינו יכול להיות מוגן - וצקצוקי הלשון שלך אינם מעלים מוסר אלא מורידים אותו.

07.11.2023, 18:53

תומך (הפעם) בתגובה השקולה של הר"י.

אנונימי/ת
08.11.2023, 22:01

תדע לך אמנון להד, שבגלל כמוך וחבר מרעיך,
תהיה נטישה המונית של הר"י, ארגון קיצוני שמקדש את חיי אוייבי ישראל מעל לחיי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל

ברור !!
אם זה לא מה שאתה חושב אז זה לא לגיטימי !
נו, ומה יום מיומיים?

06.11.2023, 14:04

ואני מגנה את הפוליטיזציה של הר״י.

06.11.2023, 19:31

גם אני
מריח מטרלול שעדיין מרחף באויר

חד משמעי, פוליטיזציה של הר"י זה דבר נוראי. הר"י זה אירגון מקצועי אשר צריך להגן על זכויות של רופאים בישראל ולא על מחבלים בעזה.

מדהים עד כמה התהליך שעובר על הר"י כאילו עובר תחת הרדאר.
הכניסו את הר"י לליבת המאבק הפוליטי בארץ, התחברו אל הפרוגרסיבים שבקיצונים מעולם הפרסום , שימוש בפלטפורמה המכובדת שנקראת הסתדרות רפואית לצורך שרות עבור כאלה שלא הצליחו להבחר אפילו לא לאיגוד שלהם
זו מעילה באמון הציבור, נדמה לי שקראו לזה "הפרת אמונים", לא??
עכשיו שוב חודרים ומחדירים אותנו אל אותו ציבור, וככה אתה מקבל הזמנה לוובינר על מצב בריאות השבויים, ומוצא את עצמך בכנס של הפרסומאים של המחאה המטורללת , אותם שמות, אותן טכניקות של שטיפת מוח, ובעיקר מסרים אינטרסנטים שהקשר בינם לבין רפואה טהורה לא קיים.

בהפגנות צועקים בושה בושה בושה.
טעות! התנהגות מנהיגות הר"י בשנה האחרונה היא הבושה!!!
בימים שכאלה ניתן לתקן הכל, להתחבר אל הקהל שבחר במנהיגות זו. לא יעזור, אנחנו בכ"ז אחים

פרופ' חנוך מיודובניק

אנונימי/ת
06.11.2023, 14:23

איזה כיף לפקידי הסתדרות הרפואית לשבת בחדר שקט ובטוח ולכתוב את הכתבה הזאת. לא אכפת להם לא מחיילים שלא יחזרו הביתה ולא מחטופים. אכפת להם להראות ''המוסרי'' ביותר ביקום. הם יכתבו שצריך לטפל במחבל גם אם המחבל ברגע שירגיש יותר טוב יהרוג את הרופא שטיפל בו. דווקא הם יהיו יפים ומוסרים לגנות את האלימות נדר רופאים. האם ההסתדרות מגן על רופאים ? האם מגן על החיילים? האם הוא מספק ביטוח אחראיות מקצועית לרופאים מתנדבים? אישית, 3000 שקל שלי במקום לשלם ל ''מוסרים'' אתרום למשפחות נזקקות או כול דבר טוב אחר.

06.11.2023, 14:30

הר"י אינה מייצגת את כלל ציבור הרופאים באמירה הזו.
שימוש בבית חולים כמגן לטרוריסטים הוא פשע מלחמה, וזו פעולה של החמאס.
תקיפה של בית חולים כזה, בהעדר חלופה שתגן על ישראל, ולאחר התראה והמלצה לפינוי החולים והצוות, היא לגיטימית לחלוטין.

את צודקת. ותודה רבה על האומץ להגיד אמת.

07.11.2023, 17:47

נכון מאוד. חד משמעית שימוש במתקנים אזרחיים כעמדות לחימה ומפקדות אויב מחייב ניטרול וחיסול האויב.

אנונימי/ת
06.11.2023, 17:42

לפי הכותרת ההסתדרות הרפואית מגנה קריאה שלא נאמרה.
אף אחד לא קרא להפציץ בית חולים.
הקריאה היא להפציץ מפקדת טרוריסטים גם אם היא בסמוך לבית חולים.
להקים מפקדת טרור ליד בית חולים זה פשע נגד האנושות והר"י מוזמנת לגנות את זה ואף להתלונן להאג נגד חמאס.

זו חוצפה של פקידי הרי להתערב בלחימה של צהל ובחוצפתם עושים זאת בלי לשאול אותנו. הגיע הזמן להחליף אוכלי חינם אלו שאנחנו מממנים את משכורותיהם

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:28

אכן,אין שום תועלת מהם גם ללא קשר למלחמה , יודעים רק לילל

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:18

תמונה נוראה . טרמפ ותומכו .

06.11.2023, 19:21

תגובת הר"י על דעת עצמה. מרבית הרופאים מתנגדים לה.
חובה להפציץ לחלוטין את שיפא ובית החולים האינדונזי והמתחם שמתחתם.
נתנו מספיק זמן לפינוי.
הפצצות מוקדמות קצרות עם פצצות עשן ונשק קל יבריחו עוד רבים. אחר כך צריך להחריב את המקום.

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:25

זאת האמת. אין קשר לרפואה, ההפך. ככל שנחסל את קן הצרעות הזה מהר יותר, כך נחסוך נפגעים רבים יותר משני הצדדים

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:24

אני כבר מבולבל לגמרי: האם 'הר"י' זה ראשי תיבות של "ההסתדרות הרפואית לישראל" או של "ההסתדרות הרפואית לישמעאל"...?

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:25

תמי כרני עם כל הכבוד אליה מוזמנת להגיע לגדוד צה''ל בעזה ולהחליף זמני את הרופא שם. אולי אחר כך רצונה להגן על בתי חולים של מחבלים יעלם. מאוד נוח לשבת במשרד ולהיות הומניסטית גדולה. מעניין האם היא חושבת כך גם כאשר נמצאת במקלט? בית חולים/אמבולנס שלא בתפקיד רפואי הינו המטרה הלגיטימית לצה''ל

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:29

קבוצה של מדושני עונג !
מנותקים.
כאילו חיים בבועה.
רעיונות פרוגרסיבים המתאימים לעולם דימיוני שקיים רק במוחם הקודח.
מתעלמים ממפקדות של רוצחים נאצים השוכנות שם.
גוף פוליטי ארכאי שאיבד את תפקידו ואת מקומו.
מתבייש שאילו נציגי.

06.11.2023, 19:33

חבל שאתה אנונימי
גם אליך הגיעו המטורללים?

07.11.2023, 17:48

ממש כך. פרוגרס אינפנטילי שמנוגד לכל אמנה בינ"ל

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:36

אני מציע שהרופאים ימלאו את המוצהר כאן: ״גם בימים רגישים אלה, בעת מלחמה, תפקיד הרופאים לטפל בפצועים,״ ולא יהפכו למשפטנים. עצם העובדה, שבתי חולים, סרבו בצדק, לקבל לטיפול מחבלים-רוצחים, שומטת את השטיח מתחת לרגלי ו׳ האתיקה. בכדי לסבר את אוזנם של ו׳ האתיקה, מתקן אזרחי בו שוכן מתקן צבאי ובודאי מתקן טרוריסטי אין לו הגנה.
יפה יעשו מפרסמי ההחלטה הזו, ויתעסקו במה שהם מבינים, אם בכלל.

06.11.2023, 19:40

אני מגנה ומתבייש בהודעת ההסתדרות הרפואית ותומך בהבעת הדעה הלגיטימית של הרופאים, כיאה במדינה דמוקרטית. חובתה של מדינה להגן על אזרחיה בכל מחיר, קודם לחיי אוכלוסיית האויב.

אנונימי/ת
06.11.2023, 19:42

הטהרנות לא פסחה על משרדי הר״י, הרי ברור לכל שבית החולים שיפא הוא מאורת חמאס. חברי ועדת האתיקה: הנתונים מדברים בעד עצמם, את הדעות הפוליטיות שלכם נא להשאיר בבית, בטח בזמן מלחמה. תפסיקו עם דה-לגיטימציה של כל דעה שלא עולה בקנה אחד עם שלכם.
אני ועוד רבים כמוני מסכימים עם כל מילה במכתב הגיבוי לצה״ל, שאת כוונותיו, כמה קל, סלפתם. אין לי ספק שלאף אחד מהרופאים החתומים אין רצון לפגוע בחפים מפשע
הלוחמנות הפרוגרסיבית וחוסר הסבלנות לדעות שונות משלכם מקוממת.

06.11.2023, 20:07

חבל שאתה אנונימי
גם אליך הגיעו המטורללים?

07.11.2023, 10:05

אני לא אנונימי. השימוש בבית חולים כמחסה לפעילות צבאית היא פשע מלחמה מוכר. ברגע שזה קורה בית החולים מאבד את חסינותו. הוא חשוף לתקיפה. זה על פי דיני המלחמה הבינלאומיים.

אנונימי/ת
08.11.2023, 22:00

תדע לך שבגלל כמוך וחבר מרעיך,
תהיה נטישה המונית של הר"י, ארגון קיצוני שמקדש את חיי אוייבי ישראל מעל לחיי צה"ל ואזרחי ישראל

אנונימי/ת
06.11.2023, 20:06

הר''י לא מייצגת את דעתי.
הר''י צריכה להיצמד לאמנת ז'נבה הראשונה האומרת שברגע שמוסד רפואי מפר את הכללים, אינו זכאי עוד להגנה.
אין צורך להיות אדוק יותר מהאפיפיור...

06.11.2023, 20:09

"המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר אל רחמנים". מתביישת בהר"י שזו דעתו וכנראה מייצג רק את עצמו. אחרי אינספור התראות לפינוי, זכותו של עם להגן על ילדיו בכל מחיר.כן, כן גם במחיר הריסת קן טרור. כל הכבוד לצה"ל ולכל הרופאים המשרתים בסדיר ובמילואים!

פקידי הר"י בתמיכתם של שימוש ציני ורצחני של מחבלי חמאס של מתקנים רפואים כגון בית חולים ואמבולנסים, אינם מייצגים את רוב ציבור הרופאים הישראלי.
על פי אמנת ג'נבה שימוש בבמתקנים רפואים כמגן למחבלים מזוינים זה פשע מלחמה.
לכן לצערינו צה"ל נאלץ לתקוף מהאוויר את המתקנים הרפואים בהם נמצאים מחבלים מזוינים, אשר מתמשים בצוותים רפואים ובחולים כמגן אנושי. ברור שאנחנו עושים זאת כדי להגן על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, רק אחרי התראה והמלצה לפינוי החולים והצוות. לכן זה לגיטימי לחלוטין.
תמוה בעיני איך ד"ר תמי קרני מעיזה לקרוא לחלק גדול מאוד של הרופאים בישראל אשר דואגים לחיים של חיילי צה"ל "קבוצת רופאים קטנה ושולית".
תגובה של דר' קרני לא אתית, לא מוסרית ולא קולגיאלית.
אני מצפה ממנה להתנצלות.

אנונימי/ת
06.11.2023, 20:15

אני משרת במילואים, התנדבתי כרופא.
קיבלתי שיחה מהר״י, שאלו אם צריך משהו, נחמד מצידם.
הודיתי על ההצעה ואמרתי שאין צורך.
במחשבה שניה, אני צריך, אבקש מד"ר תמי קרני, מ"מ יו"ר הלשכה לאתיקה, יו"ר בית הדין של הר"י לחדול.
די, קצתי בהזיות מבית מדרש ההסתדרות הרפואית.
אינכם מייצגים אותי ורבים אחרים נאמנה.
חידלו, התנהגותכם מביישת.

06.11.2023, 20:15

חבל מאוד שזו תגובת ועדת האתיקה.
זו תגובה שמנותקת כליל מהמציאות בשטח.
גם על פי דיני מלחמה אין הגנה למקום כלשהו כאשר הוא משמש קן לטרור.
בצורה זו תהיה חסינות לחמאס כל עוד יהיו בבית חולים או במסגד או בית ספר.
הם בדיוק מנצלים את ערגי התרבות המערבית הדמוקרטית שנמנעת מפגיעה במוסדות אלו , כדי להחריב את אותה התרבות.
אף גרוע מכך שהוועדה לאתיקה מציינת בדיוק כמו אוייבנו שישראל מבצעת במשתמע "פשעי-מלחמה" .
פגענו בבתי חולים כגון האינדונזי.
לפני שנהיה אתיים ומוסריים כדאי שגם נהיה חפצי-חיים , אחרת לא נהיה בכלל .
שכחנו כמה עקרונות יסוד לגבי מלחמה והגנה ולכן גם הייתה ההפתעה הנוראה ב 7.10.23:
ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה
הקם להרגך - השכם להרגו.
ד"ר קרני רופאה יקרה ואצילת נפש אולי תחזור בה מאותה הצהרה.
בכל מקרה הר"י צריכה לדאוג למערכת הבריאות, החולים והרופאים ולא לעסוק בפוליטיקה.

אנונימי/ת
06.11.2023, 20:17

הר״י חבורה של אוכלי חינם שכבר שנים רבות מייצגים רק את התחת המדושן שלהם.
אוסף של ג׳ובניקים עלובים.

אנונימי/ת
09.11.2023, 07:54

יש להפציץ את בנין התאומים בו שוכנת הר"י .שם יושבים על התחת המדושן אוסף של גובניקים עלובים - מותר על פי כל דיני המלחמה להרוס את הבנין. התגובות של רופאים כאן והלשון בה משתמשים מסבירה את העבודה שרופאים היו הראשונים להתחבר למפלגה המתאימה ....

אנונימי/ת
06.11.2023, 20:34

הר"י שוכח פעם אחר פעם שהוא ארגון יציג של רופאים ולא ארגון פוליטי. כך טעו בהבעת דיעה בימי " הרפורמה המשפטית" עם הכללת דעתם על כלל הרופאים, גם אלו שלא זו דעתם, וכך עושים גם כעת באיצטלה " אתית". מה אתי בלרצוח ילדים במיטות, בלחטוף אנשים תמימים , להתעלל ולפשוע. מעל 3,שב. היו לנציגי הפלסטינים , שאינם אנו !, לפנותם מאיזורי נחילי המחבלים לאיזור בטוח. דמו של אף חייל או אזרח ישראלי לא אמור להישפך למען שום ילד או חולה פלסטיני

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:28

קריאה להפציץ בתי חולים היא לא פוליטית , היא עצה מקצועית , נכון ?...
נפלתם על הראש?

כתבה הזוייה ומנותקת. אבל היי... זה הר"י
לשכת אתיקה שלא ברור איזה אתיקה היא מייצגת. ממליץ בחום ליושבי הלשכה שם לעבור על מושגי יסוד.
מוסר נוצר לקיום חיים איכותיים וטובים, הוא לא סותר אותם.
שוב מתגלה הר"י ולשכת האתיקה שלו כגוף שמדגמן ניתוק מהמציאות, מהשטח ומהמוסר הבסיסי ביותר וחיבור הדוק לערכי פרוגרס הזוויים שעבר זמנם כאן בישראל

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:03

אולי אפשר לראות את זה כמו ניתוח לא קל, חלק לא ישרדו, אבל הרוב המוחלט יהנה מחיים טובים יותר

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:04

הר''י , ארגון מבייש את המקצוע
בשם אתיקה,מוכנים לטפל ברוצחים שפלים, במקום שימותו בייסורים.
עדיף להיות וטרינר - יותר נחמד 😡

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:21

מבייש לקרוא את הרשימה הארוכה של המגיבים, לכאורה בשם אותה קבוצה משיחית של רופאים שקראה לעצמה בכינוי האורווליני "רופאים שפויים" , שאין כל דבר בינם לבין שפיות.
מה שמנחם הוא , שהן "הרופאים השפויים" והן כל המגיבים כאן , מהווים, בפועל, מיעוט מבוטל בקרב הרוב הגדול של הרופאים בישראל שסולדים מהקריאה להפציץ בתי חולים בשם " הדאגה לבטחון" או "שמירה על חיילי צה"ל" ורשימה ארוכה של דברי הבל.
הר"י ולשכת האתיקה דואגים לשמור על כבודם של הרופאים בישראל מההתנהלות הלא מוסרית והגזענית שמתבטאת, הן בתגובות, והן במכתב של "הרופאים השפויים".

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:48

מי שלא מוסרי זה אתה.
זה נראה שאתה, יחד עם הנהלת הר"י ההזויה, מעדיפים שעוד חיילי צה"ל ייהרגו ושעוד אזרחים ישראלים יירצחו וזאת רק כדי לשמור על חייהם של אזרחים עזתיים שרובם תומכי טרור או טרוריסטים בעצמם. תתבייש לך

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:53

תגובה אינטיליגנטית! (אתה רופא?)
אני והר"י רוצים שחיילים ייהרגו ואזרחי ישראל יירצחו...
אין גבול לתגובות ההזויות והלא עניניות, אבל לכתוב , אפשר...

07.11.2023, 10:09

פחדן אנונימי. לא הייתה קריאה להפציץ את שיפא כדי לנקום או כדי להרתיע או כדי להעניש. אבל אם זה מוקד טרור צריך למצוא את הדרך להרוס אותו. זו פעולה מצילת חיים.

06.11.2023, 22:16

תגובה לא עניינית ומתחסדת.
1. חיילי צה"ל קודמים.
2. ברגע שבית חולים הפך להיות מפקדה הוא גם הפך להיות מטרה לגיטימית.
3. ניתנה להם האפשרות לעזוב. לא עזבו (מעל סיבה) זה עניינם.
4. פתגם ערבי עתיק אומר: "100 אמהות תבכנה ולא אמא שלי"...

06.11.2023, 22:47

המסגרת האתית ברורה - עניי עירך קודמים. בימים הללו שיקולי נחמדות אצל אומות העולם נסוגים בפני זכותנו לחיות.

אנונימי/ת
06.11.2023, 22:54

מוסריות היא לא נחמדות , התבלבלת

אני מתבייש על חברותי בהרי. פסאודו-מוסריות באיצטלה של רגישות מצפונית שאינה אלא עיוות שיעלה בדם חיילים בעזה, ובדמם של קרבנות טרור רצחני כפי שחווינו לאחרונה.
ספק גדול כמה מדינות היו מאפשרות התראה ופינוי כפי שאנו מאפשרים, אך בסופו של דבר מי שיימנע מחיסול החמס המסתתר בבתי חולים ישא באחריות לפשעיו.
קל וחומר כשרבים מתושבי עזה תומכים בחמס, הצביעו לחמס, רואים ברוצחים שפלים ואכזריים שהידים ומודל לחיקוי וחפצים בהשמדת ישראל.
טוב שהר"י לא הייתה קיימת כשהחליטו לתקוף את גרמניה הנאצית, גם שם לא כולם תמכו בהיטלר וגם שם היו בתי חולים

דר. רועי וסטרייך. אתה מתבייש בזה שאתא חבר בהרי? ואני לא . למה? כי הפסקתי לשלם דמי חבר. ממליצה בחום.

אנונימי/ת
07.11.2023, 02:37

חמס צריך לפנות צוות בית חולים.ישראל אחראית על חיים אזרתים שלנו.

אנונימי/ת
07.11.2023, 05:22

רק שאילה לי: כמה זמן נתנו אמריקאים לבתי חולים בהירושימה וגגסאקי להתפנות לפני הפצצת אטום? לא זוכר זה עזרו לי בבקשה.
התוצאה? סוף היפן במילחמה.
הר״י? במינים בפוליטיקה בדיוק כמו שמבינים ברפאוה. אילו ולה היו ביטוחים רפואיים קבוצתיים מזמן הייתי מפסיק חברות שלי.

אנונימי/ת
07.11.2023, 07:31

הביטוח הרפואי הקבוצתי הוא לא סיבה לשלם כ 3,000 ש"ח לשנה לארגון מיותר. במחיר הזה תוכל לרכוש ביטוח בריאות מעולה בלי לתת 70 מליון בשנה לארגון שעבר זמנו. אם הכוונה לביטוח אחריות מקצועית קולקטיבי? גם זו לא סיבה. אם אתה עובד במערכת הציבורית / קופות, הוא תקף. אין צורך להיות חבר בהר"י.

אנונימי/ת
07.11.2023, 06:15

כל הערבים בזה הם בני מוות

אנונימי/ת
07.11.2023, 06:17

כל הערבים בעזה הם בני מוות

פרופ' נאור יפה-נפש

אנונימי/ת
07.11.2023, 06:37

טוב שמקבלי החחלטות לא מתייעצים עם הארגון הקומוניסטי-איסלאמי הר"י. יעשו כל מה שצריך לעשות לפי גורמי המקצוע הצבאיים, ואם צריך להחריב את קן הצרעות שיפא -שיחריבו. חיי רוצחים אינם שווים כקליפת השום.

אנונימי/ת
07.11.2023, 15:55

"הארגון הקומוניסטי-איסלאמי הר"י,"
יותר מטומטם מזה , קשה...
כנראה שהאיראנים חדרו גם לקבוצה הזו ומנסים לסכסך בין הקבוצות השונות , אבל כנראה שבפוסט הזה הגזימו

אנונימי/ת
07.11.2023, 07:56

הרופאים צודקים
לשכת האתיקה לכי לעזה ושם תתמודדי
די עם ההפקרות

אנונימי/ת
07.11.2023, 08:56

בקורונה פמפמו שצריך לסמוך על "שיקול דעת מקצועי" של אנשי רפואה. וגם כאן אנשי הצבא קובעים ולא חבורת פרות בשן שלא הצליחו להתקדם בעולם הרפואה. יושבות באיזה משרד ממוזג עם שוקולד וקפוצ'ינו ומקשקשות על אתיקה. תינוקות נטבחו בבארי ולכן כל הערבים בעזה הם בני מוות.

07.11.2023, 09:19

כמה אני לא מסמפט יפי נפש. לא חייבים להרוס אפשר אחרת אבל בלי נחמדות
בזמן הזה יפי נפש זה ללא מוח .

אנונימי/ת
07.11.2023, 10:28

על הר"י לפרסם מיד התנערות מוחלטת מהאמירה הזו, אם לא - על כל רופא שנותרה מעט בינה בראשו להודיע על עזיבת הארגון הזה לאלתר.

07.11.2023, 10:28

אכן לא תפקידם של רופאים, ולא תפקידה של הר"י לתת לצה"ל הוראות מבצעיות - זה מה שכתוב במכתב של לשכת האתיקה וזה נכון כפל כפליים לרופאים שכתבו את המכתב המקורי ובו קראו להפציץ בית חולים. צה"ל ביקש מהם עצה מבצעית? למיטב הבנתי צה"ל יודע מה לעשות בלי עצות של רופאים, ונעזר בכל צעד ושעל בגורמי המשפט בישראל. כל מה שהשיגו נותני העצות להפצצת מתקנים רפואיים הוא הכפשה של הרופאים בישראל ויצירת אסון הסברתי. כל מה שלשכת האתיקה נסתה לעשות זה להזכיר לציבור בכלל ולרופאים בפרט כללי יסוד פשוטים של אתיקה רפואית. בלי בסיס אתי נהפוך לחסרי צלם אנוש כמו אויבינו, וזה יהיה נצחונם הגדול.

07.11.2023, 10:55

מצטרף מכל הלב לרופאים לזכויות חילינו היקרים ולקריאתם הצודקת.
באשר להר"י נוכחתי סופית שעלי להפסיק את החברות בארגון אחרי 40
שנות חברות -מתברר שממנתי ארגון שמאל קיצוני במשך כל השנים.על רופאים בעלי יוזמה להקים ארגון חדש אפוליטי שיהיה מקצועי נטו.

07.11.2023, 17:49

נכון לגמרי ד"ר בריד. אני איתך

07.11.2023, 10:40

עם כל הרצון לנקמה, הקיים אצל כולנו, צריך לפעול בקור רוח. אם נתחיל לפגוע בבתי החולים כשיטה, נצטרך להפסיק עוד לפני שנבוא בחשבון עם הרוצחים. מפתיע שאנשים חכמים לכאורה לא מבינים את זה. חזקים בלדבר.

07.11.2023, 11:29

אדוארד, ״לפגוע בבתי חולים כשיטה״??? ככה אתה מבין?
בי״ח שיפא הוא קודם כל קן צרעות, אח״כ הוא מוסד רפואי.
אני חושב שמגיעה לצה״ל הערכה רבה על האיפוק הממושך בפגיעה בשיפא למרות הידיעה שמפקדות החמאס ממוקמות מתחתיו.
אם ישנם בתי חולים נוספים המשמשים את הטירור, אותו דין להם.
בבתי חולים תמימים אין לפגוע בשום פנים.

אנונימי/ת
07.11.2023, 11:39

יור ההסתדרות הרפואית הפך פוליטיקאי וכפי הנראה מתחבר למרצחי האוייב
כאשר בקרקעית בתי החולים מפעילים מרצחי החמאס את מפקדותיהם יש להרוס את הבניין כדי להציל את עמנו מהמשך פשעים נגד האנושות ורצח עם

אנונימי/ת
07.11.2023, 12:42

שיקול צבאי בלבד.
אודה מאוד להר"י שיפסיקו לדבר בשמי לכל כיוון.

אנונימי/ת
11.11.2023, 20:00

תפסיק לשלם להר''י והם לא ידברו בשמך.

אנונימי/ת
07.11.2023, 12:56

דעת של ההסתדרות מזמן לא מעניינת אותי. חבורה של מנותקים פוליטיקאים שאף אחד כבר לא סופר.
עכשיו יצאתי להפוגה מלחימה בעזה וחוזר לשם בקרוב. בואו תראו איך הם נראים מקרוב.

07.11.2023, 19:19

מעניין שהר״י מגדירה את הפעולות של צה״ל כפשעים נגד אנושות ובעצם נותנת ״תעודת ביטוח״ למנהיגי חמאס שמשתמשים בבתי חולים כמפקדות ומחסה. עוד יותר מעניין שאין כל שמץ של גינוי לחמאס על שימוש בבתי חולים לצורכי טרור (שזה כמובן פשע מלחמה). לא ברור את מי בדיוק מייצג הר״י כרגע

אנונימי/ת
07.11.2023, 20:06

יש שתי אפשרויות. להיות הזאב או להיות השה. לאורך ההיסטוריה היינו השה המוסרי, בהתאם לכך נשחטנו. לא עוד. אני מעדיף להיות הזאב ולא השה. מי שרוצה להיות השה שיצטרף להפגנות בעולם למען עזה והחמס.

אנונימי/ת
07.11.2023, 22:47

בוט? של מכונת הרעל?

כל אמירה, שיכולה להתפרש כהיעדר גינוי של האויב, איננה לגיטימית. כל ביקורת שעשויה להוביל לפלגנות, אינה במקומה! יחד ננצח!

08.11.2023, 12:03

תגובת הלשכה לאתיקה למכתב 100 הרופאים היא במקומה. כולנו נשבענו את שבועת הרופא וגם בעת מלחמה עלינו לנהוג על פי הכללים המקובלים בחברות מתוקנות בכל העולם.
https://www.wma.net/wp-content/uploads/2016/11/4245_002_Ethical_principles_web.pdf

אנונימי/ת
08.11.2023, 21:58

תדע לך אבנר רשף, שבגלל כמוך וחבר מרעיך,
תהיה נטישה המונית של הר"י, ארגון קיצוני שמקדש את חיי אוייבי ישראל מעל לחיי צה"ל ואזרחי ישראל

08.11.2023, 20:21

יש תמימות דעים ואני בתוכם שנעשתה טעות מרה על ידי ועדת האתיקה של הר"י בפרסום מכתב בעל" ריח פוליטי" שיש בו נזיפה והתנשאות על מי שחושב אחרת . מדינת ישראל ובתוכם רופאי ישראל חפצי חיים, ולא מעט מאיתנו טפלנו במסירות רבה בתושבי עזה.
הטבח הנורא של מחבלי החמאס (ועוזריהם מתושבי עזה) באזרחי ישראל, לא יכול לעבור ללא תגובה, וראוי שרופאי ישראל יבליטו את האכזריות והציניות של מחבלי החמאס שמשתמשים בדרך קבע במתקני רפואה ורופאים ואמבולנסים על מנת להוציא לפועל את תוכניתם הרצחנית או להתחמק מלעמוד לדין.
אני חושב שזאת חובתנו המוסרית להודיע על השימוש בבית חולים שיפא
או בתי חולים אחרים כבונקר של מחבלי חמאס השפלים. וזכותנו גם לומר שתגובת צה"ל צריכה להיות בהתאם.

אנונימי/ת
08.11.2023, 20:53

הלשכה לאתיקה התחרפנה לגמרי!!
אתם גם הוצאתם מסמך המחייב לטפל במחבל אם הוא הפצוע קשה בזירת הפיגוע, הטרלול החל אז.
והיום כשחוליות טרור משתמשות בבתי חולים חולים כמגנים אנושיים ומבניים אתם מגנים את הרופאים שקראו לפגוע במבנים הללו.
הילדים שלנו נלחמים כאריות לאחר שאזרחים והחיילים נשחטו, נשרפו, טוגנו, נורו וכו'..
ואתם מבקרים את הקולות שקוראים לכבוש את בתי החולים ולהרוס את התיק החולים, מקומות שיקרים לליבנו בהם קידשנו את ערך החיים ואילו הצד השני קידד רצח וצוות ועל כן במי מוות הם.

אנונימי/ת
08.11.2023, 23:26

זה לא כל הלשכה זאת ד"ר תמי קרני שמביאה חדשות לבקרים את דעתה הפוליטית לתוך עבודתה בועדת האתיקה. שכחה שהיא מצייגת ציבור רופאים גדול. פה היא כשלה בדעתה הפרטית והקיצונית. רוב הרופאים לא תומך במסמך שהוציאה. מה גם שהיא נשמעת כמאשימה את צה"ל על פשע כלשהוא.
מביש!. על יו"ר הר"י לקרוא לה לחזור בה מיד.

אנונימי/ת
09.11.2023, 16:10

מאחר והמוסד הנל מתפקד כבסיס צבאי ולא כבית חולים , חלים עליו חוקים כעל כזה בשעת מלחמה

אנונימי/ת
09.11.2023, 22:06

הדבר היחיד שלא מוסרי זה שלא סוגרים את הארגון הפוליטי המושחת הארור פוסט ציוני ושמאל רדיקלי שנקרא הר"י .

11.11.2023, 09:19

תגובת הר'י אינה משקפת את המציאות הנוכחית, אלא מציאות אוטופית, בה בתי חולים מיועדים לטפול בחולים. בעזה מדובר בקני צרעות , המשמשים פסוידו בתי חולים, המשמשים בסיס לארגוני הטרור - בדומה לבתי ספר,מוסדות אונר'א, גני ילדים, מסגדים. המחבלים משתמשים במתקנים אלו, ביודעם, שצהל, המוסרי, לא יפגע בהם. אינספור מטובי חיילינו נהרגו , עד כה, משום כך , בכל המלחמות והמבצעים. די להתחסדות הפרוגרסיבית! לא למדתם מה קרה, גם לאחר השבת השחורה? לא הבנתם שנשברה הקונספציה, שאיננו חיים בשווייץ? הר'י זקוקה להנהגה חדשה, פרגמטית, פרו ישראלית , ללא העמדות פנים מוסרניות!

בית חולים בעזה הפך למפקדת טרור. הם לא מסתירים זאת. חובה לחסל אותו כמו את שאר קיני הטרור

אם תפקידנו כרופאים הוא לטפל בפצועים ולא לפגוע באף אחד
מדוע הרשיתם לעצמכם לדבר בשם כל הרופאים שרובם (!!!) כמו רוב עם ישראל הצביעו לממשלה שקיימת כעת
התעלמתם מחולים שהתנגדו לדעתכם - כי הם לא לגיטימים , אחרי הכל הם "אמסלמים"
וניסיתם להשליט דעה פוליטית שאינה מייצגת את האנשים שאותם אתם מייצגים , בכוח , בסתימת פיות ובמחשבה שאם יש לכם חלוק לבן אתם אנשים עליונים שראוי שיביעו את דעתם הנעלה על הכל???
מוטב להסתדרות הרפואית להצניע כעת לכת ולאחר מכן לעשות בדק בית לכל הנציגים !