חדשות

ועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2023 תפרסם מחר את המלצותיה

אל הישורת האחרונה הגיעו 200 תרופות וטכנולוגיות רפואיות בסכום כולל של כ־2.5 מיליארד שקל | תקציב הוועדה גבוה מאי פעם: 650 מיליון שקל | מאמצים אחרונים מול חברות התרופות בניסיון להוריד מחירים

תקציב סל התרופות. אילוסטרציה

ועדת סל שירותי הבריאות (סל התרופות) תכריז מחר (ד') על התרופות והטכנולוגיות הרפואיות שיתווספו לסל של שנת 2023. אל התקציב הקבוע של התרופות הקיימות בבסיס הסל, העומד על עשרות מיליארדי שקלים, יתווספו השנה 550 מיליון שקל. בנוסף, שר הבריאות אריה דרעי הודיע על תוספת של עוד 100 מיליון שקל שיוזרמו במהלך השנה.

אל הישורת האחרונה של דיוני ועדת הסל, בראשות פרופ' דינה בן יהודה, הגיעו 200 תרופות בעלות של כ־2.5 מיליארד שקל. לרשות הוועדה עומד כאמור תקציב של 650 מיליון שקל, התקציב הגבוה ביותר שניתן לוועדה אי פעם. בימים האחרונים קיימו חברי ועדת המשנה של הסל שיחות עם חברות התרופות בניסיון להוזיל את מחירי התרופות.

בין התרופות והטכנולוגיות שזכו לדירוג גבוה בוועדה והגיעו לשלב הסופי: תרופות לטיפול בסרטן השד, סרטן הריאות סרטן הערמונית וסרטן העור, תרופות למחלות ההמטולוגיות מיאלומה ולוקמיה, חיסון נגד שלבקת חוגרת למבוגרים וחיסון נגד החיידק האלים מנינגוקוק לילדים, מימון משקפי ראייה לילדים ובדיקות גנטיות שונות.

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  תקציב הסל,  חברות תרופות
תגובות