חדשות

אח ואחות בשני בתי חולים לבריאות הנפש הותקפו על ידי מטופלים

שני אירועי אלימות קשים של חברי צוות רפואי, בשני בתי חולים לבריאות הנפש, התרחשו בסוף השבוע שעבר. התוקפים היו מטופלים

בית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה" (מקור: ויקיפדיה)

במרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון הותקף אח על ידי מטופל במחלקה סגורה. האח הוכה בפניו ובראשו ופונה כשהוא פצוע עם חבלות ראש לקבלת טיפול בבית החולים לניאדו בנתניה.

האירוע השני היה ב"שער מנשה": מטופל שבית החולים מסר כי הוא בעל רקע פלילי, השתולל בעת קבלת טיפול וארבעה מחברי הצוות נפגעו – אבל רק אחות במחלקה נפצעה באורח קל ברגליה וביד, טופלה במקום ושוחררה לביתה.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, מסרה בתגובה: "את שני מקרי האלימות הללו אפשר למנוע, אילו משרד הבריאות ומשרדי ממשלה נוספים היו עומדים בהסכם שנחתם שבו נקבע כי יוצבו מאבטחים בכל מחלקה סגורה."

בפנייה ישירה לראש הממשלה נפתלי בנט, הוסיפה כהן: "כל רגע שעובר ללא מתן מענה הולם לנגע האלימות במערכת הבריאות משמעותו הפקרת ביטחונם האישי של חברי הצוות הרפואי המטפל בשוהים במוסדות לבריאות הנפש, אחים ואחיות - לא ניתן לזה לקרות".

בשבוע שעבר התקיימה שביתת אזהרה ל-24 שעות במוסדות הבריאות השונים במחאה על אירועי האלימות הקודמים. "לא נהסס להשבית את כל מערכת הבריאות וללא הגבלת זמן", הזהירה כהן. "אנחנו במצב חירום לאומי וצריך לתת מענה מיידי. שבענו מהבטחות, רוצים לראות מעשים".

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות נגד צוות רפואי,  המרכז לבריאות הנפש לב השרון,  המרכז לבריאות הנפש שער מנשה,  אילנה כהן
תגובות
אנונימי/ת
20.12.2021, 14:20

רצוי בכלל לבדוק את התפקוד של בתי החולים הפסיכיאטרים. כמו שיש שם מקרים של אלימות נגד צוות, יש שם גם הרבה מקרים של יחס לא הולם ופוגעני של צוות כלפי מטופלים. וכמו שהצוות בסיכון ממטופלים אלימים, כך גם שאר המטופלים נמצאים בסכנה.

21.12.2021, 16:58

אלימות באשר היא פסולה. ליבי עם אנשי הצוות שנפגעו. כמו כן אקט של כפיית טיפול / ריסון/ כליאה הוא אלים ביותר. ליבי גם עם המאושפזות והמאושפזים ובני משפחתם שחוו אלימות מנגד.
לדעתי מוטב לבחון חלופות לאשפוזים הפסיכיאטרים לא.נשים ללא רקע פלילי, ולבחון יישום אג׳נדה כוחנית זאת רק בבתי מעצר כלפי תוקפים ולא כלפי קורבנות.
במוסד ׳מזור׳ בעכו יחל בקרוב פיילוט של שיטת ׳דיאלוג פתוח׳ המיושמת בפינלנד ובעלת שיעורי ריפוי (!!) גבוהים בהרבה מהישגיה של השיטה הפסיכיאטרית. כולי תקווה שהמדינה תאפשר בעתיד להנגיש את השיטה לכל דורש (ולא רק במסגרות אשפוז פורמליות).

לסיכום ציטוט מוכר ואהוב על כל ישראלי.ת :

״אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל״

שתהיה שנה אזרחית טובה ובריאה לכולנו!