COVID-19 בישראל

לראשונה: בדיקות סרולוגיות בבתי ספר במסגרת פיילוט של "שיבא"

המיזם של "שיבא" ללימודים בצד הקורונה: בדיקות סרולוגיה לאיתור בעלי נוגדנים ובדיקות אנטיגן מהירות יסייעו ביצירת "כיתות בטוחות" ובמניעת תחלואה בבתי הספר

בדיקות לתלמידי בתי הספר. צילום: דוברות "שיבא"

כחלק מהובלת המאבק הלאומי בקורונה וקידום החזרה לשגרה לצד הקורונה, החל אתמול (א') המרכז הרפואי שיבא בפיילוט ראשון מסוגו במערכת החינוך - בתיכון גימנסיה הרצליה בתל אביב ובכפר הנוער "ביכורים" במועצה האזורית אשכול - שנועד לאפשר חזרה בטוחה ללימודים על ידי הפיכת כיתות ובתי ספר ל"בועה מוגנת" מפני הנגיף.

במסגרת הפיילוט, שנושא את השם "חיים בטוח – לומדים לצד הקורונה" ואותו מובילה היחידה למניעה ובקרת זיהומים ב"שיבא" בראשותה של פרופ' גילי רגב-יוחאי, ייערכו לתלמידים בדיקות סרולוגיה לאיתור בעלי נוגדנים ובדיקות אנטיגן מהירות לאיתור מאומתים, שיסייעו ביצירת "כיתות בטוחות" ובמניעת תחלואה בבתי הספר. את הבדיקות הסרולוגיות תבצע חברת טרגט מרקט במסגרת שיתוף פעולה עם "שיבא".

יש לציין כי המיזם כבר פועל מספר חודשים בתחום החברות והארגונים, וכעת, מסורים ב"טרגט מרקט", מתחיל גם בבתי ספר במטרה להחזיר את המשק לעבודה ואת התלמידים לכיתות.

לצורך ביצוע בדיקות האנטיגן הכשירה יחידת הזיהומים של שיבא צוות ייעודי, הכולל את אחות בית הספר, אנשי מעבדה מבית הספר, מתנדבי מד"א בוגרי בית הספר או תלמידי י"ב, שיפעלו בפיקוח ובליווי של פרופ' רגב-יוחאי וצוות יחידת הזיהומים.

בכל מקרה של תשובה חיובית לקורונה, תיערך גם בדיקת קורונה רגילה  (PCR) וכל הקפסולה של התלמיד או המורה תוצא לבידוד, עד לסיום תחקיר משרד הבריאות. במהלך ימי הבידוד יגיעו כל המבודדים, אחת ליום, לדרייב אין שיוצב בכניסה לבית הספר לצורך בדיקת קורונה יומית ואיתור נדבקים.

פרופ' רגב-יוחאי מסרה: "אחד האתגרים הגדולים בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, הוא פתיחת מערכת החינוך. הרעיון הוא לייצר מעין 'בועה מוגנת', שתאפשר למידה בטוחה בימי קורונה. לשם כך, התלמידים יעברו תחילה בדיקות סרולוגיות שיזהו מי מהתלמידים או המורים מחוסנים זמנית נגד הקורונה. המשתתפים שלא יהיו מחוסנים יעברו סיקור דו-יומי על ידי בדיקת אנטיגן מהירה שמבוצעת במקום ומזהה מיידית אדם שנדבק ונמצא בשלבים ראשונים, בטרם מופיעים סימנים של המחלה. גיבשנו ב'שיבא' את הפרויקט הזה מתוך הבנה שהמגיפה הזאת תישאר איתנו וחייבים לחזור לשגרה בטוחה לצד הקורונה".

ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא שיבא לילדים, הוסיף: "במציאות המורכבת שהקורונה כופה עלינו, אנחנו חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולבוא עם פתרונות יצירתיים וחדשניים שיאפשרו ניהול של שגרה -במיוחד בכל מה שקשור לחינוך ילדינו. היוזמה הזו היא השלב הראשון ביצירה של 'בועה בטוחה' לילדים ולצוותים החינוכיים. אנחנו מקווים שמכאן תצא הבשורה לשאר מערכת החינוך ולמגזרים נוספים".

נושאים קשורים:  שיבא,  בדיקות סרולוגיות,  קורונה,  גימנסיה הרצליה,  תלמידים,  בתי ספר,  חדשות,  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  ד"ר איתי פסח
תגובות