קורונה בישראל

מנהלי בתי החולים: משרד האוצר מנסה לבצע מחטף בעת חירום

מנהלי בתי החולים ייפגשו היום עם שר הבריאות לדון בהצעת חוק ההסדרים שלטענתם תפגע אנושות במערכת הרפואה הציבורית

פינוי חולה קורונה למיון בית חולים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

מנהלי בתי החולים זומנו בסוף השבוע לפגישה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בלשכתו בירושלים שאמורה להתקיים היום (א') וזאת בעקבות מכתב מאיגוד מנהלי בתי החולים שהועבר לשר והנהלת המשרד על רקע הצעת חוק ההסדרים (פרק הבריאות בחוק) שמתגבש עתה ובעקבותיו,  טוענים המנהלים, עלולה להיות פגישה קשה בבתי החולים.

"משרד האוצר עושה שימוש ציני ולא הולם במצוקה של בתי החולים ובמצב החירום הנוכחי כדי לבצע במחטף שינויים מהותיים במבנה ובהתנהלות מערכת הבריאות הציבורית", טענו המנהלים והזהירו כי "מה שמוצע בחוק יגרום לפגיעה אנושה במערכת הרפואה הציבורית".

בנושא זה כבר הביעו מחאותיהם איגוד רופאי המדינה והאיגוד לרפואה פנימית המתארים אי ודאות מתמשכת שבה שרויה מערכת הבריאות – בתי החולים וקופות החולים ומתריעים מההתמודדות הנכונה להם בחורף הקרוב עם תחלואת קורונה ושפעת מוגברת ומשולבת.

בסוף השבוע (ו') דיווח אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות" כי "בשיחות סגורות אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אם נגיע ל-2,000 חולים חדשים ביום – אלו נורות אדומות בוהקות. אנחנו מנסים שלא להגיע לשם אבל אם זה יקרה, הדבר עלול להוביל להטלת סגר כללי".

מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי הבהיר: "מנסים בכל כוחנו לעשות הכל מבלי להידרש לסגר כללי משום שברורה משמעותו. אם לא נצליח להוריד בתחלואה, אנחנו בבעיה ואופציית הסגר כל הזמן על השולחן".

נושאים קשורים:  מנהלי בתי חולים,  משרד האוצר,  בריאות הציבור,  יולי אדלשטיין,  משרד הבריאות,  קורונה,  עונת השפעת,  איגוד רופאי המדינה,  האיגוד לרפואה פנימית
תגובות