קורונה עולמי

דו"ח בינלאומי חושף: יותר מ-7,000 עובדי צוותים רפואיים בעולם מתו מקורונה

ארגון אמנסטי קרא לכל ממשלות העולם לנקוט צעדים דחופים כדי להגן על חייהם של עובדי הבריאות: "הרבה מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית"

צוות רפואי במחלקת קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

יותר מ-7,000 מחברי הצוותים הרפואיים בעולם מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. כך לפי דו"ח של "אמנסטי אינטרנשיונל" שפורסם הלילה (ה') על ידי סוכנות החדשות הבינלאומית AP.

לפי הדו"ח, המדינה עם מספר הקורבנות הגדול ביותר בקרב עובדים אלה היא מקסיקו - 1,320, אחריה ארה"ב - 1,077 מתים וברזיל - 634 מתים. אחריהן, הודו עם 573 קורבנות מקרב הצוותים הרפואיים ודרום אפריקה עם 240.

"לכל עובד בצוות רפואי הזכות להרגיש בטוח בעבודתו. זוהי שערוריה שרבים מאותם עובדים שילמו כך את המחיר הגבוה ביותר", הגיב לדו"ח סטיבן קוקברן, ראש המחלקה לרווחה כלכלית ומשפטית ב"אמנסטי אינטרנשיונל".

הארגון הבינלאומי קרא לכל ממשלות העולם לנקוט צעדים דחופים כדי להגן על חייהם של עובדי הבריאות: "עליהן להגדיל את אספקת ציוד המגן האישי, להיות קשובות לדרישותיהם ולתת להם מענה הולם לסביבת עבודה בטוחה ותנאי העסקה מתאימים, ולכבד את זכויותיהם להתאגד ולהתארגן מקצועית".

קוקברן אמר עוד: "לכל אורך תקופת המגיפה ממשלות העולם התהדרו בגבורתם של עובדי ועובדות הרפואה, אבל השבחים הללו נשמעים חלולים כשכל כך הרבה מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית".

ב-13 ביולי פרסמה הארגון הבינלאומי מסמך לפיו עד אז, יותר מ-3,000 עובדי רפואה מתו לאחר שנדבקו בקורונה. נתון זה עלה משמעותית מאז בשל העלייה בתחלואה בגל השני במדינות מסוימות וגם הודות לכך שהארגון קיבל יותר מידע בזמן אמת על היקף הבעיה.

ב"אמנסטי" מעריכים כי המספרים האמיתיים עלולים להיות גבוהים יותר משמעותית בשל דיווח לקוי ברבות מהמדינות וייתכן שקיימת גם הסתרת נתונים. אחת הדוגמאות: מקסיקו, שבה עובדי ניקיון בבתי החולים מהווים חלק ניכר ממניין הנדבקים משום שהם עובדי קבלן ללא זכויות.

נושאים קשורים:  אמנסטי,  צוותים רפואיים,  תמותה,  מגיפת הקורונה,  קורונה,  ציוד מיגון,  מקסיקו,  חדשות
תגובות