מחקרים COVID-19

תרופה לאסתמה במשאף עשויה להיטיב עם חולי קורונה במצב קל

שני מחקרים חדשים הראו: טיפול בסטרואיד Budesonide הצליח להפחית תסמינים בחולי קורונה קלים ולקצר את זמן ההתאוששות מהמחלה

שימוש במשאף לטיפול באסתמה. אילוסטרציה

שני מחקרים ראשוניים שפרטיהם פורסמו בשבוע שעבר, האחד ב-The Lancet והאחר באתר Open access הממשלתי-הבריטי, בטרם עבר ביקורת עמיתים מלאה, הראו כי טיפול בקורטיקו-סטרואיד הוותיק Budesonide, המשמש בעיקר כתרופה לאסתמה ולטיפול במחלת הריאות החסימתית הכרונית COPD, עשוי להקל את מצבם של חולי קורונה קלים שמחלתם איננה מצריכה אשפוז.

המחקר שעליו דווח ב-The Lancet נערך בקהילה קטנה במחוז אוקספורדשייר בבריטניה. 146 משתתפים בגירים בני 42-18, גברים ונשים, חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות זהות של 73 משתתפים בכל אחת. קבוצה אחת קיבלה את הטיפול הסטנדרטי הניתן כיום לחולי קורונה במצב קל, אך הם הציגו תסמינים. הקבוצה האחרת קיבלה את התרופה Budesonide שאותה נוטלים במשאף, במינון של 800 מיקרוגרם. המשתתפים התבקשו ליטול אותה פעמיים ביום עד היעלמות התסמינים.

במחקר האחר לקחו חלק 1,819 חולים, בני 50 ומעלה עם מחלות רקע ובני 65 שנמצאים בסיכון גבוה למחלת קורונה קשה, שקיבלו את הטיפול הסטנדרטי.

משני המחקרים עלה כי הזמן החציוני להתאוששות, בהתאם לדיווח עצמי של המשתתפים, היה קצר ב-3.01 ימים אצל מי שטופלו בסטרואיד לעומת אלה שקיבלו את הטיפול הסטנדרטי.

בשני המחקרים הובהר שנטילה מוקדמת של התרופה במשאף עשויה להפחית צורך בטיפול רפואי דחוף, כלומר אשפוז, וכן את זמן ההתאוששות מהמחלה. כמו כן דיווחו נוטלי התרופה על כך שחלה, על פי תחושתם ודיווחם, הטבה במצבם.

בשני הדיווחים הודגש כי יידרש מחקר נוסף נרחב יותר כדי לקבל תמונה ברורה לגבי התועלת שבתרופה זאת מול הסיכון להפחתה בפעילות המערכת החיסונית של המטופל כאשר הסטרואיד ניטל בשאיפה ישירה לריאות.

נושאים קשורים:  Budesonide,  תרופה לקורונה,  19-COVID,  אסתמה,  COPD,  חדשות
תגובות