חדשות

יותר מ-7 מיליון אבחנות שגויות בשנה בחדרי המיון בארה"ב

דו"ח רשמי מגלה: מדובר בכ-6% מכלל 130 מיליון הפונים בשנה | אבחון שבץ מוחי הוחמץ ב-17% מהמקרים | נשים חשופות ב-20% עד 30% יותר לאבחון שגוי | איגודי רופאי החירום: הדו"ח מטעה

גברים מקבלים סיווג דחיפות גבוה יותר מנשים בחדרי מיון, בכל המתארים

דו"ח שפורסם בשבוע שעבר על ידי הסוכנות האמריקאית למחקר ואיכות שירותי בריאות מגלה כי בחדרי המיון ברחבי ארה"ב נעשות מדי שנה 7.4 מיליון טעויות באבחון, שהן כמעט 6% מתוך 130 מיליון הפונים בשנה. כלומר, אחד מכל 18 חולים מקבל אבחנה שגויה. בחלוקה סטטיסטית כל חדר מיון ברחבי ארה"ב מבצע 1,400 טעויות אבחון בשנה – כמעט ארבע טעויות ליום. כך דווח אתמול (ג') ב-CNN.

המחקר העומד בבסיס הדו"ח סקר כמעט 300 מחקרים שפורסמו בין ינואר 2000 לספטמבר 2021. החוקרים מעריכים כי מתוך 7.4 מיליון המאובחנים בטעות, 2.6 מיליון סובלים מנזק שאפשר היה למנוע, ועוד 370,000 הופכים לנכים לצמיתות או מתים בגלל האבחון השגוי.

התחומים המועדים לפורענות היו: שבץ; אוטם שריר הלב; מפרצת/ נתיחה של אבי העורקים; דחיסה/ פציעה של חוט השדרה; תרומבואמבוליזם ורידי. 39% מכלל הנזקים החמורים שנגרמו עקב אבחון שגוי אירעו בתחומים אלה. אבחון שבץ מוחי הוחמץ ב-17% מהמקרים, לעתים קרובות בגלל שאנשים דיווחו על תסמינים של סחרחורת וורטיגו כשנכנסו למיון. אצל 40% מהמטופלים שסבלו משני התסמינים הללו לא אובחן השבץ.

צוות רפואי בחדר מיון ליד מיטת מטופל. אילוסטרציה

המחקר מצא כי תסמינים לא ספציפיים או לא טיפוסיים היו הגורם המרכזי לאבחון שגוי. נשים ואנשים לא לבנים (people of color - POC) היו בעלי סיכון גבוה יותר ב-20% עד 30% לאבחון שגוי.

בתגובה פרסמו עשרה מאיגודי רופאי החירום המובילים במדינה, כולל הקולג' האמריקאי לרופאי חירום והמועצה האמריקאית לרפואת חירום, מכתב שהגדיר את הדו"ח כ"מטעה" ו"לא שלם". במכתבו נאמר כי רפואת החירום "בצדק עוסקת פחות באבחון ויותר מודאגת לייצוב המטופל והפנייתו להערכה עתידית של סיבוכים וסימפטומים... תפקידו של רופא החירום הוא להבטיח שהמטופל יתחיל במסלול המתאים לאבחון ולטיפול הסופי".

האיגודים הטילו ספק במחקרים שנכללו בסקר וציינו שכמה מהמחקרים שהוערכו ונכללו בניתוח היו ממחלקות מיון במדינות אחרות, ולא מארה"ב.

נושאים קשורים:  אבחון שגוי,  חדרי מיון,  ארה"ב,  מלר"ד,  תסמינים,  רפואת חירום,  חדשות
תגובות