קורונה בישראל

מדען ישראלי סבור: רק סגר חזק יוביל לסיום המגיפה באופן מוחלט

ד"ר יניר בר-ים, העומד בראש מכון ניו אינגלנד למערכות מורכבות באוניברסיטת קיימברידג': "לא להנהיג סגר, המונהג כעת ב-50 מדינות, זה לשחק באש"

"האפשרות לסגר קרובה מתמיד". צילום ארכיון, אפריל 2020: מרים אליסטר פלאש 90

בעוד הנשיא היוצא של ההסתדרות הרפואית העולמי, פרופ' ליאוניד אידלמן, לשעבר יו"ר הר"י, טען לפני כמה ימים ש "סגר כללי היא הודאה בכישלון הממשלה", ד"ר יניר בר-ים, ישראלי העומד בראש מכון ניו אינגלנד למערכות מורכבות באוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה, סבור דווקא שסגר יוביל לסיום המגיפה. הוא אמר זאת הבוקר (ד') בראיון ל-ynet.

"אני לא מבין", אמר ד"ר בר-ים, "למה לא חושבים (בישראל) על סגר בצורה הזאת. המצב הוא שהמחלה מתפרצת מאוד מהר. אם מטילים סגר חלקי או מתעכבים בהטלתו, התפשטות המחלה גדלה בצורה יותר איטית, אבל לא הולכת לשום מקום. רק סגר חזק יוביל לסיום המגיפה באופן מוחלט".

עוד אמר: "סגר איננו ייחודי לישראל, הוא מונהג בימים אלה בכל העולם. יש 50 מדינות, ביניהן ניו זילנד, שהגיעו לכמעט אפס נדבקים חדשים בזכות הסגר. אם אחרי הסגר יש התפרצויות קטנות במקומות מסוימים, אפשר לטפל בהן, אבל לא להנהיג סגר זה כמו לשחק באש".

לדבריו "הסגר שהונהג בגל ההדבקה הראשון בקורונה הביא את ישראל למצב שבו היו חולים בודדים חדשים מדי יום. היה מצב של עשרה מקרי הדבקה חדשים ביום ואפילו פחות. אם היו מחכים עוד כמה ימים, לא היו עוד חולים. הרעיון הוא ברור: ברגע שיש סגר, אנשים לא מדביקים האחד את השני, המחלה נעלמת ודואגים להבריא את החולים הקיימים. עובדים בשיטת אזורים ירוקים ובתוך שבועות אחדים מגיעים לכך שבכל הארץ לא תהיה מחלה".

נושאים קשורים:  ד"ר יניר בר-ים,  קורונה,  מגיפה,  סגר,  פרופ' ליאוניד אידלמן,  חדשות
תגובות