COVID-19 בישראל

6 נשים עם מחלות אוטואימוניות שחוסנו לקורונה לקו בשלבקת חוגרת

פרופ' אורי אלקיים, מנהלת המכון הראומטולוגי ב"איכילוב": "הגיעו עדויות על מקרים דומים מעוד מדינות, אך אין סיבה לא לתת את החיסון לחולים במחלות אוטואימוניות"

פרופ' אורי אלקיים, מנהלת המכון הראומטולוגי ב"איכילוב". "לפי ההשערה, החיסון של 'פייזר' מעורר תגובה דלקתית"

שש נשים הסובלות ממחלות אוטואימוניות והתחסנו נגד קורונה פיתחו שלבקת חוגרת: חמש מהן זמן קצר לאחר קבלת מנת החיסון ואחת לאחר קבלת המנה השנייה. נושא זה נמצא עתה במחקר בבבתי החולים איכילוב והכרמל.

לפי דיווח של אדיר ינקו ב-Ynet, ככל הידוע זו הפעם הראשונה שמחלה זאת אותרה בעקבות קבלת החיסון לקורונה. בדיווח נמסר כי עולה החשד שיש קשר בין הופעת השלבקת החוגרת לבין תרכיב החיסון ועם זאת אין סיבה לאנשים עם מחלות אוטואימוניות ידועות כמחלות רקע שלא להתחסן.

פרופ' אורי אלקיים, מנהלת המכון הראומטולוגי ב"איכילוב", מצוטטת בדיווח: "השלבקת מתעוררת בעקבות דיכוי המערכת החיסונית. זה קשור להפעלת חומר דלקתי וכנראה – לפחות לפי ההשערה –- החיסון של 'פייזר' מעורר תגובה דלקתית שעלולה להוביל להופעת המחלה". לדבריה, הגיעו עדויות על מקרים דומים מעוד מדינות.

נושאים קשורים:  שלבקת חוגרת,  פרופ' אורי אלקיים,  חיסון לקורונה,  מחלות אוטואימוניות,  19-COVID,  תופעות לוואי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.04.2021, 23:42

מישהו יכול להסביר לי למה לדחוף את התרכיב הנסיוני הזה אם "לפחות לפי השערה" החיסון של פייזר מעורר תגובה דלקתית שעלולה להוביל להופעת מחלה כל שהיא לסובלים ממחלות אוטואימוניות, 6 נשים (למרות שיש עוד רק שלא דווחו) ועוד מקרים דומים ממדינות שונות לא מספיקות כדי להבין שהתרכיב לא טוב לאנשים עם מחלות כאלו?

23.04.2021, 10:43

שוב תגובה של פאניקר אנונימי. הרפס זוסטר תואר לאחר חיסונים גם אצל אנשים ללא רקע אוטואימוני. החיסון אכן מעורר תגובה אימונית ספציפית וזו המטרה. בשלב זה אין מקום למנוע מאנשים עם רקע של מחלה אוטואימונית להתחסן. מציע לקרוא סיכום מאוזן בנושא זה
https://doi.org/10.1007/s00296-021-04792-9

23.04.2021, 09:21

שלום לאנונימית. אני סובלת ממחלה אוטואימונית והתחסנתי. החיסון לא יכול להרוג את החולה אבל אי התחסנות כן עלולה להרוג

אנונימי/ת
23.04.2021, 10:53

פרסום בYNET של מחקר תצפיתי קטן. באמת כל הכבוד. כל הכבוד. אין כל ספק שמדובר במדע טהור ומדויק בעל תועלת שלא תסולא בפז לבריאות המין האנושי.

אנונימי/ת
23.04.2021, 13:15

האם ידוע על סיבוכים אחרים אצל אנשים עם מחלה אוטואימונית לאחר חיסון של פייזר? לצערי עברתי שני ניתוחים עם תוצאות כושלות לתיקון היפרדות רשתית...ולאחר כל ניתוח קיבלתי מנת חיסון (לפי המלצה כמובן).