מחקרים

טיפול כפול עם BFF ו-BUD/FORM משפר תפקודי ריאות

חולי COPD חמורה שקיבלו טיפול כפול עם BFF MDI ו-BUD/FORM DPI הראו שיפור ב-FEV1 לאחר קבלת הטיפול

האזנה לריאות, תפקוד ריאות ודרכי אוויר (צילום: אילוסטרציה)

יכולת שאיפה (PIF) נמוכה היא ממצא שכיח במטופלים שעברו התלקחויות חמורות של מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD). חולי COPD עם PIF נמוך עשויים להיות בסיכון לאספקה לא מיטבית לדרכי הנשימה של טיפולים בשאיפה, במיוחד בעת שימוש במכשירים כגון משאפי אבקה יבשה (DPIs), הדורשים מאמץ השראה גדול יותר מאשר משאפי מינון מדודים (MDIs).

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Therapeutic Advances in Respiratory Disease', החוקרים השוו את ההשפעה של טיפול כפול בשאיפה עם budesonide/formoterol fumarate dihydrate הניתן כ- MDI עם ספייסר, לעומת טיפול עם DPI, אשר ניתנו לחולי COPD עם PIF נמוך.

החוקרים ערכו מחקר מוצלב, אקראי, בתווית פתוחה, אשר נערך בשני מחזורי טיפול בני שבוע כל אחד. משתתפי המחקר היו חולי COPD בדרגה חמורה עד חמורה מאוד, עם PIF < 50 ליטר/לדקה. המטופלים הוקצו באקראיות, 1:1, לקבלת טיפול עם Budesonide/Formoterol Fumarate Dihydrate MDI (BFF MDI) עם ספייסר, במינון 320/10 מיקרוגרם פעמיים ביום למשך שבוע, ולאחר מכן עם budesonide/ formoterol fumarate dihydrate DPIי(BUD/FORM DPI) במינון 320/9 מיקרוגרם פעמיים ביום למשך שבוע, או ההפך.

התוצא העיקרי שנבדק היה השינוי בנפח הנשיפה המאומצת בשנייה הראשונה (FEV1) תוך 4 שעות לאחר מתן המנה, ולאחר שבוע אחד של טיפול. תוצאים אחרים כללו את תפקוד הריאות לפני מתן המנה, פרמקוקינטיקה, ובטיחות, כפי שהוערכו על ידי תופעות לוואי.

אנליזת "הכוונה-לטפל" כללה 30 מטופלים (גיל ממוצע: 66.9 שנים; FEV1 ממוצע בבסיס: 766 מיליליטר; ציון ממוצע של הערכת ה-COPD:י22.20). לאחר שבוע אחד של טיפול, נמצא כי גם BFF MDI וגם BUD/FORM DPI הובילו לשיפור בערך השיא הממוצע של FEV1 4 שעות לאחר מתן המנה [רווח בר סמך של 95%: 256 (190, 322) מיליליטר ו-274 (208, 340) מיליליטר, בהתאמה]. לא נצפה הבדל משמעותי מבחינה קלינית בין הטיפולים עבור כל נקודה סופית תפקודי הריאות. בנוסף לכך, לא אירעו סוגיות בטיחות בלתי צפויות.

החוקרים מסכמים כי טיפול כפול עם BFF MDI ועם BUD/FORM DPI הוביל לשיפורים בתפקודי הריאות בקרב חולי COPD בדרגה חמורה עד חמורה מאוד, עם יכולת שאיפה נמוכה.

מקור:

Huber, B., Keller, C., Jenkins, M., Raza, A., & Aurivillius, M. (2022). Effect of inhaled budesonide/formoterol fumarate dihydrate delivered via two different devices on lung function in patients with COPD and low peak inspiratory flow. Therapeutic Advances in Respiratory Disease, 16, 175346662211073.

נושאים קשורים:  מחקרים,  COPD,  משאפים,  תפקודי ריאות,  בודסוניד,  פורמוטרול
תגובות