חדשות

לראשונה: כנס ארגון הבריאות העולמי ייערך בשבוע הבא בישראל

הכנס השנתי ה-72 של הוועידה האזורית של אירופה בארגון הבריאות העולמי ייפתח ביום שני הבא בתל אביב, בהשתתפות 25 שרי בריאות ויותר מ-50 ראשי מערכות בריאות ממדינות אירופה

שר הבריאות היוצא ניצן הורוביץ. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ישראל תארח בשבוע הבא את הכנס השנתי ה-72 של הוועידה האזורית של אירופה בארגון הבריאות העולמי. כנס ה-WHO ייפתח ביום ב', 12.9, בתל אביב ויימשך שלושה ימים.

בכנס ישתתפו 25 שרי בריאות ויותר מ-50 ראשי מערכות בריאות ממדינות אירופה. במהלך הכנס יחתום שר הבריאות ניצן הורוביץ על הסכמי שיתוף פעולה בתחום הבריאות עם גרמניה, קרואטיה, קפריסין וקזחסטן.

הכנס, שיתקיים בפעם הראשונה בישראל, יערך בתל אביב-יפו במסגרת "עיר עולם". ישתתפו בו נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, שר הבריאות הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ובכירי מערכת הבריאות הישראלית.

בכנס ידונו בתכנית עבודה משותפת לשיפור הבריאות באירופה ויתקיימו מושבים רבים שיעסקו בבריאות הציבור באזור, משברים בריאותיים, הזדמנויות לשיפור שיתופי הפעולה האזוריים בבריאות ועוד. כמו כן, יעסוק הכנס בנושאים: בריאות דיגיטלית, קידום בריאות בראי התנהגות ותרבות, נגישות לתרופות ונושאים רבים נוספים.

תחתום את הכנס ביום ד' מסיבת עיתונאים של השר הורוביץ המשמש גם כנשיא הכנס, יחד עם מנהל אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי, ד"ר האנס קלוגה.

השר הורוביץ מסר: ״זוהי התרגשות גדולה לארח את הכנס הגדול של ארגון הבריאות העולמי בפעם הראשונה בישראל. עשרות שרי בריאות ומשלחות מכל 50 מדינות אירופה ישתתפו באירוע הענק בישראל, שהוא בעל חשיבות גדולה למדינה ולמערכת הבריאות שלנו.

"המדיניות שהובלנו בשנה האחרונה והתפקוד של מערכת הבריאות הישראלית במאבק בקורונה בלטו מאוד בזירה העולמית ומעוררות עניין גדול. כנס ה-WHO בישראל הוא הזדמנות להמשיך ולחזק את הקשרים שלנו עם העולם, עם ארגון הבריאות העולמי ועם מדינות אירופה. במהלך השבוע הבא אפגש עם עשרות שרים וראשי משלחות שמבקשים לחזק את הקשרים עם ישראל ואחתום על הסכמי שיתופי פעולה חשובים עם מספר מדינות. נמשיך במהלכים שהובלנו למיצוב ישראל כגורם מוביל בשיתופי פעולה גלובליים בתחום הבריאות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ אש, הוסיף: ״לראשונה, ארגון הבריאות העולמי מגיע לישראל ויחד איתו עשרות רבות של ראשי מערכת הבריאות. מדובר באירוע היסטורי למערכת הבריאות שבו נחתום על ארבעה הסכמים בילטראליים וביניהם הסכם חשוב עם גרמניה".

לדבריו, "ישראל נבחרה למיקום הוועידה בין היתר בזכות העובדה כי מדובר באחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם שהתבלטה בתקופת משבר הקורונה. בזכות צוותי הרפואה המעולים שיש למדינת ישראל היינו בחזית המאבק במגיפה והיינו מודל למדינות רבות״.

נושאים קשורים:  כנסים,  ארגון הבריאות העולמי,  ה-WHO,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.09.2022, 15:18

אירגון שאף אחד לא מינה. ארגון שהוביל את הסגרים ופגיעה בציבור ב״כשלון ניהול הקורונה״
צריך לשאוף להתנתק מהארגון המיותר הזה שחשוב רק בעיני עצמו.
וכל זה גם מכספי ציבור!!
קורא לכל המעורבים, תעיפו מפה את ארגון הטימטום העולמי. אין בינו לבין בריאות וקידום בריאות שום דבר.