קורונה בישראל

בעקבות הכרזת הר"י על סכסוך עבודה, הודיעו באוצר: "אף רופא לא יפוטר"

לאחר פגישה עם הנהגת הר"י הנחו שרי האוצר והבריאות לא לפטר אף רופא | כל 600 התקנים שהובטחו לתגבור כוח אדם ייקלטו | הוסדרה בעיית תשלום שכר על ימי הבידוד של הצוותים הרפואיים

צוות רפואי ביחידת קורונה בישראל. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

לאחר שהר"י הכריזה אתמול על סכסוך עבודה, נפגשו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ עם יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי וממלאי מקומו וסגניו, ד"ר זאב פלדמן וד"ר משה קוסטינר. "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונרשמה בה התקדמות", מסרה דוברת הר"י.

מלשכת שבר הבריאות נמסר כי "השרים הנחו שאף רופא לא יפוטר בעת הזאת". כמו כן, שרי האוצר והבריאות הנחו את משרדיהם לוודא כי 600 תקני הרופאים שניתנו לתגבור הקורונה והחורף ייקלטו, זאת בנוסף להסכם שנחתם אמש ומסדיר את בעיית ימי הבידוד של הרופאים. בישיבה שהתקיימה הביעו השרים הערכה לעבודתם של הצוותים הרפואיים בעת הזו.

*שר הבריאות אדלשטיין אמר: "הרופאים והרופאות יחד עם כל הצוותים הרפואיים הם חוד החנית במאבק של ישראל בקורונה. הסיכום שלנו מגיע להם בזכות. בשם כל אזרחי ישראל אני מצדיע להם על עבודתם המסורה במשך חודשים ארוכים למען בריאות הציבור".

שר האוצר כ"ץ הוסיף: "מתוך הוקרה והערכה להתגייסות הצוותים הרפואיים לעבודה מסביב לשעון, הנחיתי כי אף רופא לא יפוטר. צעד זה מתווסף לכלל הצעדים שגיבשתי במטרה לתמוך בצוותים הרפואיים בתקופה מאתגרת ואינטנסיבית זו".

בהר"י הדגישו: "כדי לסיים את סכסוך העבודה, אנו פועלים להגיע להסכם קיבוצי על מנת להבטיח שכלל התקנים הנוספים ייכנסו לבסיס התקינה הקבועה ולא באופן זמני, שכן מערכת הבריאות זקוקה לתקנים האלה כאוויר לנשימה לפני ואחרי הקורונה. עוד יש להבטיח כי יינתן עבור תקנים אלה מימון מלא בל להשית זאת על בתי החולים שנמצאים ממילא בגירעונות כבדים".

פרופ' חגי, שבירך את השרים על "נכונותם לקדם פתרונות לסוגיות אותן העלינו", הביע תקווה ש"בקרוב ייחתם הסכם קיבוצי שיעסוק בכל הסוגיות האחרות שטרם סוכמו".

נושאים קשורים:  הר"י,  משרד האוצר,  ישראל כ"ץ,  יולי אדלשטיין,  פרופ' ציון חגי,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות,  קורונה,  תקני רופאים,  בידוד
תגובות
11.08.2020, 10:07

כל הכבוד
סכסוך מבי תוצאות
גאים בהנהגת ההסתדרות הרפואית ⚘⚘

אנונימי/ת
11.08.2020, 11:27

שום האוצר מוכיח שהוא מבין רק שפה של כוח