COVID-19 בישראל

מומחי אמ"ן: פתיחת מוסדות החינוך עלולה להביא להתפרצות נוספת

יותר בני נוער, ילדים ואף פעוטות נדבקים לאחרונה בנגיף הקורונה | יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' צחי גרוסמן: "התחלואה הגבוהה בגל הזה בקרב ילדים תוקפת גם את התינוקות"

כ-6,000 תינוקות חולים. צילום: שיר תורם/ פלאש 90

"פתיחת מוסדות החינוך עלולה להביא להתפרצויות קורונה נוספות ולכן תדרוש משנה זהירות", מזהיר דו"ח חדש של אמ"ן ממרכז המידע הלאומי במאבק בקורונה.

לפי נתוני משרד הבריאות, יותר בני נוער, ילדים ואף פעוטות נדבקים לאחרונה בנגיף והמספרים הגבוהים של הנדבקים החדשים מעידים על המגמה: בנובמבר הקודם אובחנו כ-400 חולים מתחת לגיל שנתיים, ואילו שלושה חודשים לאחר מכן, למרות הסגר, זינק מספרם ליותר מ-5,800. ההדבקה והתחלואה בילדים מיוחסת להתפשטות המוטציה הבריטית.

מקור: מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה. נתונים מעודכנים להיום

פרופ' צחי גרוסמן, ראש איגוד רופאי הילדים, התייחס לנושא הבוקר (ה') בכתבה של מאיר תורג'מן ואדיר ינקו ב-ynet: "התחלואה הגבוהה בגל הזה בקרב ילדים מקרינה גם על הקצה הגילאי הנמוך ותוקפת את התינוקות. אלו תופעות חדשות שמשקפות את כל מה שקורה במדינה מבחינת תחלואה. הכל נובע מהמוטציות החדשות, ובהן הבריטית שמתפשטת גם בקרב ילדים, ויש חשש שהיא גם יותר קטלנית מהוירוס המקורי. המשמעות היא שלא רק ילדים נדבקים יותר אלא אף עלולים למות בשיעורים גבוהים יותר, אך אני רוצה לסייג את ההנחה הזו שכן מדובר על תרחיש קיצוני כרגע. הפתרון הוא לחסן יותר ויותר".

התפלגות גילאי החולים בשבוע האחרון. מקור: מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה

מומחי אמ"ן מציינים בעניין זה כי לאור מאפייני הזנים המוטנטים - הבריטי, הדרום אפריקאי והברזילאי - יש להאיץ את מבצע החיסון ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר, ובפרט, כאמור, של מוסדות החינוך.

על פי נתוני משרד הבריאות היום (ה', 12:30), מאושפזים עתה בבתי החולים בישראל 1,726 חולי קורונה. 1,120 חולים במצב קשה, מהם 411 במצב קריטי ו-332 מונשמים. מספר המתים מתחילת המגיפה: 4,975. אתמול אובחנו 7,385 מאומתים חדשים, מתוך 85,925 אלף בדיקות שנערכו. מקדם ההדבקה עומד על 0.99.

נושאים קשורים:  פרופ' צחי גרוסמן,  תחלואת ילדים,  קורונה,  המוטציה הבריטית,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
06.02.2021, 06:43

1. יש מקרים חיוביים, לא תחלואה. התחלואה הקלינית המשמעותית בילדים היא נמוכה ביותר, פחות משפעת או rsv.
כעת גם ניתן לחסן מורים ותלמידים עם מחלות רקע.
2. התפשטות המקרים החיוביים ממשיכה גם כשמערכת החינוך סגורה. השפעת מערכת החינוך עצמה שולית.
3. הנזק הנגרם לילדים מהמשך סגירת המערכת עצום: נשירה מלימודים (קרוב ל-50%), השמנה, התמכרויות, דיכאונות ותחלואה נפשית.
ישראל היא כמעט אלופת העולם בסגירת מערכת החינוך, מכל האמור לעיל, המשך הסגירה שקול להתעללות פלילית בילדים בקנה מידה חסר תקדים.
אגב, אין באמ״ן מומחים לרפואה או אפידמיולוגיה. מדובר ביחידת מודיעין המופעלת ע״י הממשלה למטרות תעמולה.