מחקרים

פולטוזומאב ודוטין מאריכה שרידות ללא התקדמות מחלה בחולים על לימפומת DLBCL

כך עולה מתוצאותיו של מחקר הפאזה 3, POLARIX

18.08.2021, 14:41

טיפול קו ראשון חדשני נמצא כמאריך שרידות ללא התקדמות מחלה לעומת טיפול הבחירה המקובל כיום בחולי עם לימפומת DLBCL. ממצאים אלו הודגמו במחקר הפאזה 3, כפול הסמיות, POLARIX. במחקר השתתפו 879 מטופלים עם DLBCL נאיביים לטיפול.

במסגרת המחקר המשתתפים קיבלו משלב טיפולי המכונה R-CHP. משלב זה מורכב מפולטוזומאב ודוטין (נוגדן כנגד CD79b המצומד לתרופה), ריטוקסימאב, ציקלופוסמיד, דוקסורוביצין ופרדניזון. זהו המשלב הטיפולי הראשון מזה 20 שנים המשפר תוצאים באופן מובהק לעומת טיפול הבחירה. פולטוזומאב ודוטין מאושרת כיום בארצות הברית יחד עם בנדמוסטין וריטוקסימאב לטיפול ב-DLBCL חוזרת או עמידה לטיפול.

במסגרת המחקר חצי מהמטופלים קיבלו שישה סבבים של R-CHP ולאחר מכן עוד שני סבבים של ריטוקסימאב בעוד שחצי מהמשתתפים קיבלו את שישה סבבים של טיפול הבחירה הכולל ריטוקסימאב, ציקלופוספמיד, דוקסורוביצין, וינקריסטין ופרדניזון (R-CHOP) ולאחר מכן עוד שני סבבים של ריטוקסימאב.

תוצאות המחקר השיגו את התוצא העיקרי והדגימו שיפור מובהק בשרידות ללא התקדמות מחלה תחת טיפול ב-R-CHP. בנוסף נמצא כי למשלב הטיפולי פרופיל בטיחות הדומה לזה שהודגם במחקרים קודמים.

ד"ר לוי גארווי, הקצין המדעי הראשי וראש תוכנית הפיתוח הבינלאומית בחברת ג'ננטק מוסר: "מכיוון ש-40% מהאנשים עם DLBCL חווים חזרת מחלה לאחר הטיפול הראשוני, השגת תגובה משמעותית במסגרת טיפול קו-ראשון הינה בעלת השלכות חשובות. המשלב הטיפולי המכיל פולטוזומאב ודוטין הוא הראשון מזה שני עשורים המשפר שרידות ללא התקדמות מחלה בחולי DLBCL לעומת טיפול הבחירה ואנו מצפים לחלוק את תוצאות המחקר עם רשויות רגולטוריות על מנת שחולים יוכלו לקבל טיפול פוטנציאלי זה בהקדם האפשרי"

מקור: 

Polatuzumab vedotin regimen extends PFS in diffuse large B-cell lymphoma

נושאים קשורים:  מחקרים,  לימפומה,  טיפול קו ראשון,  פולטוזומאב ודוטין,  שרידות ללא התקדמות מחלה
תגובות