COVID-19 בישראל

היערכות לעומס תחלואה: הפעילות האלקטיבית בבתי החולים תופסק

נוכח הצפי לעלייה בתחלואה בימים הקרובים, משרד הבריאות הורה להפסיק זמנית ניתוחים שאינם דחופים ואת פעילות מרפאות חוץ ולהיערך לפתיחת מחלקות קורונה נוספות

מחלקת קורונה בישראל. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

משרד הבריאות הנחה אתמול (א') את בתי החולים להיערך מחדש להפסקת הפעילות האלקטיבית - ניתוחים שאינם דחופים ופעילות מרפאות חוץ, וזאת לאור העלייה המסתמנת שוב בתחלואת הקורונה.

בהודעה שהועברה למנהלי בתי החולים, כתב המנכ"ל פרופ' חזי לוי: "פעילות אלקטיבית תיעשה רק בהתאם ליכולות בתי החולים לאור פתיחת מחלקות קורונה נוספות, והידרשות לצוות מיומן, לרבות מרדימים, לצורך טיפול בחולים מורכבים".

על פי ההנחיה: בתי החולים יפתחו בתקופה הקרובה מחלקת קורונה חדשה בכל פעם כאשר התפוסה עולה מעל 80%. "אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של 300-200 חולים קשים/מונשמים/ קריטיים. יש להתמודד עם עומס התחלואה הצפוי", ציין מנכ"ל משרד הבריאות.

עוד כתב פרופ' לוי: "אנו נמצאים בתקופה מורכבת של עלייה מהירה בתחלואה אל מול מבצע חיסונים גדול ואי בהירות בנוגע להיענות האוכלוסיה. אבקש מכולכם לנהוג באחריות אישית, בנחישות ובערבות הדדית, כפי שאתם נוהגים מאז תחילת המשבר. בטוחני, שכפי שידענו להתמודד באירועי חירום בעבר, נצלח זאת יחדיו גם הפעם".

נושאים קשורים:  ניתוחים אלקטיביים,  מחלקות קורונה,  פרופ' חזי לוי,  בתי חולים,  משרד הבריאות,  19-COVID
תגובות

על הרופאים להתנגד לזוועה הזו,
אין מחלות מיוחסות, גם לא קורונה!

29.12.2020, 00:11

זה כבר פשע חייבים להיתנגד לדמגוג לוי מרפאות חוץ חשובים מה זה הטירוף הזה לקדש את הקורונה אנשים עם ממצא בגרון שלא יקבלו מעקב ובדיקה יפתחו סרטן מה יהיה וזה רג דוגמא אחת מתוך 1000 אפשרויות אנשי הרפואה חייבים להיתנגד ולהשמיע את קולם נגד הדבר הזה