קורונה בישראל

מתווה להגבלת הפגנות ותפילות יוצג הבוקר לקבינט הקורונה

פרופ' רוני גמזו דורש להחמיר את ההגבלות על הציבור | שר המשפטים: "רק אנשי מקצוע בתחום בריאות הציבור יקבלו החלטה על הגבלת הפגנות ולא חברי הממשלה שנמצאים בניגוד עניינים"

הפגנת מחאה בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

הבוקר (ד') צפוי קבינט הקורונה להתכנס מחדש כדי לדון בהידוק ההגבלות בסגר, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. הדיון ייערך לאחר שאתמול דנו חברי קבינט הקורונה כמעט תשע שעות בנושא זה אך לא הגיעו להסכמה בעיקר כיצד להפעיל הגבלות על ההפגנות.

לפני שהישיבה פוזרה סוכם לאמץ את הצעת שר החוץ גבי אשכנזי, להקים צוות בין-משרדי שיגבש מתווה מסודר להפגנות ולתפילות והוא יוצג הבוקר לקבינט הקורונה כדי לקבל את החלטה הסופית.

פרופ' רוני גמזו גם דורש לאשר הגבלות אלו: צמצום בפעילות במקומות העבודה; צמצום הפעילות במגזר הפרטי מתחת ל-50%; איסור התקהלויות מכל סוג שהוא; סגירה מלאה של השווקים כולל שוק ארבע המינים המופעל לקראת סוכות; אכיפה מוגברת וגם איסור להפעיל מקוואות.

בישיבה הסוערת שקיימו השרים תוך חילופי האשמות והשתלחויות הדדיות ואיומים, דרש שר המשפטים אבי ניסנקורן שרק אנשי מקצוע בתחום בריאות הציבור יקבלו את ההחלטה בנושא הגבלת ההפגנות ולא חברי הממשלה שנמצאים בנגוד עניינים.

כזכור וכפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", בישיבה של ועדת הקורונה שנערכה בתחילת החודש, ציינה ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-סיטון, כי "ממחקר אפידמיולוגי שאנחנו קיבלנו יש שם אפס נדבקים. אין שום נתון על הדבקות אינטנסיביות בהפגנות".

יש לציין כי מחקר שפורסם ביוני בארה"ב ונעשה על ידי ה-National Bureau of Economic Research, מצא כי אין ראיה לכך שהפגנות העלו את מספר חולי הקורונה באותם מקומות שבהן נערכו וכי המפגינים לא הפיצו את הנגיף ביניהם. מחברי הדו"ח הסתמכו על נתונים שנאספו ביותר מ-300 ערים גדולות בארה"ב שבהן התקיימו הפגנות מחאה נגד הממשל והמשטרה ויחסה לשחורים.

אלא שאתמול אמר פרופ' גבי ברבש באולפן חדשות 12 וכן ראיון לתחנת הרדיו FM103 כי היה מורה "להפסיק את ההפגנות, גם בגלל זה שאני מפחד שנדבקים שם. לפני איזה שבועיים אמרתי שאין עדויות להידבקות ולהגברת תחלואה אחרי ההפגנות שהיו בארה"ב, אבל לפני שבוע יצא מאמר שהראה שבמקומות שבהם נערכו הפגנות היתה בכל זאת עלייה מסוימת בשיעור התחלואה". פרופ' ברבש לא ציין היכן פורסם דו"ח בנושא זה.

נושאים קשורים:  הפגנות,  מחאה,  תפילות,  קורונה,  פרופ' רוני גמזו,  גבי אשכנזי,  ח"כ יפעת שאשא-ביטון,  פרופ' גבי ברבש,  חדשות,  סגר
תגובות