COVID-19 בישראל

משרד הבריאות אישר לחסן ילדים בקבוצות סיכון בגילאי 11-5

משרד הבריאות אישר לקופות לחסן ילדים בני 5 ומעלה שסובלים מתחלואה משמעותית ועלולים להסתכן במחלה קשה | ההנחיה תיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט

חיסון ילדים. צילום:שאטרסטוק

משרד הבריאות העביר אמש (ג') הנחיה לכל קופות החולים להתחיל לחסן מ-1 באוגוסט ילדים בני 11-5 שסובלים משורה של מצביים רפואיים שיכולים להעמיד אותם בסיכון גבוה לפתח מחלה קשה אם יידבקו בקורונה. מדובר רק במקרים חריגים ובמסמך שהועבר ציין המשרד את הקווים הקליניים שבהם הקופות השונות יוכלו לחסן ילדים בקבוצת גיל זו, שכן הם עלולים להיות בסיכון מירבי.

יש לציין כי טרם הסתיים הניסוי בחיסון בקבוצת גילאים זו וכי עדיין לא ניתן אישור ה-FDA למתן החיסון לילדים בני 11-5. כפי שפורסם אתמול בדוקטורס אונלי, ה-FDA דוחק ביצרניות החיסונים מודרנה ופייזר להרחיב את הניסוי שהן עורכות עתה בקרב ילדים בני 11-5 כאשר המטרה היא בראש ובראשונה לאתר אפקטים נדירים של תופעות לוואי, בעיקר דלקת בשריר הלב, בעקבות קבלת החיסון בקבוצת גיל זאת.

על פי הנחיית משרד הבריאות, המצבים שבהם ניתן לשקול את מתן החיסון בילדים בקבוצת גיל זו:

  • השמנת יתר חמורה עם BMI מעל אחוזון 99 לגיל ומין.
  • הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות.
  • מחלת ריאות כרונית קשה.
  • מצב דיכוי חיסוני חמור.
  • מצבי ממאירות פעילה.
  • אי-ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי.
  • מחלת אנמיה חרמשית.

לגבי ילדים המטופלים בתרופות מדכאות חיסון, ממליץ משרד הבריאות על ייעוץ פרטני של הרופא המטפל במחלה לגבי המועד האופטימלי לקבלת החיסון. במסמך ההנחיות צוין: "יש להסביר להורי הילד את השיקולים על סמך המידע הקיים באותה העת ולתעד זאת. במקרים בהם ניתן אישור ההחלטה הסופית אם לחסן היא בידי ההורים".

במשרד הבריאות מציינים כי לא מדובר בהנחיה גורפת וכי האישור לחסן יתקבל באופן פרטני ומתייחס למטופל ספציפי, לפי נסיבותיו הרפואיות והאישיות. ההנחיה לא חלה אוטומטית על כל קבוצת הסיכון אליה הוא שייך. לקופות נמסר כי עליהן "לבחון שהמטופל עומד בקריטריונים הנ"ל, ובמקרה בהם נמצא שנכון לחסן אותו". עוד צוין כי הילדים שיאושר להם להתחסן, יקבלו את החיסון של "פייזר בלבד" וכי המינון לקבוצת גיל זו: 10 מק"ג (1.0 מ"ל) במקום 30 מק"ג (3.0 מ"ל).

"בשלב הראשון נמליץ על חיסון לילדים שסובלים ממחלות כרוניות, מחלות ממאירות ומדוכאי חיסון", אמר יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים פרופ' צחי גרוסמן בשיחה עם חדשות 12. "בזכות ההגעה הצפויה של משלוח חיסונים לישראל באוגוסט, לא אמורה להיות קטיעה ברצף מבצע החיסון מפני שיהיה אפשר להשתמש כבר עכשיו בחיסונים שנועדו למנה שנייה".

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון ילדים,  חדשות,  19-COVID,  קורונה,  חיסון לקורונה,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
28.07.2021, 19:21

אין כמו לוותר על האתיקה הרפואית והתהליך המדעי. בושה.

28.07.2021, 20:53

באיזו קלות מטרד הבריאות מאשר הזרקת חומר ניסויי בילדים עוד בטרם התקבל האישור של ה FDA - והרופאים שותקים וההורים מנדבים את ילדיהם והשוטרים עומדים בהיכון ל״מתכחשים״…
מעניין מה ההסטוריה תספר במיוחד באשר לאלה שנשבעו לא להסיק

28.07.2021, 20:54

באיזו קלות מטרד הבריאות מאשר הזרקת חומר ניסויי בילדים עוד בטרם התקבל האישור של ה FDA - והרופאים שותקים וההורים מנדבים את ילדיהם והשוטרים עומדים בהיכון ל״מתכחשים״…
מעניין מה ההסטוריה תספר במיוחד באשר לאלה שנשבעו לא להזיק

29.07.2021, 11:30

זאת גישה נכונה

אנונימי/ת
29.07.2021, 19:51

פושעים. דם ילדינו על ידכם. יומכם יבוא