חדשות

מתקפת סייבר פגעה בעשרות מרכזי בריאות בארה"ב

המתקפה, שהחלה בסוף השבוע, שיבשה את פעילותם של בתי חולים ומרפאות ברחבי ארה"ב: חדרי מיון ומרפאות נסגרו, הופסקו שירותי הדמיה ומטופלים הועברו לבתי חולים אחרים | ה-FBI פתח בחקירה

צוות רפואי בחדר ניתוח. אילוסטרציה

מתקפת סייבר שיבשה את שירותי מערכת הבריאות במספר מדינות בארה"ב. המתקפה, שהחלה ביום ה' שעבר, גרמה לסגירת חדרי מיון, דחיית ניתוחים לא דחופים, סגירת מרפאות והפניית מטופלים לבתי חולים אחרים באזור. על כך מדווח ה-Washington Post.

חברת Prospect Medical Holdings, שבסיסה בקליפורניה וברשותה יותר מ-12 בתי חולים בקליפורניה, בקונטיקט, בפנסילבניה וברוד איילנד, מפעילה רשת של יותר מ-160 מרכזי חוץ ומרפאות, חלקם נאלצו לנטוש את המחשבים ולהסתמך על רישומי נייר.

סוכנות ה-FBI הודיעה ביום ו' כי היא פתחה בחקירה והחברה פנתה למומחי אבטחת סייבר. "כשנודע לנו על כך, העברנו את המערכות שלנו למצב לא מקוון כדי להגן עליהן ופתחנו בחקירה", נכתב בהודעת החברה. "אירוע זה הוא תזכורת לכך שאיומי אבטחת סייבר מהווים סיכון ממשי עבור ארגוני בריאות ברחבי המדינה. Prospect Medical Holdings היא לא מערכת הבריאות הראשונה שנפגעה על ידי האקרים ולמרבה הצער, היא לא תהיה האחרונה. אנו עובדים עם חוקרים ורשויות אכיפת החוק כדי לטפל במצב".

התקפות על מערכות בריאות בדרישת כופר הופכות נפוצות יותר ככל שהמערכות הופכות לדיגיטליות ועוברות לשרתים מבוססי ענן. האקרים חוסמים את הגישה של הארגון לרשת המחשבים שלו כדי לסחוט ממנה כופר. בין השאר נסגרו בשל המתקפה בסוף השבוע חדרי מיון, שירותי הדמיה רפואית ובדיקות דם.

בעוד היא חווה אירוע אבטחת מידע ששיבש את פעילותה, הודיעה החברה: "החקירה נמשכת, אנו מתמקדים במתן מענה לצרכים הדחופים של המטופלים שלנו ועובדים במרץ כדי לחזור לפעילות רגילה במהירות האפשרית".

נושאים קשורים:  מתקפת סייבר,  בתי חולים,  ארה"ב,  FBI,  חדשות
תגובות