COVID-19 עולמי

פייזר וה-FDA הקפיאו את מתן החיסון השלישי לפעוטות עד גיל 5

עד שלא יוגשו ל-FDA מלוא הנתונים שיבהירו עד כמה המנה השלישית אפקטיבית לגיל הרך – האישור למתן מנת החיסון בגילאים אלה לא יינתן

חיסון פעוטות. אילוסטרציה

פייזר וה-FDA "ירדו זמנית" מהתכנית לבחון את מנת החיסון השלישית לילדים ופעוטות עד גיל חמש שנים. פגישת ועדת היועצים של ה-FDA שנועדה למחר כדי לבחון את ממצאי הניסוי הקליני שערכה החברה בתרכיב שלה בקרב קבוצת גיל זאת – בוטלה. ה-FDA דורש מ"פייזר" עוד נתונים, דיווחו כלי התקשורת בארה"ב.

עד שלא תוגש ל-FDA מלוא הדאטה שתבהיר עד כמה המנה השלישית "עובדת" על הגילאים הללו – האישור לא יינתן. רק באפריל צפויה החברה להציג את מלוא ממצאי הניסוי הקליני שנדרשה לו. לפיכך, הדיון לשלביו השונים לשם קבלת האישור למתן המנה השלישית לבני חצי שנה עד 5 שנים – הוקפא.

בתקופה הקרובה, כך הודיעו רשויות הבריאות בארה"ב, ההמלצה להורי הפעוטות והילדים היא לנקוט ביתר זהירות בכל האמצעים המומלצים לשם הימנעות מהדבקה בנגיף הקורונה, לרבות עטיית מסיכות, וכן מומלץ להורים עצמם להיות מחוסנים באופן מלא.

תחילה היתה כוונה לחסן בני חצי שנה עד חמש שנים בשתי מנות במינון הנמוך בהשוואה למינון לבגירים, אבל החברה הודיעה כי בניסוי שערכה עלה כי בקרב בני שנתיים עד ארבע שנים, החיסון המלא לא סיפק את מלוא רמת הנוגדנים שציפו לה. עם זאת ובאופן פרדוקסלי, בקרב בני חצי שנה עד שנתיים מנות החיסון סיפקו את ההגנה המתאימה.

נושאים קשורים:  פייזר,  חיסונים,  ילדים,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  אישור ה-FDA
תגובות