מחקרים

מהם השינויים שעוברים על האף עם ההזדקנות?

נמצא כי עם הגיל יש צניחה של קצה האף, עיבוי של העור ושאר רקמות רכות של האף וספיגה של עצם האף

שינויים מורפולוגיים ואנטומיים תלויי גיל של האף משפיעים על האסטרטגיה הניתוחית בניתוח אסתטי של האף במטופלים מבוגרים. עם זאת, טרם אופיינו מהם השינויים תלויי הגיל בצורת האף. במחקר זה החוקרים ביקשו לאפיין, בעזרת טומוגרפיה ממוחשבת, את ההתקדמות של השינויים ברקמות הרכות והעצמות של האף המתרחשות עם הגיל.

במחקר נכללו 200 הדמיות טומוגרפיה ממוחשבת של מטופלים אסיאתיים. אוכלוסיית המחקר חולקה לשתי קבוצות על בסיס גיל ומין; קבוצה צעירה (גילאי 20-35 שנים) ומבוגרת (65-80 שנים). החוקרים ביצעו מדידות של הרקמות הרכות ושל עצמות האף בעזרת תוכנת Osirix 9.0.

תוצאות המחקר הדגימו כי השינויים ברקמות הרכות כללו עליה משמעותית בעובי המעטפת של הרקמות הרכות ובעור של הריניון, הסופראטיפ וקצה האף בנבדקים משני המינים. עליה בעומק האף וירידה בזווית הנזולביאלית היו משמעותיים בשני המינים. עבור גברים נצפתה עליה משמעותית, תלויה בגיל, באורך האף ובזווית הנזופרונטלית. עבור נשים השינויים תלויי הגיל שנצפו כללו ירידה משמעותית בזווית קצה באף ועליה משמעותית בזווית הפירמידלית. בהתייחס בשינויים בעצם האף, אורך העצם פחתה באופן משמעותי בנשים ועובי העצם פחת באופן משמעותי בשתי המינים. בגברים נצפתה עליה משמעותית בזווית הנזופרונטלית, ובנשים נצפתה עליה משמעותית בזווית הפירמידלית.

מסקנת החוקרים הייתה כי הזדקנות גורמת לצניחה של קצה האף, התעבות של העור והרקמות הרכות של האף וספיגה של עצם האף. ממצאים אלו מספקים ייחוס כהכנה לניתוחי אף בקשישים.

מקור:

Wang, Dawei M.D.; Xiong, Shixuan M.D.; Wu, Yiping M.D.; Zeng, Ning M.D.. Aging of the Nose: A Quantitative Analysis of Nasal Soft Tissue and Bone on Computed Tomography. Plastic and Reconstructive Surgery: November 2022 - Volume 150 - Issue 5 - p 993e-1000e doi: 10.1097/PRS.0000000000009620

נושאים קשורים:  מחקרים,  ניתוח אף,  טומוגרפיה ממוחשבת,  קשישים
תגובות
11.02.2023, 09:18

הסיבות העיקריות לצניחת הטיפ הן - ספיגה של הרכס האלבאולרי והתרופפות הקשר בין הליגמנטים באזור ה SCROLL ,
התיקון הוא -מתיחת עודף העור וכריתתתו ( rhinolift) והשתלת סחוס לקלומלה לתמיכה .
אפשר למצוא חומר נוסף ב - http://WWW.SHEMTOV.CO.IL