חדשות

ב"פדה-פוריה" ביצעו ניתוח מורכב לפגית במשקל 660 גרם

עקב משקלה הזעיר, תיקון הבעיה במערכת העיכול של הפגית חולק לשני ניתוחים. הראשון, ניתוח חירום מציל חיים, בוצע כששקלה 600 גרם בלבד

פג באינקובטור. צילום: שאטרסטוק

לראשונה, במרכז הרפואי פדה-פוריה, בוצע ניתוח מורכב לתיקון מערכת העיכול של פגית. הפגית שנולדה בשבוע 30+3 ובמשקל לידה נמוך, 660 גרם בלבד, טופלה אחרי לידתה בפגיית המרכז הרפואי ואובחנה אצלה בעיה במערכת העיכול.

לדברי ד"ר טטיאנה סמולקין, מנהלת הפגייה, "בגיל יומיים, היתה לה בטן תפוחה וצילום בטן שביצענו הצביע על בעיה שחייבה ניתוח - התינוקת סבלה מחסימת מעי בגלל meconium eleus. ד"ר איגור שייקיס, כירורג ילדים, בדק את הפגית והוחלט לבצע ניתוח כדי להקל על מצבה. עקב משקלה הזעיר של התינוקת, הניתוח המתוכנן חולק לשני ניתוחים. הראשון, להוצאת סטומה, בוצע כשהפגית היתה במשקל 600 גרם והוגדר כניתוח חרום מציל חיים והוא עבר בהצלחה. לאחר הניתוח הפגית הרגישה טוב יותר והצליחה לאכול  ולגדול".

בגיל שלושה חודשים לערך, שוחררה הפגית מהפגייה כשהיא שוקלת 2,035 גרם והיתה במעקב של כירורג הילדים במסגרת מרפאות החוץ של המרכז הרפואי. בהמשך, בתחילת ינואר, בגיל שבעה חודשים, ביצע ד"ר שייקיס ניתוח להשלמת התיקון וסגירת הסטומה כדי שכל מערכת העיכול תעבוד באופן פיזיולוגי מלא. לאחר הניתוח היא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ולאחר כשבוע היא חזרה לביתה במצב טוב.

ד"ר רן שטיינברג, מנהל שירות כירורגיה ילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה, שהוא גם מנהל מחלקת כירורגיה ילדים ברמב"ם, ציין כי השירות שמופעל במסגרת מחלקת הילדים בפדה-פוריה נותן מענה מלא. "המשמעות היא שכירורג ילדים נמצא כאן במחלקה חמישה ימים בשבוע, וד"ר שייקיס הוא אחד המומחים שלנו אשר נותנים מענה למקרים דחופים וגם במסגרת מרפאת כירורגיית ילדים. צוות כירורגיית ילדים מבצע כאן כל שבוע ניתוחים אלקטיביים מגוונים כמו תיקוני בקע מפשעתי, תיקוני בקע טבורי, אשכים טמירים וניידים, בנוסף לפתרון ניתוחי של בעיות כירורגיות דחופות, חלקם מורכבת, כמו במקרה זה של הפגית".

נושאים קשורים:  פגייה,  ד"ר טטיאנה סמולקין,  ד"ר רן שטיינברג,  כירורגיה ילדים,  חדשות,  ד"ר איגור שייקיס,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות