חדשות

מה קורה לגוף אחרי 100 ימים מתחת למים?

ירידה משמעותית במדדי הכולסטרול ובסמני הדלקת, לצד גידול במספר תאי הגזע - פרופ' ג'וזף דיטורי, מומחה אמריקאי בהנדסה ביו-רפואית וברפואה היפרברית, דיווח השבוע על השינויים בגופו לאחר 100 ימים מתחת למים

פרופ' ג'וזף דיטורי ביבשה לאחר 100 ימים מתחת למים. צילום מתוך youtube

פרופ' ג'וזף דיטורי, חוקר ששהה מתחת למים בקי לרגו שבפלורידה יותר מ-100 ימים, על מנת לחקור מה קורה לגוף במצב כזה, מציג תוצאות ראשוניות. במסגרת המחקר גם שבר את השיא העולמי הקודם בשהייה מתחת למים, שעמד על 74 ימים.

בצאתו מהמים, ביום ו' שעבר, גופו של פרופ' דיטורי נבדק ונמדדו ערכים. על פי הממצאים שעליהם הוא מדווח, נראה שלחץ המים כיווץ את קומתו בחצי סנטימטר, מספר תאי הגזע בגופו הוכפל פי עשרה יחסית למצבו לפני השהייה במים עמוקים, שנת ה-REM שלו עמדה על יותר מ-60% מדי לילה, חלה ירידה של 72 נקודות בכולסטרול בגופו והסמנים הדלקתיים שלו ירדו במחצית. שינויי אלה מיוחסים ללחץ של השהייה מתחת למים.

דיטורי, בן 55, בעל דוקטורט בהנדסה ביו-רפואית, מלמד רפואה היפרברית שבמסגרתה ניתנים טיפולים בתא לחץ בלחץ אטמוספירי הגבוה פי כמה מהלחץ הסטנדרטי, תוך הזרמת חמצן בריכוז של 100%.

במהלך מאה הימים הוא שהה במעבדת מחקר ימי, הנמצאת 9.14 מטרים (30 רגל) מתחת למים ודיווח לעוקבים אחריו באמצעות האתר שלו. במסגרת המחקר, שנקרא "פרויקט נפטון 100", דיטורי מבקש לבדוק כיצד תנאי לחץ ודחיסה משפיעים על גוף האדם.

החוקר העריך בתחילת הפרויקט כי לחץ מוגבר יכול לעזור לבני אדם לחיות זמן רב יותר ולמנוע מחלות הקשורות להזדקנות ואמר כי הוא מקווה שהמחקר התת ימי שלו יועיל לטיפול במחלות, כולל פציעות מוח טראומטיות.

כשהתראיין לצוות של שיאי גינס, סיפר דיטורי, המכונה dr. Deepsea ברשתות החברתיות, כי הפרויקט נועד גם לשמש חוויה חינוכית לנוער וכי נוצר קשר עם אלפי ילדים שהתעניינו במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

בהודעה לעיתונות מסרה אוניברסיטת דרום פלורידה, שבה הוא מרצה כי הפרופ' המשיך ללמד וירטואלית בעודו מתחת למים. "תקוותי הגדולה ביותר היא שנתתי השראה לדור חדש של חוקרים וחוקרים לאתגר את כל הגבולות", אמר בצאתו מהמים.

נושאים קשורים:  ביו-רפואה,  רפואה היפרברית,  ניסוי,  חדשות,  מחקר
תגובות
אנונימי/ת
16.06.2023, 19:59

איזה יופי! אפשר להזמין חופשה מתחת למיים גם? ובלי חדשות נראה לי יהיה מושלם !

אנונימי/ת
17.06.2023, 15:32

לשם השלמת התמונה צריך לצרף ממצאים משהייה במיקרוגרביטציה.
ויש הרבה נתונים מאסטרונאוטים ששהו בתחנת החלל הבינלאומית

19.06.2023, 18:18

נשמע מבטיח למקרים רבים.הלאה.