COVID-19 בישראל

יו"ר איגוד המרדימים: "אנחנו נמצאים באירוע רב נפגעים מתגלגל"

מחסור של 400 תקנים לרופאים מרדימים נותן עתה אותותיו: עשרות ניתוחים בוטלו, עומס כבד על המרדימים במחלקות טיפול נמרץ קורונה וחשש לפגיעה באיכות הטיפול

מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

עשרות אם לא מאות ניתוחים בוטלו עד כה ופעילויות חדרי הניתוח הצטמצמו ביותר מ-25% ברבים מבתי החולים כיוון שרופאים מרדימים הועברו ליחידות טיפול נמרץ קורונה שהעומס בהן גדל והולך.

"חסרים כיום בישראל לפחות 400 תקנים לרופאים מרדימים. 750 המרדימים שיש כיום במערכת הבריאות הם הרבה מתחת לתקן הנדרש. המחסור הזה הוא בגדר בור עמוק. מספר חדרי הניתוח בישראל גדל ב-40% בעשור האחרון אבל במקביל לא חל גידול דומה במספר המרדימים", כך אמר ד"ר שי פיין, מנהל מערך ההרדמה, חדרי ניתוח וטיפול נמרץ ב"אסותא-אשדוד", המשמש כיו"ר איגוד הרופאים המרדימים בראיון לאדיר ינקו מ-ynet.

"במשך שנים אנחנו מתריעים על הזנחת תחום ההרדמה, על המחסור החמור בתקנים ועל החשש כי הרופאים לא יוכלו לעמוד בעומס וייאלצו לבטל ניתוחים חשובים. נוכח הזינוק החד במספר החולים הקשים בגל השלישי של הקורונה, האזהרות מתממשות עכשיו – אנחנו נמצאים באירוע רב נפגעים מתגלגל", הדגיש ד"ר פיין.

גם ד"ר זוהר טרדלר מ"בילינסון" תיאר את העומס הכבד המוטל על המרדימים ועל השחיקה והמתח הגבוה שבו הם נמצאים עתה. "בחודש האחרון", סיפר, "עלינו משני מטופלים במחלקת טיפול נמרץ קורונה ל-15-14 – שיעור ענק. כל אחד מהם מצריך מ-50% עד 100% יותר התעסקות רפואית מאשר מטופל בטיפול נמרץ רגיל שאיננו חולה קורונה. הטיפול בחולים אלה מורכב ומתנהל בתנאים קשים עבור הרופא המטפל הלבוש שעות רבות בחליפת המיגון. העומסים הללו עלולים למנוע טיפול מיטבי ולגרום לפספוס במקרים רבים".

נושאים קשורים:  איגוד המרדימים,  טיפול נמרץ,  19-COVID,  ד"ר זוהר טרדלר,  ד"ר שי פיין,  הרדמה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.01.2021, 11:17

בפעם האחרונה שדיברתי עם שי פיין, הוא הציע לי - ולמרדימים בכירים נוספים - תקן עם משכורת על גבול הגיחוך...
שפרו התקנים, הן כמותית והן איכותית

אנונימי/ת
20.01.2021, 22:07

שוב אותו קישקוש בלבוש של ״חסרים מרדימים״ ושוב התבכיינות. במדינות מתקדמות רבות קיים תפקיד מכובד של ״אחות מרדימה״ או באנגלית ״ANESTHESIA NURSE”. רק שאצלינו....ששששש...שלא ישמעו...אוי וואואי!!! שתדעו לכם שאחות כזו עם נסיון יכולה לנהל ניתוחים שיגרתיים בלי שום בעייה. אם כרגע יש כל כך הרבה עומס על המרדימים תפסיקו את השרפ׳ים וקיצורי תורים ותתחילו לעבוד בוקר ערב. ״למען המטופל״, נכון? אבל...איך לא, הכסף מדבר, איך לעצור את מקור הפרנסה הטובה של כולם? תפסיקו לזרוק אבק בעיניים של הציבור. באמת אתם חושבים שבמשרד העוצר עובדים ממש ילדים? אם ביקורת קשה ועמוקה של משרד העוצר לא נכנסה ממש טיפונת בעיניינים של ניהול המארכת זה רק בגלל שכרגע אין אלטרנטיבה. כרגע...

21.01.2021, 12:01

תודה על כל הבוץ
זו נקודת התחלה שמרדימים אינם שקופים בעיניך , הרואה ואינו נראה.
עמיתינו בארה"ב בועטים בעצמם על סמכויות היתר והנשכנות הפוליטית של אחיות הרדמה.
ארה"ב היא מדינה מ פ ג ר ת כשזה בא לבריאות הציבור.
גדלתי שם ואני אומר זאת באחריות.
אמנם אין לירוק לבאר ממנה שותים אבל מימיה כה עכורים , והתמותה שם מנקרת עיני כל השרים
"כמה שירים אפשר לכתוב על אמריקה".

אחיות הרדמה זה פתרון עולמי לשוקי בריאות מפגרים או בעולם שלישי.

אני קצת קצת עוסק בחינוך רפואי ויש מספיק מה ללמד מתמחי קריטיקל , רופאי חירום , סטאז'רים ופארהמדיקים בתחומי הרדמה

לכוחות סיעוד עם כל הכבוד יש עודף משימות as is

אנונימי/ת
22.01.2021, 08:56

מתן סמכויות נרחבות יותר לאחיות והכשרה יעודית, זה בהחלט דבר מבורך ואף הוכיח עצמו בתחומים מסוימים כגון טיפול תומך, יולדות ועוד.
אם זאת למרות מה שחושבים ניהול ניתוח ( גם שגרתי), מורכב יותר מ"סתם לנמנם" ליד המכונה. עם כל הכבוד לציוותי הסיעוד לקבל את ההכשרה שנלמדת משך 7 שנות רפואה ועוד מספר שנות התמחות , בפחות מ 1/3 מהזמן וכמה קורסי הכשרה, בלתי אפשרי !. דומה הדבר לצפות שאדם יכתוב ספר מבלי שלמד את ה א-ב'. זו פגיעה באיכות הטיפול. כדי לפצות על תקנים, צריך להוסיף תקנים. לא מחליפים רופא באחות או אח ברופאה.