COVID-19 בישראל

מתווה "כיתה ירוקה" של בית החולים ספרא לילדים הוצג לראש הממשלה

המתווה מבוסס על אסטרטגיית "חיים בטוח" שפותחה ב"שיבא" וכולל צמצום מספר הבידודים, הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך לפי תחלואה אזורית, דיגום עצמי וסקר סרולוגי

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

מתווה של בית החולים ספרא לילדים ב"שיבא" לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב כסדרה הוצג אמש (א') לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון ולבכירים נוספים במערכת הבריאות והחינוך. המתווה הוצג על ידי פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים ב"שיבא" וד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים.

מתווה "כיתה ירוקה" מבוסס על אסטרטגיית "חיים בטוח" שפותחה ב"שיבא" ומטרתה לאפשר לישראל כלכלה, משק וחינוך פתוחים ובטוחים לצד הקורונה. המתווה כולל, בין השאר, צמצום של מספר הבידודים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת, מניעת בידוד תלמידים, הורים ומורים, הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית, מתן כלים וליווי צמוד על ידי מומחי "שיבא" למנהלי בתי הספר בשיטת דיגום עצמי וניהול מקומי, מיפוי מחלימים באמצעות סקר סרולוגיה ועוד.

ד"ר פסח מסר: "מוטלת עלינו החובה לצמצם ככל הניתן בידוד ילדים שנחשפו לחולה מאומת כדי לשמור על השגרה ושמחת החיים של הילדים, להחזיר אותם לבתי הספר באופן רציף ולאפשר להורים לנהל את שגרת עבודתם ללא הפרעות, עד כמה שניתן. אנו שמחים ונרגשים על ההירתמות של משרד הבריאות ומשרד החינוך ליישום המתווה".

פרופ' רגב-יוחאי הוסיפה: "מתווה ספרא מבוסס על פיילוט שנוסה בשלושה בתי ספר בגלים הקודמים - ולא זו בלבד שהצליח לאתר ילדים חולים ולמנוע את כניסתם לכיתה, גם צמצם דרמטית את מספר הבידודים. יתרה מזאת, בכיתות שבהן יושם המתווה דווח על הישגים פדגוגיים מרשימים ואיתנות נפשית טובה יותר מאשר זו שבכיתות שבהן המתווה לא יושם".

נושאים קשורים:  שנת הלימודים,  בית החולים ספרא לילדים,  בית החולים שיבא,  ד"ר איתי פסח,  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  סקר סרולוגי,  19-COVID,  קורונה,  בתי ספר,  חדשות
תגובות