חדשות

הטכנולוגים הרפואיים מרחיבים את מאבקם ומאיימים בשביתה כללית

הטכנולוגים מוחים על שכרם הנמוך ובהמשך לעיצומים מאיימים להשבית החל מיום ראשון את כלל פעילותם בבתי החולים, בין השאר טיפול והפעלת מכשירי הנשמה ואקמו, אק"ג, אקו לב ואולטרסאונד נשים

בדיקת אולטרסאונד. אילוסטרציה

לא רק אנשי צוות רפואי בשבעה בתי החולים הציבוריים-עצמאיים נכנסו ליום שני של מחאה, גם 110 הטכנאים במחלקות הקורונה והטיפול הנמרץ. אתמול הם עזבו בשעה 15:00 את כלל בתי החולים בישראל והודיעו כי יטפלו רק במקרים דחופים. זאת, במחאה על תנאי שכרם הנמוך שלא עודכנו כבר 30 שנה. בנוסף עברו למתכונת עבודה זאת גם שאר הטכנאים הרפואיים (כ-1,500).

לנוכח הגל הרביעי של מגיפת הקורונה, יש משמעות וגם יותר תשומת לב לטכנאים במערך ההנשמה והטיפול במכשירי האקמו. רובם עובדים סביב השעון. התוצאה: רופאים וצוותי הסיעוד יהיו עתה אחראים על תפעול המערך ורק טכנאי כונן אחד יגיע למקום במקרה חירום, אבל לאחר הטיפול בבעיה שתתגלה יעזוב את המחלקה שבה הוא עובד.

הטכנולוגים הרפואיים הודיעו שלשום על מתכונת שביתה זאת, אולם לאחר שאתמול חודשו המגעים עם נציגותם בהסתדרות הטכנאים, שביתה כללית ומקיפה יותר תחל רק ביום ראשון לצד עיצומים במערך ההנשמה בלבד. אם לא יחול שינוי בעקבות המגעים עם משרד הבריאות, ביום ראשון תושבת כלל הפעילות הטכנולוגית בכלל בתי החולים, בין השאר גם אק"ג, אקו לב ואולטרסאונד נשים.

שלומי מרום, יו"ר חטיבת הטכנולוגים הרפואיים בהסתדרות ההנדסאים, אמר: "משרד הבריאות מתעלם שנים רבות מהאפליה הבוטה שבין הפריפריה למרכז. לא ייתכן שבערים בדרום ובצפון הארץ לא יקבלו מטופלים שירות מיטבי בגלל בעיית תקנים וזמינות של טכנולוגים רפואיים, בעוד שבמרכז יקבל המטופל שירות טוב יותר.

"הדרישות מהעובדים רק הולכות ומתעצמות בעקבות הגידול הטבעי באוכלוסיה, כמו גם עקב העלייה בתחלואת הקורונה, אולם תנאי שכרם לא עודכנו כבר 30 שנה. משרד הבריאות מתעלם מהעובדים המסורים ולא מסדיר את תנאי העסקתם. הם נמצאים בתחתית סולם השכר ונאלצים להשלמת הכנסה לשכר המינימום שהם מקבלים, למרות עבודתם הקשה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "זה תקופה ארוכה מתקיים השיח בין המדינה בראשות נציגי משרד האוצר לבין נציגי ההסתדרות וארגון הטכנולוגים. במסגרת הדיונים הגיעו הצדדים להסכמות רבות, המחזקות את המעמד המקצועי של העובדים העוסקים במקצועות הטכנולוגיים. הסכמות אלו מבוטאות בהסכם שהצדדים אמורים לחתום עליו. טיוטת ההסכם הועברה לנציגי הארגון. שיח נוסף התקיים השבוע. אנו מעריכים שתתקיים ביומיים הקרובים גם פגישת עבודה נוספת בין הצדדים".

נושאים קשורים:  טכנולוגים רפואיים,  עיצומים,  שביתה,  משרד הבריאות,  תנאי שכר,  חדשות,  בדיקות דימות
תגובות