חדשות

חשש: תקציב סל שירותי הבריאות יקוצץ וחולים ייפגעו

עדיין לא מונו חברי ועדת סל והתרופות וגם תקציבה אינו ידוע | ארגוני חולים לשר הבריאות: יש להבטיח שחולים ימשיכו לקבל את הטיפול הנדרש | משרד הבריאות: "התקציב לא יקוצץ. הוועדה תצא לדרך בקרוב"

תרופות, סל התרופות. אילוסטרציה

ארגוני חולים חוששים מקיצוץ בתקציב סל שירותי הבריאות (סל התרופות) בשל המלחמה. ועדת הסל, שמתכנסת מדי שנה במהלך החודשים ספטמבר-דצמבר, עדיין לא מונתה השנה, ולפי ההערכות בגלל השיהוי בדיונים, כניסת תרופות חדשות לסל תעוכב במשך חודשים רבים.

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור בישראל היום מצוטט קטע ממכתבה של מנכ"לית האגודה לזכויות החולה לשר הבריאות אוריאל בוסו: "אמנם נזקי המלחמה הנוכחית ילוו אותנו שנים רבות וכואבות, אך לחולים רבים אין את הזמן לחכות. הם זקוקים לתרופות באופן מיידי, וכל פגיעה ולו גם המזערית ביותר תמנע מהחולים את המרפא עבורם. דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לשמירה על תקציב סל הבריאות, מה שיעניק לאזרחי ישראל את החוסן הנדרש ובעיקר את הביטחון שמדינת ישראל לא מפקירה אותם לגורלם".

ארי שרמן, יו"ר עמותת איגוד מושתלי הריאה בישראל, אמר כי בעמותה עוקבים בדאגה רבה אחרי השיח לגבי קיצוץ תקציב סל הבריאות 2024. "אנו מבינים את האתגרים הכלכליים שעומדים בפני מערכת הבריאות, אולם מביעים חשש גדול כי קיצוץ זה ישפיע לרעה על מטופלינו. אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים לעשות כל שביכולתם כדי להבטיח שחולים ימשיכו לקבל את הטיפול הנדרש".

ממשרד הבריאות נמסר: "התקציב לא יקוצץ. הוועדה צפויה לצאת לדרך בקרוב". בראש ועדת סל התרופות תמשיך לעמוד פרופ' דינה בן יהודה, מנהלת המערך ההמטולוגי ב"הדסה". שניים מבין ארבעה נציגי הציבור בוועדה צפויים להיות ח"כ לשעבר משולם נהרי והדסה רלבג.

נושאים קשורים:  ועדת סל שירותי הבריאות,  תקציב,  סל התרופות,  ארגוני חולים,  פרופ' דינה בן-יהודה,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.11.2023, 09:29

ושוב ממנים את פרופ' דינה בן יהודה, המטו-אונקולוגית לתפקיד יו"ר הוועדה. אישה מוכשרת בעלת ראיה צרה. מנהלת מחלקה לשעבר בבית חולים שלישוני תהיה זאת שמשפיע הכי הרבה על סל התרופות לקהילה? שוב 45-55% מהסכום יופנה לאונקולוגיה עם הארכת חיים של ימים או שבועות?!