קורונה בישראל

100 ישראלים ישתתפו בניסוי לחיסון של המכון הביולוגי בנס ציונה

עשרות מתנדבים פנו מיוזמתם לבתי החולים בבקשה להשתתף בניסוי הקליני בתכשיר החיסון לקורונה שפותח בישראל | מפתחי חיסון Brilife: "הוא נראה מבטיח"

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

בסוף החודש או בתחילת החודש הבא, לפחות כך על פי המתוכנן, אמורים להתחיל שלבי הניסוי הקליני בבני אדם בתכשיר החיסון שפותח במכון הביולוגי בנס ציונה. אתמול (ב') נמסר כי שמו המסחרי של תרכיב החיסון הישראלי יהיה Brilife.

פרופ' שמואל שפירא, מנהל המכון הביולוגי, מסר: "יצאנו לדרך עם הפרויקט הזה לפני תשעה חודשים, ב-2 בפברואר. עתה אנחנו נכנסים להקפה האחרונה בסוף אוקטובר. השם המסחרי הורחב מ-Br – בריאות ל-il – ישראל ו-life - חיים". פרופ' שפירא הודה לשר הביטחון בני גנץ "על הרוח הגבית שהעניק לפרויקט והוסיף: "נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל, וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית".

לפי התכנית, בשלב הראשון בניסוי הקליני ישתתפו בני 18 עד 55, כולם בריאים. כ-100 גברים ונשים פנו מיוזמתם לבתי חולים בבקשה להשתתף בניסוי. כמה מהנסיינים יקבלו חיסון דמה במסגרת קבוצת ביקורת ואחרים יקבלו את החיסון האמיתי כדי לבחון את השפעתו. רק אם שלב ראשוני זה בניסוי יצליח יחלו השלבים המתקדמים יותר ובהדרגה יצטרפו לכך כמה  אלפי ישראלים.

פרופ' יוסי קרקו מהאגף לרפואה פנימית והיחידה לפרמקולוגיה ב"הדסה עין כרם", שאמור ללוות את הניסוי, אמר בהקשר זה לערוץ 12: "אנו ממתינים לעוד כמה אישורים כדי לצאת לדרך בתחילת נובמבר.  הפאזה הראשונה בניסוי היא זהירה יותר ונועדה לבחון את בטיחות התרכיב. רק אם הכל יתנהל בהתאם, נצא לשלב השני. יש לנו אמונה שלמה שתרכיב החיסון הזה פותח בצורה הטובה ביותר. הוא נראה מבטיח. יש סיכוי טוב שייצר את התגובה החיסונית שאנו מעוניינים בה - כך עולה מתוצאות המחקרים שנעשו בבעלי חיים".

פרופ' קרקו מסר כי ל"הדסה" הגיעו פניות רבות של מתנדבים לניסוי, "הרבה מעבר למה שאנחנו זקוקים". בשלב הראשון יהיו 40 משתתפים מכל בית חולים - אנשים בריאים עד גיל 55, שאינם צורכים תרופות וללא מחלות רקע. בשלב השני ייקחו חלק שמונה מרכזים רפואיים ישראליים עם כ-1,000 משתתפים וביניהם יהיו גם מבוגרים יותר וכן אוכלוסיות שבסיכון. כל הנסיינים יעברו לפני קבלת התרכיב בדיקות מקיפות ביותר.

במהלך הניסוי יילקחו מהנסיינים מדדים קליניים שונים ודגימות דם. הם יעברו תקופת ניטור ומעקב לפני תחילת הניסוי ובמהלכו.

בשלב השלישי בניסוי ועל בסיס הממצאים שיצטברו משני השלבים הקודמים, אמורים כבר להשתתף 30-15 אלף נסיינים. אז תיבדק מידת יעילות התרכיב כאשר היעד שיושג שיעור יעילות של לא פחות מ-70%. בשלבים שלאחר מכן יוגשו הבקשות לאישור שימוש באוכלוסיה הכללית.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  פרופ' יוסי קרקו,  ניסוי קליני,  חדשות,  קורונה,  חיסון ישראלי
תגובות