חדשות

בעקבות מקרה מוות: משרד הבריאות חוקר חשיפה לאמבה קטלנית

גבר בן 36 נפטר לפני כחודש מדלקת מוחית הנגרמת מהאמבה הנדירה naegleria Fowleri | המקרה אובחן בזכות ערנותה של מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר היבה אבו זיאד. חשדה באבחנה הראשונית של המטופל ועירבה את לשכת הבריאות המחוזית ואת המעבדה המרכזית של משרד הבריאות. צילום: דוברות פדה-פוריה

תושב הצפון, בן 36, ללא מחלות רקע, נפטר לפני כחודש מדלקת מוחית שנגרמה מאמבה נדירה בשם naegleria Fowleri, המכונה גם "אמבה אוכלת מוח". בעקבות המקרה, משרד הבריאות, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות, מנהל חקירה, שנמצאת בעיצומה, לגבי חשיפה אפשרית לאמבה. האמבה מצויה במים מתוקים, בשלוליות ובמקורות מים עומדים.

המטופל היה מאושפז בטיפול נמרץ נשימתי. מדובר במקרה נדיר מאוד שאובחן בזכות ערנותה של מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי פדה-פוריה, ד"ר היבה אבו זיאד וצוות המעבדה למיקרוביולוגיה, בראשותו של ד"ר אבי פרץ ובסיוע המעבדה למיקרוביולוגיה מולקולרית במרכז הרפואי רמב"ם.

ד"ר היבה חשדה באבחנה הראשונית של המטופל ועירבה את לשכת הבריאות המחוזית ואת המעבדה המרכזית של משרד הבריאות. לאור נדירות המקרה היה צורך לשלוח את הדגימה הקלינית למרכז לבקרת מחלות בארה"ב. בעולם דווחו כ-400 מקרים של חולים שהותקפו על ידי האמבה. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה.

נושאים קשורים:  אמבה,  פדה-פוריה,  naegleria Fowleri,  דלקת במוח,  חדשות,  ד"ר היבה אבו זיאד,  משרד הבריאות
תגובות
09.08.2022, 18:42

כל הכבוד דר אבו זיאד !

10.08.2022, 19:16

כל הכבוד על הזיהוי המחולל,כעת צריך לברר באיזה מקווה מים רחץ הקורבן ולסגור אותו לאלתר למניעת מקרים דומים