חדשות

הרופאים שובתים למשך 24 שעות במחאה על האלימות בבתי החולים

לצד השביתה מתקיימות עצרות הזדהות עם הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ בשל ריבוי מקרי האלימות נגדם | אמש מקרה אלימות קשה נוסף: עשרות בני משפחה התפרעו בבית החולים לגליל בנהריה

שביתת המחאה בבתי החולים בישראל בעקבות מקרי האלימות נגד צוותים רפואיים, מאי 2022

בעקבות מקרה האלימות החמור שאירע בתחילת השבוע, תיערך היום (ה', 9:00) עצרת מחאה מיוחדת בבית החולים הדסה הר הצופים, בהשתתפות מנהלתו ד"ר תמר אלרם ופרופ׳ ציון חגי, יו״ר ההסתדרות הרפואית, יחד עם ועדי העובדים והרופאים בבית החולים. עצרת המחאה תיערך במקביל לשביתה כללית בת 24 שעות שחלה היום בכל מערכת הבריאות הציבורית. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד ויבוצעו פעולות וניתוחים מצילי חיים. השביתה כוללת גם את קופות החולים - בכל עיר תפעל מרפאה תורנית אחת.

בתוך כך אמש (ד') אירע מקרה חמור של אלימות במרכז הרפואי לגליל בנהריה. לאחר שהתבשרו על מות יקירם, רוכב אופנוע בן 28 מאבו סנאן, ניסו עשרות בני משפחה להתפרץ בכוח אל תוך חדר ההלם של המרכז הרפואי, תוך שהם מכים אנשי אבטחה ואנשים נוספים שנקרו בדרכם. בעקבות זאת הוזעק למרכז הרפואי כוח משטרה מתוגבר. המאבטחים, שחשו כי הם נמצאים במצב המסכן את חייהם, נאלצו להשתמש בגז פלפל כדי לגרום להוצאתם של המתפרעים מחדר המיון. כמה אנשי אבטחה נפגעו באורח קל.

עצרות מחאה והזדהות עם צוותי הרפואה שנאלצים להתמודד עם אלימות נגדם יתקיימו היום בבתי החולים ברחבי הארץ, ביניהם אסותא-אשדוד, ברזילי, שערי צדק, בני ציון ושיבא. משיבא נמסר כי "במחצית הראשונה של שנת 2022 אנו עדים לעלייה של 30% במקרי האלימות הפיזית כנגד צוותי הרפואה במרכז הרפואי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וביחס לתקופה המקבילה לפני כשנתיים".

בהסתדרות הרפואית הודיעו כי הרופאים דורשים הקמת נקודות משטרה בכל בתי החולים, עיבוי מערך האבטחה והכרה במאבטחים בבתי החולים כמקצוע מועדף, הקניית סמכויות רחבות יותר למאבטחים בבתי החולים, פריסה ושימוש באמצעים טכנולוגיים שיאפשרו פיקוח וקיצור זמן התגובה לאירועי אלימות מתפתחים, שינוי חקיקה שיאפשר החמרת ענישה לאלה הפוגעים באנשי רפואה, החלת קנסות מנהליים משמעותיים על אלה הפועלים באלימות במרפאות ובבתי החולים.

במסגרת שביתת המחאה, טיפולי החירום - שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים, יפעלו היום כרגיל, כמו גם מכוני הגסטרו, טיפולי היום, יחידות האונקולוגיה ואנשי הצוותים הרפואיים שעורכים סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון וטיפולי IVF בקהילה.

נושאים קשורים:  שביתת מחאה,  אלימות בבתי החולים,  עצרת מחאה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.05.2022, 09:59

הגיע הזמן להפסיק להכניס חמולות לבית חולים, אין דבר כזה בשום מקום בעולם. יש מלווה אחד וזהו, בית חולים זה לא אולם אירועים, גם כשאין אלימות זה מפריע לחולים מאושפזים כשהחמולה יושבת בחדרים עם כל המאכלים, צעקות ולכלוך שלהם. פשוט זוועה, אין מילה אחרת

אנונימי/ת
22.05.2022, 07:51

לאיזו סוג חמולה אתה מתכוון , מזרחי יהודי? ערבי? יהודי אתיופי , חרדי או אולי יהודים יוצאי פולין ( קוראים לזה חמולה?)
אין ספק שהשיח על האלימות ברפואה נותן הזדמנות לכל הגזענים הקטנים מבין הרופאים לצאת ולהתבלט ( כנראה שיש לא מעטים)

אנונימי/ת
20.05.2022, 11:32

כמה חבל שהר"י נזכרת להשבית את המערכת רק כשזה מגיע להדסה. כשזה עניין של יום ביומו בבתי חולים בפריפריה - עוברים לסדר היום. בדומה להתנהלות הממשלה כשיש טילים על תל אביב.
דוגמה נוספת לזילות חיי אדם בפריפריה לעומת המרכז. צר לי על הר"י ועל ראשיה...

מותר להגיד אספסוף מוסלמי התפרע? לא ימחקו לי ?
ולמה לשבות ולהעניש את החולים היהודיים? למישהו איכפת?,
אולי במקום שביתה לצאת לעצרת מחאה מול בית המשפט העליון ודרישה לעונשי 5 שנות מאסר מחויבים למתפרעים?

22.05.2022, 07:45

לא, אסור להגיד אספסוף מוסלמי התפרע
מנסיוני רב השנים במערכת הבריאות יש לא מעט מקרים של יהודים שמתנהגים באלימות
ובכלל, לביטוי הנ"ל גוון גזעני לא ראוי שאין מקומו בשיח בין רופאים