מטרת המחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry הייתה לבחון אילו גורמים יכולים להיות אחראים על הבדלים בחוויות דמויות פסיכוזה בין מוצאים אתניים שונים במדגם של ילדים בגיל חטיבת ביניים. בגורמים אלה נכללות חוויות של אפליה כמתווך פסיכוסוציאלי של הבדלים אלה.
עוד בעניין דומה
במחקר נכלל מדגם של 10,839 ילדים בגילאי 9-10 אשר היו חלק ממחקר ה-Adolescent Brain Cognitive Development. במסגרת המחקר השוו החוקרים אירועים דמויי פסיכוזה בין קבוצות אתניות שונות. כמו כן, בחנו החוקרים האם חוויות של אפליה קישרו באופן בלתי ישיר בין הזדהות עם מוצא אתני מסוים לחוויות דמויות פסיכוזה, והאם תמיכה סוציאלית הביאה למיתון הקשר הבלתי ישיר המתואר.
תוצאות המחקר הראו כי היו קיימים הבדלים בין מוצאים אתניים שונים בדיווח על חוויות דמויות פסיכוזה, כך שלמשל נמצא כי מטופלים שחורים או היספניים חוו רמות גבוהות יותר של אירועים דמויי פסיכוזה בהשוואה לאסיאתיים, מטופלים מריבוי מוצאים אתניים ומטופלים לבנים. מעבר לכך, נמצא כי הבדלים אלה קיימים בין היתר עקב חוויות של אפליה. עם זאת, אפקט בלתי ישיר זה נחלש כאשר הייתה עלייה בתמיכה הסוציאלית.
מחקר זה הוא הראשון להראות כי חוויות של אפליה יכולות, באופן בלתי ישיר, לקשר בין הבדלים במוצא אתני וחוויות דמויות פסיכוזה, זאת על ידי שימוש בשאלון ה-Prodromal Questionnaire–Brief Child Version. מעבר לכך, הודגם במחקר כי תמיכה סוציאלית יכולה לשמש כגורם מקל על הבדלים אלה. תוצאות אלה מספקות הוכחה לכך שאי-שוויון חברתי, כמו אפליה על רק מוצא, יכול לתרום להגברה של חוויות דמויות פסיכוזה. ממצאים אלה שופכים אור על סוגיית הקשר שבין גזענות מובנית וחוסר שוויון מבחינת בריאות הנפש בקבוצות של מיעוטים.
מקור: