COVID-19 בישראל

הר״י דורשת למצות את הדין עם המסיתים נגד רופאים ברשתות

יו"ר הר"י דורש לפתוח בחקירה פלילית בעקבות דברי ההסתה והאלימות ברשתות המופנים נגד רופאים בכירים הפועלים לקידום מאמץ החיסונים הלאומי ובראשם פרופ' גליה רהב ופרופ' גילי רגב

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "צעד תקדימי ומסוכן של משרד האוצר, שעוד עלול להיזכר לדיראון עולם"

הר״י דורשת פתיחה בחקירה לאלתר נגד האלימות וההסתה ברשתות החברתיות נגד רופאים המעודדים חיסונים. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פנה הבוקר (ד') ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות דברי ההסתה והאלימות הקשים המופנים נגד רופאים בכירים הפועלים לקידום מאמץ החיסונים הלאומי, בראשם פרופ' גליה רהב ופרופ' גילי רגב.

פניית הר"י הגיעה לאחר איומים על חייה והתקפה שלוחת רסן ברשתות החברתיות נגד פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, שפרסמו מתנגדי חיסונים לקראת קבלת ההחלטה בנוגע למתן חיסוני הקורונה לילדים מתחת לגיל 16.

במכתב התלונה מציג יו"ר הר"י שורה של אמירות קשות הנאמרות בעיקר ברשתות החברתיות, של מתנגדי החיסונים הפועלים גם באמצעות מימון מודעות וקמפיינים המבקשים להפיץ פייק ניוז במטרה להפחיד את הציבור באופן שרלטני.

כמו כן שיגר פרופ' חגי מכתב תמיכה בפרופ' רהב וחבריה: "הזדעזעתי לקרוא על המתקפות האישיות שאת חווה מצד מכחישי מדע ומתנגדי חיסונים משולחי רסן ואלימים", כתב. "אני מבקש לחזק את ידייך אל מול אותן התבטאויות אלימות וקשות. אך אין לזלזל בחומרת המעשים ויש למצות את הדין".

כאמור דורש חגי בפתיחת בחקירה "למען יראו וייראו אותם מסיתים אלימים". הר"י מצידה הבטיחה "לעמוד איתן לצד הרופאים בחזית העשייה ותמשיך לקדם את קמפיין עידוד המודעות והחשיבות לחיסונים".

הבוקר נמסר גם שלא רק פרופ' רהב נמצאת במתקפת הסתה ואיומים על חייה מצד מתנגדים לחיסונים שהגבירו פעילותם ברשתות חברתיות - גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס וגם פרופ' גבי ברבש ואחרים. בדיווח בערוץ 12 הוצגו כמה מהקללות והביטויים מהימים האחרונים: "גרוע ממנגלה", "ניסוי פסיכופטי".

כלפי ד"ר אלרעי-פרייס גם נאמר: "בקרוב תשלם את המחיר" ו"לאט לאט מתברר שאנחנו כלואים בתוך ניסוי פסיכופטי המנוהל על ידה. זה לא ייגמר אם היא לא תשחרר".

על ההשוואה לרופא הנאצי מנגלה, סיפר פרופ' חגי לוין, לשעבר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שקיבל שיחת טלפון כזאת. כלפי חלק מהרופאים מופץ מידע כוזב כמו טענות לאינטרסים כלכליים שיש להם מול חברות התרופות. אחד מאלה הוא פרופ' ברבש.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ) בהר"י, סיפר שבידיו עדויות רופאים החווים מתקפות אלימות. "התופעה רחבה יותר משחשבנו. רבים מאלו המביעים דעה חיובית ותומכים בחיסונים זוכים לקללות ואיומים. הגיע הזמן לפעול כנגדה". הוא קרא למשרד הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה ליזום חקירה ולנקוט באמצעים כנגד מפיצי האיומים וההסתה.

אמש גם הודיעו במשרד הבריאות כי "אנו מגנים איומים וגינויים כלפיי צוותי הרפואה והרופאים השוחרים במדע".

בהודעה שפרסם המשרד נאמר: "פרופ' גליה רהב הסכימה לתת מזמנה הפרטי והיא שותפה בצוות הוועדה המייעצת למשרד הבריאות, בהתנדבות מלאה. אנו מודים לכל חברי הצוות על השתתפותם ומוקירים זאת.

"פרט לכך, פרופ' גליה רהב מטפלת במסירות ובמקצועיות באלפי חולים במחלות זיהומיות בכלל ובוודאי במגיפת הקורונה והצילה את חייהם של אלפי אנשים. אנו דוחים בשאט נפש את ההודעה המגנה אותה ומשווה אותה לעבר האפל של העולם. זו בושה וכלימה עבור אותם אנשים שבחרו להתבטא ככה.

"בזכות שיתוף הידע והשיח בין המומחים, אנו בחזית המאבק בקורונה  ותוצאות מבצע החיסונים הן מהטובות בעולם, זאת משתקף בבטיחות ובמועילות החיסון בישראל".

נושאים קשורים:  הר"י,  פרופ' גליה רהב,  פרופ' גילי רגב,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2021, 16:34

הר"י פניתי אליכם לגבי רופאה במכבי ששיקרה בתיק הרפואי שלי וכתבה שמותקפת על ידי. בזמן שהיא תקפה אותי והיא מנעה ממני אפשרות לקבל טיפול רפואי אובייקטיבי וציטטה בכל מקום את השם של פרופ' שיבולת שהלכתי אליו באופן פרטי. והסיתה את כולם נגדי.
אני לבדי גיליתי שיש לי אמביאזיס ולא מעי רגיז. אחרי שהתחננתי שנמצא את הסיבה האמיתית שבגללה היתה הבעיה שלי התייחסו אליי כאל שקרנית.
אין לכם בושה לרדוף אחרי אנשים ברשת. משרד הבריאות ומכבי מושחתים. הרופא ילדים במכבי הוא גם אחראי מקצועות הרפואה במשרד הבריאות. עם תלונות למשרד הבריאות הוא נכנס לתיק הרפואי במכבי ובודק איפה אפשר לתקוף נקודה חלשה.זה לא בסדר.

קודם תשפרו את הסטנדרטים שלכם.

אנונימי/ת
10.03.2021, 16:36

זה לא קשור לגליה רהב הנפלאה או לזיהומולוגים אחרים. אבל אי אפשר לעשות שימוש ציני גורף במקרה שלהם לעומת מקרים אחרים