חדשות

"הלל יפה": מערכת ביצוע בדיקות חדשנית, ללא מגע יד אדם

המערכת לעיבוד דגימות מעבדה מבצעת את כל הטיפול במבחנות כולל סרכוז, מיון, ביצוע הבדיקות וארכוב במקרר ממוחשב, כמעט ללא מגע יד אדם, ומשפרת בכך את בטיחות העובדים

מערכת לאוטומציה מלאה במעבדה הביוכימית של "הלל יפה". צילום: דוברות ביה"ח

מערכת חדשנית לעיבוד דגימות מעבדה הותקנה זה מכבר במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה ופועלת בהצלחה במעבדה הביוכימית. השבוע, בטקס חגיגי, היא נחנכה באופן רשמי ובנוכחות הנהלת המרכז הרפואי, בכירי חברת ROCHE שסיפקה את המערכת, חברת גמידור והנהלת חברת שראל, צוות אגף המעבדות ועוד.

מדובר בטכנולוגיה שנחשבת לעדכנית ביותר בתחום (Full Automation) וכמוה ניתן למצוא במספר מועט של מרכזים רפואיים בישראל. היא גם הראשונה מסוגה שהותקנה בבית חולים ממשלתי.

"מבחינה תפעולית, מדובר במערכת המבצעת את כל הטיפול במבחנות כולל סרכוז, מיון, ביצוע הבדיקות וארכוב במקרר ממוחשב ללא מגע יד אדם", מסבירה ד"ר יאנה טל, מנהלת המעבדה הביוכימית באגף המעבדות ב"הלל יפה". "יתרונות הטכנולוגיה הם מהירות הביצוע, עקיבות (Traceability) מלאה אחרי הדגימה בכל השלבים ושמירת המבחנות בתנאים אופטימליים. המכשיר מייעל תהליכי עבודה, כולל בעת הזמנת תוספות לבדיקות. כמו כן, העבודה עם מערכת זו משפרת את בטיחות העובדים על ידי צמצום המגע עם נוזלי הגוף של המטופלים המועברים לבדיקה".

ד"ר מענית שפירא, מנהלת אגף המעבדות: "הטמעת המערכת מסייעת לנו גם לשלב הבא - הזמנה מרחוק של בדיקות על ידי הצוות, ללא צורך בטפסים המלווים בדרך כלל לבדיקות כיום. המערכת בעצם תתקשר ישירות עם ההזמנות מהמחלקה, מה שתורם למהירות קבלתן, בדיקתן וקבלת התשובה. הערך המוסף למומחים המטפלים וכמובן לשירות שניתן למטופל - ברור".

כיום המעבדה הביוכימית של "הלל יפה" מקבלת בחודש כ-22,000 מבחנות לבדיקה, אשר בהן מבוצעות כ-350,000 בדיקות. השימוש במערכת החדשה מאפשר הגדלת התפוקות בכמעט 100%. מעבדות המרכז הרפואי נותנות שירות לבתי חולים ומוסדות נוספים באזור, ולכן הגדלת יכולות המעבדה תועיל גם ברמה הארצית.

נושאים קשורים:  ד"ר מענית שפירא,  ד"ר יאנה טל,  בית החולים הלל יפה,  בדיקות מעבדה,  חדשות
תגובות