COVID-19 עולמי

מנכ"ל מודרנה: "תהיה ירידה מהותית ביעילות החיסון מול האומיקרון"

מנכ"ל מודרנה משדר פסימיות בעוד מנכ"ל פייזר אופטימי יותר בדבר יעילות חיסוני הקורונה הקיימים מול זן הנגיף החדש | ה-CDC משנה עמדה וממליץ לכל הבגירים להתחסן בבוסטר

בקבוקון תרכיב החיסון של "פייזר" (מימין) ושל "מודרנה" (משמאל). צילום: שאטרסטוק

בעוד מנכ"ל חברת מודרנה פסימי לגבי יעילות תרכיב החיסון מול זן האומיקרון של נגיף הקורונה ובראיון ל"פיננשנל טיימס" אמר: "תהיה ירידה מהותית ביעילות החיסון ויהיה צורך לפתח מתכונת משופרת של התרכיב הנוכחי", מנכ"ל "פייזר" אמר בראיון ל-NBC כי המנה השלישית של התרכיב הקיים אמורה לספק הגנה טובה מפני הידבקות גם מזן הנגיף החדש. לצד זאת ביקש ד"ר אלברט בורלא "לחכות לנתונים".

מנכ"ל "מודרנה", סטפן בנסל, הביע מידה של פסימיות כאשר אמר בראיון לעיתון העסקים הבריטי: "אין סיכוי שיעילות החיסון הקיים מול אומיקרון תהיה כמו זו שהיתה לו מול הדלתא. כל המומחים אמרו לי שזה לא נראה טוב. הולכת להיות ירידה מהותית. אני עדיין לא יודע בכמה, צריכים לחכות לעוד נתונים". מוקדם יותר בראיון ל-CBS אמר: "משלוחים של החיסון החדש שיהיה יעיל מול אומיקרון יתחילו לכל המוקדם בעוד חודש".

מנכ"ל פייזר לעומתו טען: "פיתחנו תרכיב חיסון ייעודי כנגד שני הוריאנטים הקודמים של הקורונה - בטא ודלתא, אבל הוברר שעד כה לא היה בו צורך מאחר שהגירסה המקורית של החיסון הציגה יעילות טובה נגד שני וריאנטים אלה. אני לא חושב שתוצאות המחקר שנעשה עתה במעבדות שלנו יהיו שהחיסונים לא מגנים, אבל ייתכן שהתוצאות יהיו שהחיסונים מגנים פחות כשמדובר באומיקרון. הבהרנו כמה פעמים שניתן לפתח כל תרכיב חדש ייעודי כנגד וריאנט ספציפי בתוך פחות מ-100 יום ואכן עשינו זאת. נייצר גם חיסון כנגד האומיקרון ונשתמש בו רק למקרה שבו נראה כי החיסון הנוכחי לא יעבוד".

ד"ר בורלא אמר בנוסף כי הוא מאמין שהתרופה שפיתחה "פייזר" לטיפול בחולי קורונה תהיה יעילה גם נגד הזן החדש. הערכה היא שהתשובות לכל השאלות הללו יגיעו רק בעוד כמה שבועות. בישראל מצפים שתהיה הערכה מצד מומחים מקומיים בתוך שבוע עד שבועיים.

ארגון הבריאות העולמי הודיע מצידו שטרם ידוע על מתים מהוריאנט החדש, אך ראשיו הזהירו שכל עלייה בתחלואה עלולה לגרום להשלכות קשות. "לאומיקרון מספר חסר תקדים של מוטציות. חלקן מדאיג בגלל ההשפעה האפשרית שלהן על מסלול התפשטות המגיפה. הסיכון העולמי הכולל הקשור בוריאנט החדש מוערך כגבוה מאוד", כך לפי הודעה לתקשורת שמסר ה-WHO.

בריטניה הודיעה: "כל המבוגרים זכאים לחיסון שלישי"

בתוך כך הודיעה חברת פייזר כי היא צפויה לבקש בקרוב מאוד אישור שימוש מה-FDA בתרכיב שלה כבוסטר ובשלב זה, בארה"ב, עבור בני 17-16. האישור צפוי להינתן לה בתוך שבוע.

גם ה-CDC שינה את המינוח בהודעות שפרסם מצידו לגבי הבוסטר: בעוד שקודם לכן עצת מומחי ה-CDC לציבור האמריקאי היתה שרק בני 50 ומעלה וכן בני 18 ומעלה שנמצאים בקבוצות סיכון או שוהים במתקני טיפול רפואי ממושך צריכים להתחסן בבוסטר וכל השאר "יכולים להחליט בעצמם אם להתחסן ולעשות זאת על בסיס לקיחת סיכון אינדיווידואלית", אמש הופצה כבר הודעה רשמית מצד ה-CDC ולפיה כל הבגירים צריכים להתחסן במנה השלישית, בבוסטר. ההערכה היא שהשינוי במינוח בא בעקבות הופעת האומיקרון.

במסגרת המאבק בווריאנט החדש והעלייה בתחלואה המדווחת בימים האחרונים ממדינות רבות, הודיעו רשויות הבריאות בבריטניה ש"כל המבוגרים זכאים לחיסון שלישי". כמו כן צומצם המרווח שבין מנת החיסון השנייה לשלישית לשלושה חודשים בלבד.

במדינות רבות באפריקה, שבה שיעורי ההתחסנות נמוכים במיוחד, השתכנעו המונים מפייק-ניוז המופץ ללא הרף ברשתות חברתיות, כי החיסון מכיל בעצם שבב שמטרתו לאפשר לממשלות לעקוב אחרי תנועת כל פרט ופרט. סין נחלצה ראשונה לעזרת מדינות אלו ואמש הודיעה בייג'ינג כי תספק כתרומה למדינות האפריקאיות מיליארד מנות חיסון שפותחו במעבדות בסין וגם תשגר אליהן 1,500 רופאים ומומחים בנושאי בריאות. הממשל בסין מעודד עתה חברות סיניות להשקיע לפחות עשרה מיליארד דולר בנושאים שונים ביבשת אפריקה.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  חיסונים,  חיסון לקורונה,  בוסטר,  פייזר,  מודרנה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
04.12.2021, 21:37

בלון ניסוי להבין אם הציבור יסכים למנה רביעית,החמרה בהגבלות וכמה עוד אפשר לנצל את הפחד לשליטה. מסתבר שלציבור נמאס

לכל אילו שמפרסמים כאנונימיים, ממי מפחדים??? אין לכם אומץ לגלות זהותכם!!! אז תשתקו!!!