חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע על התפטרותו

לוי יסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות כדי לשוב ולנהל את בית החולים ברזילי באשקלון | עדיין לא ידוע מי יחליפו בתפקיד

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע אמש (א') על התפטרותו לשר הבריאות ניצן הורוביץ. לוי כיהן בתפקיד כשנה, כאשר מונה בחודש יוני אשתקד על ידי שר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין כמחליפו של משה בר סימן טוב. עדיין לא ידוע מי יחליף את לוי בתפקיד. לפני כניסתו לתפקיד שימש לוי כמנכ"ל בית החולים ברזילי באשקלון.

"ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון", כתב פרופ' לוי במכתב ההתפטרות שהגיש לשר הורוביץ. "אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגיפת הקורונה. עד לבחירת מנכ"ל מטעמך, אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".

פרופ' לוי התמודד מאז כניסתו לתפקיד עם מגיפת הקורונה, התפרצויות משמעותיות שכללו שני סגרים ועם מבצע חיסונים ארצי שהקיף מיליוני אנשים בתוך זמן קצר.

ממשרד הבריאות נמסר כי "בשיחה שהתקיימה בין שר הבריאות ופרופ' לוי סוכם בין השניים כי לוי יסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות כדי לשוב ולנהל את בית החולים ברזילי. הודעה על מינוי מנכ״ל משרד הבריאות החדש תפורסם בהקדם".

בין המועמדים שהוזכרו להחליפו: פרופ' נדב דוידוביץ, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור; פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה; ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים בשירותי בריאות כללית; ד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת חטיבת טכנולוגיות רפואויות במשרד הבריאות המשמשת בשנים האחרונות רכזת ועדת סל התרופות; פרופ' עפר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק וד"ר מיכאל הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם. שר הבריאות מסר כי "בקרוב מאוד יודיע מי יהיה המנכ"ל".

השר הורוביץ: ״אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית״.

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  משרד הבריאות,  התפטרות,  חדשות,  בית החולים "ברזילי",  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות