קורונה עולמי

ה-CDC הודיע שנגיף הקורונה נישא עד 6 מטרים באוויר ובהמשך חזר בו

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות הודיע כי מרחק של שני מטרים אינו מספיק כדי למנוע הדבקה, עדכן את ההנחיות לגבי ריחוק חברתי אך כעבור זמן קצר הסיר את ההנחיה בטענה כי "הנוסח אינו מדויק"

שמירת מרחק במגיפת הקורונה. צילום אילוסטרציה

מסמך חדש שפרסם אתמול  (ב') ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, ובו "עדכון הנחיות בדבר ריחוק חברתי", מעלה את ההערכה לפיה ההנחיה הקודמת על שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם כדי למנוע הידבקות בנגיף קורונה, איננה מספקת. במסמך צוין שההדבקה  בנגיף עלולה לעבור מאסימפטומטי לאדם אחר העומד לידו, לא רק בשיעול או התעטשות אלא גם בנשימה קלה, בשירה ואפילו בדיבור, כך ששני מטרים לא מספיקים בהכרח והנגיף יכול לעבור בין אנשים גם במרחק של יותר משישה מטרים.

במסמך זה התריע ה-CDC כי נגיפים המועברים באוויר הם "מידבקים ביותר ומתפשטים במהירות". כמו כן צוין ש"חלקיקיו הזעירים של הנגיף מרחפים באוויר זמן רב וכך הוא מועבר מאדם לאדם". לפיכך נכללת גם ההמלצה על הצורך לטהר חדרים ומקומות ריקים באמצעות מטהרי אוויר וחומרי חיטוי.

בעבר נטען שהנגיף מועבר בצורה טיפתית כאשר חולה משתעל או מתעטש ואיננו עוטה מסיכה. בעדכון האחרון של ה-CDC נאמר כי הנגיף עלול לעבור בארוסולים נשימתיים וחלקיקים קטנים הנוצרים בשיעול ובהתעטשות, בעת שירה בציבור, דיבור או נשימה (כמו בחדרי כושר) וגם בעת ישיבה במסעדה בסמיכות קרובה. עדכון ההנחיות מתייחס לצורת ההדבקה במקומות סגורים. כמו כן קיימת ההערכה העדכנית שחלקיקי הנגיף נשארים באוויר זמן רב יותר מכפי שהעריכו קודם לכן.

אלא שבאופן מוזר, כמה שעות בלבד לאחר שהודעה זאת עלתה באתר ה-CDC וכאשר גירסה קודמת שלה הופיעה שם עוד ביום שישי ובהמשך צוין לגביה שהיא רק בגדר טיוטה – הוסרה ההודעה כליל מהאתר בנימוק די מוזר שעלתה בטעות, שאיננה משקף את עמדת ה-CDC וכן שיתפרסמו בקרוב עדכונים חדשים בנוסח מדויק יותר. ההתייחסות לטעות היא בעיקר לגבי השימוש במינוח ש"זו הדרך העיקרית בהעברת הנגיף מאדם לאדם". דוברות ה-CDC מסרה ל"ניו יורק טיימס" כי ניסוח מדויק יושלם בקרוב.

לקריאה נוספת מהדיווח על השינוי המפתיע, כפי שפורסם אמש ב"בוסטון גלוב", קיראו כאן.

נושאים קשורים:  ריחוק חברתי,  CDC,  קורונה,  חדשות,  הנחיות לציבור,  הדבקה אירוסולית,  נגיף הקורונה
תגובות