חדשות

ב"שערי צדק" בוצע ניתוח רובוטי לתיקון היצרות במוצא אגן הכליה בתינוק

הניתוחים הרובוטיים, שעד כה לא בוצעו בפעוטות, מאפשרים דיוק מירבי, ביצוע חתכים קטנים והחלמה מהירה וקלה לתינוקות

פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה האורולוגית וצוות חדר הניתוח ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ביצעו לאחרונה ניתוח לתיקון היצרות במוצא אגן הכליה בתינוק בן חודשיים וחצי שנולד עם חסימה כלייתית. הניתוח בוצע בהצלחה בשתי הכליות באמצעות רובוט ומאז בוצעו מספר ניתוחים נוספים. הניתוחים הרובוטיים מאפשרים דיוק מירבי, ביצוע חתכים קטנים והחלמה מהירה וקלה לתינוק. יתרון נוסף של הניתוח הרובוטי הוא היכולת לבצע את הניתוח בשתי הכליות בו זמנית - מה שלא נעשה עד כה ובכך לתת פתרון רפואי לבעיה בהליך אחד.

פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה ב"שערי צדק", המבצע את הניתוחים הייחודיים, הסביר: "בעבר, ניתוחים אלה התבצעו רק בניתוח פתוח, עם סבל רב לתינוקות ולעתים ללא הצלחה. הניתוח הרובוטי המשלב טכנולוגיות חדישות מאפשר לנו אחוזי הצלחה גדולים יותר וכמובן מקטין משמעותית את סבל התינוק. החלטנו לפתח את המומחיות בניתוחים אלה בפעוטות כיוון שראינו ששילוב של התמקצעות בניתוחים רובוטיים ושיפור בטכנולוגיות מאפשרים לנו להשתמש בידע לתת מענה ופתרון רפואי לתינוקות בגיל צעיר מאוד".

בעיה של חסימה כלייתית בפעוטות היא בעיה שכיחה ומתגלה במרבית הפעמים באבחון טרום לידתי. ב"שערי צדק" מתבצע מעקב יחד עם מערך המיילדות והנשים עד הלידה ולאחריה ומעקב עם המכון לנפרולוגיה של הילד כדי למנוע מחלות כליה.

"זוהי בשורה גדולה להורים ולילדים", הוסיף פרופ' צ'רטין, "הניתוח הרובוטי משפר את אחוזי ההצלחה, מקטין את הסבל של התינוק ומרחיק מאוד את האפשרות למחלה כלייתית. כל ילד שאנו רואים אחר כך במרפאה ללא בעיה רפואית שווה הכל".

נושאים קשורים:  ניתוח רובוטי,  פרופ' בוריס צ'רטין,  בית החולים שערי צדק,  חסימה כלייתית
תגובות