חדשות

דליה איציק מועמדת לתפקיד יו"ר דירקטוריון "הדסה"

היו"ר הנוכחי ארז מלצר יסיים בקרוב את תפקידו | נשות "הדסה" מעוניינות למנות את הח"כית לשעבר לתפקיד, אך בהנהלת בית החולים מתנגדים למהלך: "זה נשמע הזוי"

דליה איציק, יו"ר דירקטוריון הדסה צילום: מיכל פתאל/ פלאש 90

ארגון נשות הדסה מתכוון למנות את הח"כ לשעבר דליה איציק ליו"ר דירקטוריון "הדסה" במקום ארז מלצר, שיסיים בקרוב את תפקידו לאחר שש שנים. בדיווח של רוני לינדר ב"דה מרקר" על כך הבוקר (ד') נמסר כי משנודע על כוונה זאת "סוערות הרוחות בהדסה".

המרכז הרפואי הירושלמי מצוי עדיין במסגרת תכנית הבראה שהוטלה עליו ב-2014 ועומדת להסתיים בדצמבר. בהתאם להסכם ההבראה, כל ההחלטות הקשורות במרכז הרפואי תלויות באישור מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר.

לפי הדיווח, נשות "הדסה" הציעו שני מועמדים ליו"ר הדירקטוריון עם עדיפות ראשונה ליו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק, כיום יו"ר חבר הנאמנים של "הדסה אינטרנשיונל". המועמד השני הוא פרופ' חזי אופיר, חבר דירקטוריון "הדסה". השכר בתפקיד היו"ר הוא כ-20 אלף שקל בחודש.

בדיווח נמסר כי מתנגדים באופן חד ונחרץ למינוי איציק לתפקיד זה הוא מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין וחברי הנהלת בית החולים. רוטשטיין אמר: "זה נשמע כל כך הזוי שאין לי מה להגיד - כאילו שמישהו מתבדח. יו"ר ועד מנהל של מערך רפואי בסך שלושה מיליארד שקל ו-5,000 עובדים צריך מינימום מסוים של הבנה עסקית וידע בכלכלת בריאות, השכלה וניסיון של אנשי עסקים, בעיקר בתקופת הקורונה וחודש וחצי לפני סיום הסכם ההבראה". עוד טען כי יש להאריך את כהונתו היו"ר מלצר "כדי לשמור על יציבות המוסד".

מנשות "הדסה" נמסר בתגובה כי "סיום כהונת מלצר סופית. יש שני מועמדים ראויים לתפקיד ולשניהם ניסיון רב שנים".

נושאים קשורים:  דליה איציק,  ארגון נשות הדסה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  פרופ' חזי אופיר,  חדשות,  דירקטוריון הדסה,  מינוי
תגובות