חדשות

יותר מעשרה מקרים של העתקות בבחינות הרישוי לרפואה

בבחינת הרישוי האחרונה של בוגרי לימודי רפואה בחו"ל נתגלו יותר מעשרה מקרים של פגיעה בטוהר הבחינות - הבחינות נפסלו מיידית

בחינה (אילוסטרציה)
בחינות רופאים (אילוסטרציה)

משרד הבריאות הודיע אמש (ד') כי בבחינת הרישוי שנערכה ביום חמישי שעבר ובה נבחנו בוגרי לימודי רפואה בחו"ל שחזרו לארץ, נתגלו יותר מעשרה מקרים של "פגיעה בטוהר הבחינות" – כלומר העתקות, והבחינות של אותם נבחנים נפסלו באופן מיידי. מקרים נוספים לפגיעה בטוהר הבחינות הללו מצויים עדיין בבדיקה מאחר שקיים חשד לגביהם.

תוצאות בחינת הרישוי הללו לבוגרי רפואה שלמדו בחו"ל מאפשרים להם להמשיך לשנת הסטאז' בבתי חולים בארץ ובהמשך להתמחות לשם קבלת רשיון לעיסוק ברפואה בישראל. בכל שנה יש שני מועדים לבחינות הרישוי. מאחר שישראל היא חברה בארגון ה-OECD ובה שיעור בוגרי רפואה בחו"ל הוא הגבוה ביותר, הביקוש לבחינות המעבר הללו גדול.

יש לציין כי לפני שלוש שנים הפעיל משרד הבריאות רפורמה מקיפה בכל הקשור בלימודי רפואה בחו"ל, לאחר שהתברר כי אין לו שליטה על רמת הלימודים בתי ספר שונים, בעיקר במזרח אירופה והתברר בדיעבד שרמת הלימודים בהם נמוכה מהמקובל בארץ. לכן, כל בוגר רפואה ישראלי שמגיע מאותן מדינות – אבל לא רק מהן – נדרש לעבור בחינת רישוי.

נושאים קשורים:  בחינות רישוי,  חדשות,  לימודי רפואה בחו"ל
תגובות
אנונימי/ת
01.07.2021, 20:27

אולי להפסיק עם הבחינה המקושקשת הזו ולהנהיג בחינה אחודה לכל בוגרי הרפואה, בארץ ובחו"ל שתהיה בסטנדרט הרצוי.
הבחינה תהיה בעברית כמובן כדי להבטיח שהרופאים ישלטו בשפה ברמה נאותה.

הייתי מוסיף גם בחינה דוגמת ה usmle cs שתבטיח שרופאים ידעו גם תקשורת ובדיקה גופנית.

ודי לחזור על השקר שחסרים רופאים בארץ. לא חסרים רופאים. חסרים רופאים *טובים*

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:29

לא נראה לי שאתה רוצה את זה. במקום בחינה אחת יהיו לך חמש בחינות שכל אחת מחולקת למתכונת, בחינה בכתב ובחינה בעל פה, סה"כ 15 בחינות במקום בחינה אחת. ושלא תטעה, כל תת בחינה היא בנפח של הבחינה האחת של בוגרי חו"ל. לא נראה לי שזה יתאים לך.

אנונימי/ת
02.07.2021, 12:30

יתאים בול. אפשר כמו usmle. לא בעיה. כשרוצים אפשר. ולא, לא כל בוגרי הארץ הם גלגולו של ויליאם אוסלר אבל הרמה באופן כללי יותר גבוה ואחידה בהרבה. הכול מתצפית

אנונימי/ת
02.07.2021, 13:29

מסכים לגמרי. רפואה זה רפואה . מבחן אחוד לכולם .

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:05

מערכת הרפואה בארץ - תיק 10000

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:11

כאשר יבוא אליהם פציינט מסובך ידפדפו בספר או יתייעצו עם עמית מלומד מהם

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:17

לא. כי בוגרי הארץ יודעים הכל. חרוצים. מוצלחים תמיד תמיד...

אנונימי/ת
02.07.2021, 21:54

😄😂😂😂

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:18

ימצאו פתרון לעמיתים הבורים.אולי שנה ראשונה לעבוד עם רופא צמוד שעמד בבחינה.כמו בנהיגה

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:19

הכל בגלל הכיבוש והגזענות. יהיה מי שידקלם

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:19

2021 משרד הבריאות הבין שאין לי שליטה על רמת הלימוד באוניברסיטאות במזרח אירופה…. מרתק

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:56

יש מקומות בעולם שמסרבים להכיר בלימודי רפואה שנעשו במוסדות שלהערכתם לא מתאימים. משרד הבריאות כאן עדין לעומתם.

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:37

ומה לגבי בחינות שלב א שבהן במקצועות מסוימים כותבי הבחינה, רופאים בכירים הם אלו המאמנים את המתמחים ובמקרה או שלא במקרה לחלקם דולף מידע גם אל עמיתים וחלילה גם לנבחנים פוטנציאלים. הדבר שכיח יותר דווקא באותן התמחויות ותת התמחויות קטנות.

אנונימי/ת
02.07.2021, 09:41

אך, איזו שכונה.

אנונימי/ת
02.07.2021, 10:35

בושה!
הצעות לשיפור -
1. בחינה בשפה העברית בלבד.
2. הוספת בחינת סימולציה של קבלת חולה פשוטה. דמוי USMLE CS. לא חייבים 12 תחנות..
3. כל העתקה או זיוף תעודה מזהה - פסילה מלגשת לבחינה לחמש שנים.
4. הגבלת מספר הפעמים שניתן לגשת לבחינת רישוי ל 4-5 פעמים.

אנונימי/ת
02.07.2021, 12:58

הבחינה לא בעברית?! לא פלא שמייצרים רופאים שלא יודעים לראיין מטופלים או לכתוב מכתב שיחרור בצורה תקינה.

תתעורורו חברים! אפליה אמיתית משתוללת ברפואה שלנו. מעניין שארצות הברית מכירה בתעודות מכל בתי הספר לרפואה, כולל אלה שאנו מדברים עליהם מעת לעת כ"לא מספיק טובים ". אף על פי כן, בוגרי בתי ספר אלה עוברים בהצלחה בחינות אירופיות וגם בחינות אמריקאיות. בוגרינו אינם עומדים בשום בחינה לפני קבלה להתמחות. לרבים מהם יש רק 4 שנות לימוד, בניגוד לבתי ספר לרפואה בחו"ל. אין בכלל הכנה של סטודנטים להתמחויות כירורגיות. רמת היכולת המעשית שלהם היא אפס.
בארה"ב כולם ניגשים לאותן בחינות, גם בוגרים מקומיים וגם גולים. הציון של הבחינות משמש אינדיקטור למנהלי תוכניות ההתמחות. אלו עם יותר נקודות מקבלים יותר הצעות. ואין שום בעיה עם זה. בישראל מעדיפים להעריך את רמת הכשרתו של המועמד להתמחות על פי קריטריונים אחרים כמו קשרים פוליטיים, צבאים ואחרים בקיצור הפרוטקציוניזם והגזענות חוגגים.
לבוגרים מחו"ל מצפון אמריקה, מערב אירופה, הדלתות פתוחות לכל ההתמחות, והמועצה המדעית מכירה בכל שנות ההתמחות ומעניקה להם תואר מומחה ללא בחינות ומבלי לבדוק כמה שעות לימוד יש להם בפועל.
מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות מעזים להכריז בפומבי ובגאווה כי לבוגרי ארץ יש עדיפות בקבלה להתמחות. ואף מילה על הערכה אובייקטיבית של ידע ומיומנויות. לאן נגיע עם מדיניות שכזו? אולי הגיע הזמן לסיים את הפקרות ה״חוקית״?
אני למדתי בסיביר וכותב עם טעויות. אולי אני גם צריך לזרוק את הדיפלומה ואת התעודת מומחה שלי לפח?

04.07.2021, 18:23

לגמרי מסכים עם יורי. מבחינתי אחת הסיבות להפליה הזאת- זה פער ענקי בין עלות לחמודי רפואה בארץ לבין אותה עלות בחו"ל.עלות בארץ -היא מאוד גבוהה, הרוב הגדול של האזרחים הרגילים אינם יכולים לעמוד בה. זולמעשה הסיבה שמחפשים דרכים לעקוף את המכשול הכספי הזה.רק אנשים מאוד עשירים יכולים ללמוד בארץ. לא נוסעים ללמוד לחו"ל סתם לחיפושים אחרי ההרפתקאות. סיבה נוספת ללימודים בחו"ל- עליה ארצה אחרי הלימודים. אנחנו מהווים בפועל כ20-25% של הרופאים בארץ.ולא הכי גרועים באופן כללי...מי שאומר שאין חסר ברופאים- אומר ככה מתןך חוסר ידע...כי לא מתעניין בסטטיסטיקה שאותה קל למצוא במקורות פתוחים...

אנונימי/ת
05.01.2022, 23:15

אתה טועה - לימודים בחו"ל עולים יותר מלימודים בארץ, פי 3, ביורו, ולפני מגורים ומחייה. יש גזענות, יש הטיות, אבל לא להגזים. לימודי רפואה בסיביר שונים מבבוסטון, ולא בהכרח יותר רעים. הפתרון הוא MATCH כמו בארה"ב. עיוור וממוחשב, שיפחית פרוטקציה או הטיות.

חבל שרופאים מסתתרים אחרי אנונימוסים כך שלא ניתן להתיחס לדעותיהם.
טוב שיש את הבחינה כפילטר לחדירת "רופאים" שבינם לרפואה אין כול קשר. יתכן שצריך לעשות בחינה ארצית אחת, לכול הבוגרים, מהארץ ו חו"ל כדי שרמת הרופאים תהיה אחידה.
לגבי מי שנתפסו מזייפים, מעתיקים או מרמים, צריך למנוע מהם לגשת לבחינות ולהעביר את המקרים למשטרה. בדיוק כפי שעושים למי שנתפס נוהג עם רישיון נהיגה מזוייף.
ולגבי אין סוף פעמים שמאפשרים לנבחנים לכשל בבחינות הרישוי, יש לעשות חשיבה חוזרת על נוהלי הגישה לבחינות. נשמע לא רציני שמשהוא נגש לבחינה 12 פעמים ויותר.

אנונימי/ת
02.07.2021, 14:39

יש כאן בתגובות גזענות לשמה! בזמני גם בוגרי הארץ עברו את אותה בחינה אני למדתי בחו"ל ועברתי במכה ראשונה היו סטודנטים שלמדו בארץ ולא עברו הבחינה הזו לא משקפת דבר
עדיף להעביר את כולם שנת הישתלמות בארץ כוללל אלה שסיימו כאן זו הדרך הטובה ביותר

אנונימי/ת
02.07.2021, 21:56

בחינה לא משקפת כלום
וכלומר אנשים עם ציון 59 לא העבירו אותם לאחר הערעור כי אין להם פרוטיקציה

לפנינו להבנתי 3 נושאים: יושרה ברפואה, בחינות הרישוי והסטאג' בישראל. לדעתי
1. אני מקווה שחוסר יושרה בבחינה פוסל את המועמדים מלקבל רשיון בישראל
2. מסכים עם הצורך בבחינה אחודה שכוללת מרכיב מימנויות שווה ערך לפחות לידע עבור כל המועמדים לרשיון בארץ
3. יחד עם זה, יש להכיר בהיות הסטאג' מדבר חינוכי שאיש אינו יודע מה לומד בו הסטאג'ר והאם השלים פערי מיומנות נחוצים. כמעט שאין מי שאינו מסיים ולמעשה הבוגר נכנס למערכת הבריאות עם רשיון מבלי שיש מידע על כשירותו. לכן: הגיע הזמן לבצע הערכה בתחילה ובסיום הסטאג' ורק מי שמראה כשירות והשלמת פערים יוסמך. יש לזה כמובן השלכות מרחיקות לכת ולא כאן המקום להכנס אליהן. מכיוון שגם בתי הספר לרפואה וגם המועצה המדעית קבלו על עצמם CBME . המשמעות היא הערכת מומנויות רציפה.

אנונימי/ת
05.01.2022, 21:23

מספיק כבר עם תחושת העליונות !

הסתכלנו על הרופאים העולים מרוסיה בזילזול, והנה הוכיחו עד כמה צריך לא לעשות הכללה .
מעניין לבדוק למשל , כמה כירורגים מוכשרים מרוסיה הרוויחה מדינת ישראל
יושרה ?! .......