חדשות

שר הבריאות אדלשטיין חתם על אמנה לשיקום מערכת הבריאות

״אסור להחזיר את המדינה לתת תקצוב״, ציין שר הבריאות במעמד החתימה על האמנה לחיזוק ושיקום מערכת הבריאות לאחר שנת הקורונה - יוזמה של פורום 5 מיליארד לבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין חותם על האמנה. צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות, יואל (יולי) אדלשטיין חתם היום (ב') על אמנה של פורום 5 מיליארד לבריאות, לחיזוקה ושיקומה של מערכת הבריאות לאחר שנת הקורונה. הפורום מאגד תחתיו יותר מ-80 ארגונים - האגודה לזכויות החולה, ארגון רופאי המדינה, הסתדרות האחים והאחיות בישראל, תנועת הנוער והבוגרים המחנות העולים, ארגוני חולים ארגונים פרה רפואיים וארגונים אזרחיים.

השר אמר: "שנת הקורונה שיקפה לנו את החשיבות האקוטית בטיפוח מערכת הבריאות. מערכת בריאות עוצמתית חיונית לחוסנה של מדינת ישראל. אסור להחזיר את מערכת הבריאות לתת תקצוב. דבר כזה, הוא כפגיעה בטחונית במדינה".

מטעם פורום 5 מיליארד לבריאות נמסר: ״אנו מודים לשר הבריאות על נכונותו לשקם את מערכת הבריאות ועל כך שאירח אותנו בלשכתו. שנת הקורונה הוכיחה שהחוסן הלאומי של ישראל תלוי לא רק בביטחון אלא גם הבריאות. חייבים לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, אסור לחזור לעולם הישן שבו הרעיבו את המערכת הן מבחינת תקנים לצוותים רפואיים והן מבחינת תשתיות שהובילו לאשפוז חולים במסדרון ועל מזרונים על הרצפה.

"חייבים להתאים את מערכת הבריאות לצרכים של מדינת ישראל. כל זאת כדי לשמור על עיקרון השוויון כבוד האדם ופרטיותו של כל חולה וחולה בישראל״.

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פורום 5 מיליארד לבריאות,  מערכת הבריאות,  אמנה,  חדשות
תגובות