מינויים

פרופ' איתי שביט מונה למנהל אגף הילדים בהדסה

פרופ' שביט, יו"ר החוג לרפואה דחופה בילדים וממקימי התמחות-על זו בישראל, מחליף בתפקיד את פרופ' שמעון רייף

פרופ' איתי שביט, מנהל אגף הילדים בהדסה. צילום: דוברות בית החולים

פרופ' איתי שביט מונה למנהל אגף הילדים במרכז הרפואי הדסה בירושלים. הוא מחליף את פרופ' שמעון רייף אשר ביצע את התפקיד בשנתיים האחרונות.

פרופ' איתי שביט, ממובילי תחום רפואה דחופה בילדים בישראל, הוא בוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון. בהמשך התמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה וביצע התמחות-על ברפואה דחופה ילדים (pediatric emergency medicine) בקלגרי, קנדה.

בתפקידו האחרון כיהן פרופ' שביט כמנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) ילדים במרכז הרפואי רמב"ם וכיו"ר ועדת המחקר של אגף הילדים.

פרופ' שביט הוא ממקימי מקצוע הרפואה הדחופה בילדים בישראל ומהתורמים להפיכתו להתמחות-על מוכרת. במחלקתו ברמב"ם הוכשרו רופאים רבים למומחים בתחום זה, וחלקם הפכו למנהלי מלר"ד בעצמם. פרופ' שביט מכהן כיו"ר החוג לרפואה דחופה בילדים מטעם המועצה המדעית של הר"י.

בטכניון שימש פרופ' שביט כיו"ר החוג לרפואה דחופה. הוא בנה והוביל קורסי לימוד בשלב הפרה-קליני והקליני של תכנית הלימודים ועסק הן בהוראה קלינית והן בהנחיית עבודות מחקר לתואר MD  בטכניון ולתארי PhD ו-MA באוניברסיטת חיפה. הוא הקים בטכניון את מעבדת הסימולציה של הפקולטה לרפואה כמעבדת מחקר. כפועל יוצא הוא זכה בשנת 2015 לתעודת הוקרה מטעם הפקולטה לרפואה על תרומה יוצאת דופן בהוראת סטודנטים.

פרופ' שביט מוביל את ISPERN, קבוצת המחקר של החוג לרפואת ילדים דחופה. מחקריו מתמקדים בתחום של כאב פרוצדורלי בילדים (acute procedural pain), טכנולוגיות מתקדמות בהחייאת ילדים וניתוח אפידמיולוגי של מצבים פדיאטריים דחופים. הוא פרסם מעל ל-120 מאמרים בספרות העולמית, בעיתונים מדעיים מהשורה הראשונה.

עם כניסתו לתפקיד ציין פרופ' שביט שאמרתו של לואי פסטר היא זו שמובילה את דרכו המקצועית: "כשאני ניגש לילד, אני חש כלפיו חיבה עבור מה שהוא היום וכבוד עבור מה שהוא אולי עתיד להיות".

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, בירך את פרופ' שביט על הצטרפותו אל המרכז הרפואי ואמר: "איתי הוא נכס אמיתי, קודם כל עבור הילדים ובני המשפחות שלהם, אך גם עבור הצוותים בכל המחלקות שאותן הוא יוביל. מקצועיותו המשולבת בחדות אבחנה, באנושיות וחמלה ובפיתוח תחום רפואת הילדים בארץ לאורך העשורים האחרונים, עומדת לזכותו ואני בטוח כי יעשה בה שימוש נהדר ואיכותי גם בהדסה".

נושאים קשורים:  פרופ' איתי שביט,  רפואה דחופה בילדים,  מינוי,  חדשות,  פרופ' שמעון רייף,  פרופ' יורם וייס,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
10.08.2022, 21:45

רופא מעולה ויותר מכך אדם משכמו ומעלה. הפסד ענק לרמבם והישג גדול להדסה.