COVID-19 עולמי

"פייזר" תבקש היום אישור לחיסון הקורונה לילדים מגיל חצי שנה ועד 5

לפי נתוני "פייזר", שתי מנות החיסון שיינתנו לפעוטות, בעשירית ממינון התרכיב לבגירים, יספקו רמת הגנה טובה נגד המחלה, ללא כל בעיית בטיחות

חיסון תינוקות, חיסוני שגרה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת פייזר עומדת להגיש היום (ג') בקשה רשמית ל-FDA לאשר את מתן החיסון לקורונה גם לפעוטות מגיל חצי שנה ועד גיל חמש שנים. גם הם יקבלו שתי מנות. החברה הודיעה כי נמשך המחקר שלה לגבי מתן מנה שלישית לאותה קבוצת גיל.

בדיקת הנתונים מהמחקר שעורכת "פייזר" על יעילות תרכיב החיסון לילדים עשויה להימשך שבועיים-שלושה ונראה כי ה-FDA יעניק את האישור כך שהילדים יוכלו להתחסן בארה"ב כבר בסוף החודש. הנתונים לגבי יעילות המנה השלישית עבור הילדים יימסרו כנראה ל-FDA רק לקראת סוף מארס ואם יינתן האישור, מתן המנה השלישית תתאפשר רק במועד כלשהו לקראת סוף האביב.

האישור שתקבל "פייזר" יהיה במעמד של "שימוש חירום". נראה כי התפשטות זן האומיקרון שהוביל לעלייה חדה של נדבקים וחולים בכל קבוצות הגיל, לרבות פעוטות וילדים, זירזה את ההליכים הקשורים בבקשה לקבלת האישור וכל שאר המהלכים המקובלים, עד שזה אכן יינתן.

לפי דיווחי התקשורת בארה"ב, הורים רבים לילדים מתחת לגיל חמש שנים מעוניינים לחסן אותם בעיקר נוכח התחלואה העולה באומיקרון. בארה"ב בלבד יותר מ-19 מיליון ילדים בני מתחת לגיל חמש יהיו זכאים לחיסון.

לפי נתוני "פייזר", שתי מנות של תרכיב החיסון שיינתנו לילדים הצעירים יספקו להם רמת הגנה טובה כנגד המחלה וללא כל בעיות הקשורות בבטיחות התרכיב עבור קבוצת גיל זאת. עוד בדצמבר הודיעה החברה כי התרכיב עבור בני חצי שנה עד חמש שנים יהיה במינון שהוא עשירית ממינון התרכיב לבגירים.

בקרב  הילדים שהשתתפו במחקר לבחינת יעילות החיסון במינון הייחודי לילדים, הוברר כי הוא מקנה להם תגובה חיסונית טובה. במהלך הניסוי התברר שעבור בני שנתיים עד ארבע, התגובה החיסונית היתה פחות נמרצת. בעקבות זאת הוחלט בחברה לבחון גם את הצורך במתן מנה שלישית.

בשלב זה הוחלט ב-FDA לתמרץ את "פייזר" להגיש את בקשתה לאישור הקרוב עבור מתן שתי מנות כדי להתחיל להקנות הגנה טובה יותר לילדים מפני האומיקרון ומתוך הנחה שיש אפשרות סבירה שיצוצו וריאנטים נוספים של הנגיף.

לצד זה, הרופאים מדגישים גם עתה כי פעוטות וילדים צעירים שנדבקו "נאבקים היטב במחלה", לפי הגדרת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, אבל האומיקרון רק הגביר את האיום מפני המחלה בקרב בני חמש ומטה.

בארה"ב נרשמה לאחרונה עלייה באשפוזים בקרב פעוטות עד גיל ארבע ולפי ד"ר רושל וולנסקי, ראשת ה-CDC, "האשמה היא באומיקרון", אם כי הוא עתה בנסיגה. למרות זאת, הרבה מאוד ילדים מאושפזים ומדי יום, לפי "ניו יורק טיימס" הבוקר, מתים במצטבר בכל רחבי ארה"ב מהמחלה כ-2,500 ילדים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חיסונים,  פייזר,  ילדים,  FDA,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
01.02.2022, 22:02

משהו יודע מה הם בדקו במחקר?
החיסון לא מונע הדבקה, את זה כבר הבנו.
ילדים לא חולים בקורונה, גם את כבר הבנו ( הם מאומתים ומגיעים למחלקת עם מחלות רקע אחרות)
אז מה נשאר לבדוק?