מחקרים COVID-19

פתיחת התיכונים מעלה משמעותית את סיכוי ההדבקה בקורונה

חוקרים מהאוניברסיטאות בן גוריון בנגב ו"הרווארד" בחנו את קצב ההדבקה בנגיף הקורונה בילדים לאחר פתיחת בתי ספר במדינת פלורידה לעומת לימודים מרחוק. הנה הממצאים

תלמידי תיכון במגיפת הקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

חוקרים מהאוניברסיטאות בן גוריון בנגב והרווארד בחנו את קצב ההדבקה בנגיף הקורונה בילדים לאחר פתיחת בתי ספר במדינת פלורידה. נמצא שבמחוזות שבהם פתחו את בתי הספר ללימודים פרונטליים נצפתה עלייה בהידבקות נגיף הקורונה, במיוחד בגילאי התיכון, לעומת מחוזות שבהם בתי ספר לימדו מרחוק. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Archives of Disease in Childhood - ADC.

על פי נתונים שניתחו חוקרי אוניברסיטת בן גוריון בנגב וחוקרי אוניברסיטת הרווארד במדינת פלורידה, המדינה היחידה שאוספת נתוני תחלואה מתאימים על פי גיל, נמצא שמחוזות שפתחו בתי ספר ללימוד פיזי הצביעו על עלייה בהדבקות בנגיף הקורונה, במיוחד בגילאי התיכון. במחוזות בהן בתי ספר לימדו מרחוק, לדוגמה, על ידי "זום", לא ראו עלייה בהדבקות הקורונה.

אורן מירון, דוקטורנט של פרופ' נדב דוידוביץ' מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון בנגב, עקב אחרי נתוני תחלואה במשך עשרה ימים לפני פתיחתם מחדש של בתי הספר ללימודים פרונטליים ובמשך עשרים ימים נוספים לאחר פתיחתם מחדש. באמצעות השוואת בתי ספר שנפתחו מחדש עם בתי ספר שהמשיכו בלימוד מרחוק, נצפתה עלייה בשיעור התחלואה בנגיף הקורונה, במיוחד בטווח הגילאים 14-17.

"המחקר מעיד שכדאי לבחון את הרחבת הלימוד מרחוק בבתי ספר, באופן מונגש ומותאם לחלקי האוכלוסיה השונים, בדגש על אזורים שאינם ירוקים ובמיוחד בגילאי התיכון", אומר פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון. "הצורך לכך בישראל מתחזק לאור העלייה בהידבקות הקורונה והעדר היכולת לחסן את רוב התלמידים בשל גילם הנמוך. למערכת החינוך חשיבות רבה בהתפתחות הקוגניטיבית והנפשית של הילדים ויש להשקיע את המשאבים הנדרשים בתקופה המורכבת בה אנחנו נמצאים".

"לניתוח שלנו יש השלכות משמעותיות עבור כל מדינה המנסה לקבל החלטה באם לפתוח פיזית את בתי הספר בעוד הם נלחמים בשיעורי ההדבקה", מסביר החוקר מירון. "החיסונים לא ניתנים לילדים בתחילה ולכן יש חשיבות עליונה לצמצם את שיעורי ההדבקה באמצעות סגירת בתי ספר".

במחקר השתתפו גם החוקרים: קון-הסינג יו ויצחק קוהאנה מהמחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית בבית הספר לרפואה של הרווארד ורחל וילף-מירון מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב.

נושאים קשורים:  19-COVID,  הידבקות בנגיף,  בתי ספר תיכונים,  חדשות,  אוניברסיטת בן גוריון,  פרופ' נדב דוידוביץ',  מחקרים
תגובות