קורונה בישראל

התור בוטל: ההמתנה הארוכה לטיפולים בבתי החולים מתארכת עוד

בעקבות מחסור באנשי צוות הנמצאים בבידוד והנחיית משרד הבריאות לבטל טיפולים לא דחופים - יותר ויותר מטופלים מקבלים הודעות על ביטול תורים שנקבעו מזמן

"אם הניתוח שעברתי באמצעות הביטוח הפרטי היה מתבצע באמצעות השב"ן, הייתי נדרשת להשתתפות עצמית של כ-8,000 שקל וגם לעלות השתתפות עצמית ליעוץ טרם הניתוח" (צילום: אילוסטרציה)

בעקבות הנחיה של משרד הבריאות לבתי החולים לדחות טיפולים לא דחופים וניתוחים אלקטיביים, הודיע אתמול מנהל "הדסה עין כרם", פרופ' יורם ויס, כי המחלקה האורולוגית תצומצם ל־15 מיטות. לאחר מכן ברוטציה, במידה שהדבר יידרש, יצומצמו מחלקות אחרות. כן הורה לצמצם ככל הניתן את מספר המיטות במחלקה לטיפול נמרץ.

חולים כרוניים במחלות שונות, ללא קשר לקורונה, ובקבוצות גיל שונות מקבלים בימים האחרונים הודעות על דחיית תורים ומעקב שנקבעו להם במרפאות החוץ בבתי החולים. הדחיות הן לעתים עד אמצע 2021. מטופלים שניסו לברר את סיבות הדחייה קיבלו תשובות כמו "יש עומס כבד בגלל מגיפת הקורונה, המצב שלך לא נחשב דחוף". אחרים קיבלו זימון לשיחת וידיאו או שיחת טלפון עם הרופא-המטפל במקום לקיים פגישה פרונטלית.

בין השאר קיבלו הודעות דחייה כאלו מבוגרים שהמתינו לניתוחי עיניים וגם צעירים עם בעיות ותלונות שונות. אחד המקרים הללו מתואר הבוקר (ד') בדיווח ב"ידיעות אחרונות": חייל משוחרר מחכה למעלה מחודש ל-CT ראש עקב כאבי ראש כרוניים והתקפים חריפים שנמשכים שבועות. הוא קיבל אתמול, יום לפני מועד התור שנקבע לו, הודעה על דחייה. ההסבר שקיבל ממרפאת החוץ בבית החולים אליו הופנה: איש צוות רפואי שאמור היה לבצע את הבדיקה נכנס לבידוד ואין לו מחליף. במקום זאת נשלח ל-MRI והתור נקבע לעוד שלושה חודשים.

במקרה אחר: תור שנקבע למטופל קשיש לרופא מומחה לצורך מעקב במרפאה מקצועית בוטל, לאחר שלוש דחיות קודמות, 24 שעות לפני המועד, ללא קביעת תור חדש ומאותה סיבה: "הרופא בבידוד".

נושאים קשורים:  ניתוחים אלקטיביים,  פעילות אלקטיבית,  ביטול תור,  פרופ' יורם ויס,  קורונה,  מרפאות חוץ,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות