ישראל במלחמה

רופאים ל-The Lancet: עיצרו את הפרסום המוטה נגד ישראל

העיתון המדעי עומד לפרסם קריאה לנקוט באמצעים הומניטריים לפתרון העימות, תוך גינוי ההתקפה בעזה, אך ללא גינוי הטבח המתועב ודאגה לשלום החטופים

The Lancet. אילוסטרציה

קריאה לרופאים לחתום על מכתב המיועד להישלח לעיתון המדעי The Lancet, על מנת שלא יפרסם מכתב שקורא לנקוט באמצעים הומניטריים לפתרון העימות ישראל-עזה, תוך גינוי ההתקפה בעזה, כולל הפגזת בית החולים אל-אהלי, אך ללא שום גינוי הטבח המתועב ודאגה לשלום החטופים.

הרופאים נקראים לחתום על המכתב שמיועד למערכת The Lancet, וקורא לעצירת הפרסום החד צדדי", וזו לשון המכתב: "יותר מ-1,000 רופאים מישראל ומהעולם חתמו עד כה על מכתב הקורא לכתב העת הנחשב The Lancet שלא לפרסם פרשנות שכותרתה 'קריאה לפעולה: מכתב פתוח מאנשי מקצועות הבריאות העולמיים'.

"אנו מפצירים בוועדת העורכים שלכם לשקול את ההתאמה של כתב העת הרפואי שלך לפרסם פרשנות זו. מכתב זה מתיימר להיות קריאה לזכויות הומניטריות, ולמרות שזו אולי כוונתו האמיתית, הוא מכיל ומנציח מידע שגוי עם השקפות חד-צדדיות. הוא מכיל הקשר והיסטוריה לגבי הסכסוך הערבי-ישראלי שהם מוטים וחסרים, ובמידה רבה כולל דעות ולא התייחסויות מבוססות ראיות. לדוגמה, הוא קורא לחקור פשעי מלחמה, כולל הפצצת בית החולים אל-אהלי המשמשת להנצחת השקרים של חמאס, לפיהם הפיצוץ בבית החולים היה מעשה מכוון מצד ישראל, כשכעת יש מידע ממספר מקורות כי זו היתה רקטה ששוגרה מבית קברות על ידי הג'יהאד האיסלאמי. מידע שגוי כזה מוליד שנאה ומסית לאלימות", נכתב.

"איך זה שמכתב הדוגל בזכויות אדם לא קורא להרחקת חמאס מהנהגת עזה? חמאס הוא ארגון טרור מוכר עם קשרים לדאע"ש, שהאמנה שלו קוראת להשמדת ישראל, ששיטת הפעולה שלו היא להשתמש בפלסטינים חפים מפשע כמגן אנושי ולהפנות סיוע הומניטרי ומשאבים לתשתיות טרור ונשק".

הכותבים מציינים כי "חבל שמכתב שנכתב בשם כבוד האדם וזכויות אדם מוסיף קריאה לשחרור בני ערובה כ'תוספת', ולאחר מכן בחר בכוונה להשמיט את הקריאה הזו עקב 'ויכוח ומשוב מקהילת הבריאות'. על מה יש להתווכח? אזרחים ישראלים, כולל תינוקות, ילדים, נשים וקשישים, נקרעו באכזריות מבתיהם, נקרעו ממשפחותיהם, רבים מהווים עדות לאונס ולמותם של יקיריהם. איך במצפון טוב, איש מקצוע בתחום הבריאות יכול לקרוא לעצמו הומניטרי ולבחור שלא לדרוש שחרור חפים מפשע?".

הכותבים קוראים לשמור על הכבוד והזכויות של כל בני האדם ומציינים כי המאבק המשותף חייב להיות נגד טרור ונגד מידע מוטעה והסתה לשנאה. "אנו לא מאמינים שהמטרות הללו מושגות על ידי הפרשנות 'קריאה לפעולה: מכתב פתוח מאנשי מקצוע בתחום הבריאות העולמי' ושוב, אנו מפצירים בכם לשקול מחדש את פרסומו".

נושאים קשורים:  The Lancet,  מלחמה בישראל,  חדשות,  חטופים,  עזה
תגובות
25.10.2023, 19:08

לאורך השנים ידוע שהלנצט הינו עיתון פרו ערבי ושמאמרים של ישראלים בדרך כלל לא מתקבלים, , אז מה הפליאה עכשיו ??

אנונימי/ת
28.10.2023, 02:22

דר אהרן לא חלק. התגובה שלך מבישה. איך אתה מסוגל לקום בבוקר לפגוש עמיתיך הערבים?
יא אללה!

אנונימי/ת
25.10.2023, 19:35

זה לא רק רופאים ישראלי. צריך לכבד את מי שנרתמו לתמוך בנו

25.10.2023, 19:45

The article on the tragedy in Gaza is a remarkable piece of antisemitic diatribe. It shows that the editors of the Lancet are ignorant and have a intense hatred of Israel and probably all Jews. How sad and pitiful

אנונימי/ת
25.10.2023, 20:13

דומה למה שקרה לפני מספר שנים, אחר כך התנצלו

אנונימי/ת
25.10.2023, 20:27

המלחמה אינה נגד עזה אלא נגד חמאס.באנלוגיה:חמאס הוא גידול סרטני שמתחפר בתוך הגוף והטיפול בכמותרפיה ובהקרנות פוגע כם ברקמות שנחשבות בריאות.אולי אנלוגיה פשטנית כזו תיכנס לקודקודם האטום של ה"לנצטים"

25.10.2023, 22:20

אני חתמתי. עד הבוקר היו כבר 40,571 חתימות על מכתב התגובה על הפרסום המוטה של לנסט.

25.10.2023, 22:56

לנסט הוא ה- BBC של עולם הרפואה. הניסיונות לקושש סימפטיה מהם, מ- BMJ ומהאוניברסיטאות הפרוגרס-רגרסיביות בארה״ב (וגרטה טורבורג) סימפטיה, פתטיים.

אנונימי/ת
26.10.2023, 06:44

יש משהו משותף לגישה הישראלית ולגישה האירופאית.
הישראלים כותבים לפי מה שמצוטט: איך זה שמכתב הדוגל בזכויות אדם לא קורא להרחקת חמאס מהנהגת עזה?"
וגם האירופאים טוענים שחמאס לא מייצג את הפלסטינים.
אבל גם אלה וגם אלה טועים. חמאס נבחר בבחירות ועש לו תמיכה בקרב רוב האנשים לפחות מהרצועה. הם מוכנים לשלב באיכות חייהם וגם בחייהם ובחיי ילדיהם כדי שהחמאס ישיג את מטרותיו.
מי שטוען שהחמאס לא מייצג את רוב הפלסטינים ברצועה או שצריך להרחיק את הנהגת חמאס הוא למעשה אנטי דמוקרטי שלא מקבל את רצון העם והכרעת הרוב.
אמנם על פי דיני המלחמה על צהל להשתדל להימנע מפגיעה באזרחים, אך במקרה הזה פגיעה באזרחים תוך כדי תקיפת יעדי חמאס היא תוצר לוואי רצוי.

אנונימי/ת
26.10.2023, 09:48

צודק, חמאס ואש"פ מייצגים את הפלסטינים. שניהם ארגונים שמטרתם השמדת מדינת לאום יהודית, רצח וגירוש יהודים. בישובים בהם שרד המבנה החמולתי, צריך לחזק ולדבר עם החמולות ולא עם חמאס, גא"פ או אש"פ. רופאים כמו אחרים, לא מתעמקים בנושא, אלא מעדיפים קונצפציות אליהן התרגלו.

אנונימי/ת
26.10.2023, 08:58

איך ניתן לחתום על המכתב?

אנונימי/ת
26.10.2023, 10:25

ראה פיסקה 2 - לינק למכתב

THE LANCET us THE BBC and UN have the same way to express uncondition support of HAMAS DAESH yerrorist organisation MD must boycit THE lLANCED

27.10.2023, 09:13

אני חתמתי