COVID-19 בישראל

מנהלי בתי החולים קוראים לציבור בישראל: "לכו להתחסן"

בפנייה שפרסמו ב-ynet מתארים שבעת מנהלי בתי החולים הגדולים את המאבק הקשה על חייהם של חולי הקורונה וקוראים לציבור בישראל: "עד עכשיו הנגיף ניצח אותנו. אם נתחסן - נוכל לנצח אותו"

מגיפת הקורונה בישראל. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שבעה מנהלי בתי החולים הגדולים בישראל יצאו הבוקר (ה') בקריאה לציבור: "עד עכשיו הנגיף ניצח אותנו. אם נתחסן - נוכל לנצח אותו". בפנייתם לציבור מדגישים מנהלי בתי החולים כי החיסון לקורונה בטוח וכי הוא "צו השעה. ככל שציבור המחוסנים יהיה גדול יותר – כולנו נוכל לחזור לחיים רגילים".

מנהלת המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל, מנכ"ל "איכילוב" פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי שיבא פרופ' יצחק קרייס, מנהל "הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי הדסה, מנהל "סורוקה" ד"ר שלומי קודש ומנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעד ברהום, פרסמו את פנייתם לציבור בישראל ב-ynet: "במערכה נגד הנגיף", כתבו, "החיסון הזה הוא צו השעה. בלעדיו יהיה לנו קשה מאוד להביס את המחלה. מי שיתחסן יגן לא רק על עצמו ממחלה קשה אלא גם על אחרים".

בין השאר כתבו: "בשבועות האחרונים חווה מדינת ישראל את אחד המשברים הרפואיים הגדולים בתולדותיה. אלפי חולי קורונה במצב קשה מטופלים בבתי החולים. גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, נאבקים על חייהם, נלחמים על כל נשימה. במחלקות הקורונה מתים מדי יום עשרות חולים. אסון רודף אסון... מאות אלפי משפחות איבדו את פרנסתן. הורינו המבוגרים מבודדים מהעולם. הילדים שלנו מתגעגעים לחברים שלהם ולשגרת יומם. כולנו משלמים את מחיר המגיפה – בבריאות, בחיים, בכלכלה".

מנהלי בתי החולים מציינים כי ממידע שנאסף עולה כי "החיסון עושה את העבודה: שיעורי התחלואה הקשה והאשפוז בקרב בני 60 ומעלה, שחוסנו ראשונים ולכן צפויים להיות מוגנים ראשונים, ירדו באופן משמעותי". המנהלים מתייחסים גם לנושא הוריאנטים החדשים ומדגישים כי החיסון יעיל גם נגדם, "אם לא באופן מלא לפחות חלקית. החיסון הזה לא רק יעיל, הוא גם בטוח", הם כותבים – "ממעקב אחרי עשרות מיליוני מתחסנים שחוסנו בחיסון הזה, כולל בישראל, עולה כי שיעור תופעות הלוואי שנגרמות כתוצאה ממנו אינו גבוה ורובן המוחלט קלות וחולפות".

מנהלי בתי החולים מסיימים את פניית לציבור "החל מהבוקר רשאי כל אדם בישראל שגילו 16 ומעלה להתחסן נגד קורונה. במערכה נגד הנגיף החיסון הזה הוא צו השעה. בלעדיו יהיה לנו קשה מאוד להביס את המחלה... עד עכשיו הנגיף ניצח אותנו. אם נתחסן – נוכל לנצח את הנגיף. לכו להתחסן!".

נושאים קשורים:  מנהלי בתי חולים,  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  ד"ר מיכאל הלברטל,  פרופ' יצחק קרייס,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' זאב רוטשטיין,  ד"ר שלומי קודש,  פרופ' מסעד ברהום,  חיסון לקורונה,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
05.02.2021, 17:54

לדבר סתם אין טעם כחלק גדול מידי של אכלוסיה בארץ אבדו את ההיגיון, המון מורדים וסרבנים . צריך להוציא חוק זכאות לטיפול חולי קורונה - מישאלא התחסן ללא סיבות רפואיות לא זכאי לטיפול רפואי. אין קשר בין דמוקרטיה וחוק חיסונים. שיפסיקו לעשות ספקולציות.